Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@23:01:50 GMT

کارگردان پرتغالی جایزه اصلی لوکارنو را برد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۲۵۵۸

کارگردان پرتغالی جایزه اصلی لوکارنو را برد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، کارگردان مولف پرتغالی پدرو کاستا برای فیلم «Vitalina Varela» موفق به کسب چند جایزه از جشنواره فیلم لوکارنو ۲۰۱۹ شد.

کسب جایزه پلنگ طلای بهترین فیلم و نیز جایزه بهترین بازیگر زن برای ستاره گمنام آن ویتالینا وارلا که اسم او بر فیلم نهاده شده، نشان داد که دستاورد کاستا می‌تواند در سینما به یاد ماندنی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر حال در بخش رقابتی بین‌المللی امسال لوکارنو، کاستا مهمترین نام بود.

از دیگر جوایز بخش اصلی، جایزه ویژه داوری به فیلم «ارتفاع موج» ساخته پارک جونگ بوم اهدا شد و جایزه بهترین کارگردان به دمین مانیول برای ساخت «کودکان ایسادورا» تعلق گرفت. جایزه بهترین بازیگر مرد نیز نصیب رجیس میروپو برای فیلم «تب» ساخته میایا دا رین اهدا شد.

انتخاب هر یک از برندگان نشان دهده اولویت بارز هیات داوری امسال برای طی روندی خوب در سینمای معاصر هنری است؛ سینمایی که از فرم بیش از محتوا لذت می‌برد و بیشتر به فضاسازی توجه دارد تا قصه‌گویی سنتی.

در بخش تجلیل از کارگردان‌های آینده نیز پلنگ طلا به مامادو دایی از سنگال رسید که اولین فیلم بلندش را با عنوان «پدر نافی» درباره خانواده‌ای متفاوت و اسلامی ساخته است.  این فیلم همچنین موفق به کسب جایزه اولین فیلم بلند سواچ شد.

جایزه بهترین کارگردان نوظهور نیز به حسن فرهانی فیلمساز الجزایری برای مستندی با عنوان «۱۴۳ خیابان صحرا» تعلق گرفت و جایزه ویژه داوری به «ایوانای وحشتناک» به کارگردانی ایوانا ملادنوویچ محصولی از رومانی صربستان اهدا شد.  

در بخش پیزا گرانده که معمولا به فیلم‌هایی با جذابیت بیشتر برای مخاطبان عمومی اختصاص دارد، فیلم‌هایی با تم‌های تاریک‌تر از گذشته در کنار کمدی‌های گسترده‌تر و فانتزی‌های بلند به نمایش درآمد. جایزه ورایتی پیزا گرانده به فیلمی که بهترین ترکیب دیدگاه هنری با جذابیت مردمی را ارایه می‌کند به «غریزه» ساخته هالینا رجین از هلند تعلق گرفت.

امسال اولین سالی بود که لی‌لی هینستین مدیریت این جشنواره را بر عهده داشت و راه مدیر پیشین کارلو چاتریان را برای نمایش فیلم‌های ممتاز که هر چه بیشتر چالش‌برانگیز باشند، ادامه داد.

کد خبر 4695145

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره فیلم لوکارنو جایزه سینمایی پرتغال تئاتر ایران جشنواره نمایش های آیینی و سنتی فیلم سینمایی موسیقی ایرانی کنسرت موسیقی کارگردان تئاتر فیلم کوتاه جشنواره آیینی و سنتی سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان بازیگر تئاتر رادیو نمایش سازمان صداوسیما بازیگر سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۲۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح وزیر کشور درباره کشتی توقیف شده پرتغالی

آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی وزیر کشور درباره وضعیت کشتی پرتغالی توقیف شده گفت: مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است و تخلفی که در این زمینه صورت گرفته از این مسیر باید حل و فصل شود.

وی ادامه داد: شبکه های بیگانه در این باره شایعات زیادی درست می‌کنند.

گفتنی است یک فروند کشتی کانتینربر با نام «MCS Aries» توسط نیروهای ویژه دریایی سپاه SNSF با اجرای عملیات هلی‌برن و تخلیه نیرو روی عرشه کشتی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • گزارش جنگ غزه نیویورک تایمز برنده پولیتزر ۲۰۲۴ شد
  • یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
  • یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
  • ویکتور ومبانیاما، بهترین تازه وارد سال با تمام آرا!
  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • «له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت
  • «هات داکس» جایزه بهترین مستند بین‌المللی را به فیلم هندی داد
  • اسکار آلمان برندگانش را شناخت/ «مردن» لولای ۲۰۲۴ را برد
  • توضیح وزیر کشور درباره کشتی توقیف شده پرتغالی