Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-07@04:21:52 GMT

ثواب زیارت امام علی(ع) در کلام امام صادق(ع)

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۲۵۳۳

ثواب زیارت امام علی(ع) در کلام امام صادق(ع)

به گزارش جهان نيوز، یکی از سفارش‌های راهبردی امامان شیعه، برای بشر قرن بیست و یکم در خستگی دنیای ماشینی امروز «زیارت» است. پناه جستن به حرم‌های مطهر اهل‌بیت (علیهم السلام) از سویی سبب شست‌وشوی روح و جان آدمی از پلیدی گناه است. حضرت امام علی‌بن موسی الرضا(ع) می‌فرماید: «هر یک از امامان معصوم بر گردن دوستان و شیعیان خود پیمان و عهدی دارند و وفای کامل به آن پیمان و ادای نیکوی آن عهد، زیارت مزارهای مطهر آنان است، پس هرکس از سر میل و رَغبت به زیارت و تصدیق آنچه آنان گرایش داشتند بشتابد، روز قیامت اهل‌بیت(ع) شفیعان او خواهند بود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ابووهب قصرى نقل کرده که داخل مدینه شده نزد امام حضرت امام صادق علیه السّلام رفته گفتم: فدایت شوم خدمت شما رسیدم ولى به زیارت قبر امیرالمؤمنین علیه السّلام نرفته‌ام. آن حضرت فرمودند: بد کارى کردى اگر از شیعیان ما نبودى به تو نگاه نمى‌کردم، چرا زیارت نکردى کسى را که خداوند با فرشتگان زیارتش مى‌کنند، و انبیاء و مؤمنین زیارتش می‌کنند؟

عرض کردم: فدایت شوم این را نمی‌دانستم. ایشان فرمودند: بدان که امیرالمؤمنین علیه السّلام نزد خدا از تمام ائمه علیهم السّلام افضل است و ثواب اعمال ایشان براى آن حضرت (نیز) منظور مى‌شود در حالى که ائمّه علیهم السّلام به‌مقدار اعمالشان فضیلت و برترى داده مى‌شوند.

حَدَّثَنِی أَبِی وَ مُحَمَّدُبْنُ یَعْقُوبَ عَنْ مُحَمَّدِبْنِ یَحْیَى الْعَطَّارِ عَنْ حَمْدَانَ‌بْنِ سُلَیْمَانَ النَّیْشَابُورِیِّ عَنْ عَبْدِاللَّهِ‌بْنِ مُحَمَّدٍ الْیَمَانِیِّ عَنْ مَنِیعِ‌بْنِ الْحَجَّاجِ عَنْ یُونُسَ عَنْ أَبِی‌وَهْبٍ الْقَصْرِیِّ قَالَ:

دَخَلْتُ الْمَدِینَةَ فَأَتَیْتُ أَبَاعَبْدِاللَّهِ‌ع فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَتَیْتُكَ وَ لَمْ‌أَزُرْ قَبْرَ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ‌ع، قَالَ بِئْسَ مَا صَنَعْتَ لَوْ لَا أَنَّكَ مِنْ شِیعَتِنَا مَانَظَرْتُ إِلَیْكَ، أَلَاتَزُورُ مَنْ یَزُورُهُ اللَّهُ تَعَالَى مَعَ الْمَلَائِکَةِ وَ یَزُورُهُ الْأَنْبِیَاءُ مَعَ الْمُؤْمِنِینَ [وَ یَزُورُهُ الْمُؤْمِنُونَ]، قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ مَاعَلِمْتُ ذَلِكَ، قَالَ فَاعْلَمْ أَنَّ أَمِیرَالْمُؤْمِنِینَ‌ع أَفْضَلُ عِنْدَ اللَّهِ مِنَ الْأَئِمَّةِ کُلِّهِمْ وَ لَهُ ثَوَابُ أَعْمَالِهِمْ وَ عَلَى قَدْرِ أَعْمَالِهِمْ فُضِّلُوا.

* کامل الزیارات، ص38 کپی متن خبر برچسب ها: زیارت امام علی امام صادق

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: زیارت امام علی امام صادق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۲۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، انجمن علمی زبان و ادبیات عربی با همکاری کانون قرآن و عترت دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی به مناسبت شهادت امام صادق(ع) نشستی را برگزار می‌کند.

عنوان این نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» است که با حضور ماموستا مامد کلشی‌نژاد امام جمعه اهل‌سنت ارومیه و مشاور استاندار آذربایجان‌غربی در امور اهل سنت برپا می‌شود.

همچنین مجید شاکر سلماسی به عنوان نویسنده و تحلیلگر تقریب مذاهب اسلامی نیز در این نشست حضور خواهد داشت.

این نشست تخصصی امروز 15 اردیبهشت، ساعت 15 در بستر فضای مجازی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • تاکید بر قرآن محوری و فهم کلام وحی در حج
  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • شهر قم غرق در عزا و ماتم شهادت رئیس مذهب جعفری+ فیلم و عکس
  • مشهد در سوگ ششمین ولی مسلمین/عطر شهادت در اجتماع صادقیون پیچید
  • اقدامات بی بدیل امام صادق علیه السلام در حفظ و صیانت از روایات
  • آذربایجان شرقی عزادار صادق آل محمد
  • لرستان؛ سیاهپوشِ اختر ششم
  • نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود