Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیانی راد دادستان شادگان گفت: صیادان متخلف با استفاده از الکتروشوکر به صید غیرمجاز ده‌ها هزار بچه ماهی در تالاب شادگان اقدام می‌کنند و احیای حقوق عامه و پیگیری اجرای سریع قانون و دستورالعمل آن از اولویت‌های دادستانی است.

او افزود: افراد سودجو بصورت فراگیر، بجای استفاده از تور و دیگر وسایل مجاز و برای سهولت در صید از شوک الکتریکی و شوکر برقی استفاده می‌کنند و این روش غیرقانونی منجر به از بین رفتن فرصت‌های شغلی بسیاری از صیادان قانونمند و کاهش درآمد صیادان محلی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیانی راد با اشاره به صید با الکترو شوکر بیان داشت: سلامت و بهداشت مردم را در معرض خطر قرار می‌دهد و باعث کمیاب شدن و انقراض گونه‌های مختلف آبزی می‌شود.

دادستان شادگان ادامه داد: سودجویان به خاطر منفعتشان به مرگ روزانه ده هزار ماهی با این وسیله اقدام می‌کنند که با ورود قاطع مدعی العموم ۱۲ صیاد متخلف دستگیر و ادوات غیرمجاز آن‌ها کشف و ضبط شد.

این مقام مسئول گفت: تالاب بین المللی شادگان سیراب شده و زندگی دوباره‌ای برای بوم زیست تالاب ایجاد شد، اما متاسفانه برخی از افراد سودجو خروجی تالاب‌ها را باز کردند تا با خشک شدن تالاب بتوانند برای منافع بیشترشان پرنده‌های کمیاب دنیا را صید کنند.

او افزود: با ورود به موقع دستگاه قضایی دستورات لازم برای رفع این معضل داده شد تا با ایجاد بتون ریزی جلوی خارج شدن آب از تالاب گرفته شود و کارگروهی دراین رابطه تشکیل شده است و با هرگونه قصور احتمالی برخورد قاطع قضایی خواهد شد.

انتهای پیام/م

برخورد قانونی با متخلفان صید در شادگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست دادسرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۲۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل در شادگان/ ۳ نفر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید قاسم موسوی با اعلام این خبر اظهار کرد: روز گذشته (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌دنبال وقوع قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری در یکی از مناطق شهرستان شادگان، دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با تسلط اطلاعاتی در کمتر از ۱۰ ساعت محل اختفای قاتل را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شادگان با اشاره به اینکه از مخفیگاه قاتل سلاح به کار رفته در قتل کشف شد، تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اعتراف به قتل ارتکابی نیز انگیزه خود را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد.

سرهنگ موسوی بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 6089942

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • دستگیری قاتل عضو یک خانواده در شادگان
  • دستگیری قاتل در شادگان/ ۳ نفر کشته شدند
  • ‌ دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان
  • ‌ دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در شادگان ‌
  • هوشمندسازی حداکثری و عدم ارجاع پرونده‌های ناقص
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند