Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ شرکت کورفوتونیکس در دادخواستی که به دادگاه فدرال ایالت کالیفرنیا ارائه کرده، مدعی شده است اپل ۱۰ ثبت اختراع مختلف این شرکت را نقض کرده است که در ساخت دوربین‌های دوگانه و دستگاه‌های دارای دوربین‌های پیشرفته کاربرد دارد. در دادخواست کورفوتونیکس ادعا شده این تکنولوژی‌های سرقتی در گوشی‌های آیفون ۷ پلاس، آیفون ۸ پلاس، آیفون X، آیفون XS و آیفون XS Max استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تکنولوژی‌هایی که در این پرونده به آن‌ها اشاره شده، گستره‌ای از دوربین‌های دوگانه‌ای که با سوئیچ داینامیک بین دو لنز تنظیم می‌شود تا دستگاه‌هایی که با دو حسگر زوم می‌کنند، شامل می‌شود. در این پرونده، درباره‌ی تکنولوژی چیدمان لنز‌های تله‌فوتو شبیه به تکنولوژی استفاده‌شده در آیفون نیز شکایت‌هایی وجود دارد.

شرکت کورفوتونیکس در دو دادخواستی که به دادگاه فدرال کالیفرنیا تقدیم کرده، مدعی شده است در سال ۲۰۱۲ با هدف توسعه‌ی تکنولوژی نسل آینده‌ی دوربین‌های گوشی‌های هوشمند تأسیس شده است. این شرکت را گروهی از فعالان حوزه‌ی عکاسی تأسیس کرده‌اند و دیوید مندلویچ آن را رهبری می‌کند.

در پرونده‌ی کورفوتونیکس، درباره‌ی تکنولوژی چیدمان لنز‌های تله‌فوتو شبیه به تکنولوژی استفاده‌شده در آیفون نیز شکایت‌هایی وجود دارد.
براساس دادخواست مذکور، یکی از بنیان‌گذاران این شرکت سال ۲۰۱۲ برای بررسی شرایط همکاری با اپل، با گراهام تاونسند، مدیر ارشد وقت بخش سخت‌افزار‌های دوربین اپل، تماس گرفته است. در ماه مه آن سال، اپل به همکاری با این شرکت علاقه نشان می‌دهد و تاونسند به‌همراه تعدادی از مهندسان اپل از کارخانه‌ی کورفوتونیکس بازدید می‌کند تا درباره‌ی جزئیات قرارداد همکاری مذاکره کنند. پیشنهاد کورفوتونیکس به اپل ارائه‌ی پیکربندی طراحی یک لنز تله‌فوتو پنج‌عنصری بوده که کوپرتینویی‌ها تا آن زمان در آیفون از آن‌ها استفاده نمی‌کرده‌اند.

براساس ادعای کورفوتونیکس، تاونسند این جلسه را در حالی ترک کرد که یک حافظه‌ی فلش حاوی محتوای خام مرتبط با پیشنهاد این شرکت دراختیار داشت. بعد از این جلسه، اپل گروهی بزرگ‌تر به محل شرکت کورفوتونیکس فرستاد تا درباره‌ی جزئیات بیشتر مذاکره کنند. کورفونوتیکس هم در سال ۲۰۱۴، گروهی از مهندسان خود را برای مذاکره با تیم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اپل به ساختمان مرکزی این شرکت فرستاد.

بعد از مذاکره‌های اولیه، اپل به پنل‌های آزمایش شرکت کورفوتونیکس و فایل‌های شبیه‌سازی این شرکت دسترسی داشته است. در سال ۲۰۱۴، اپل به‌صورت مخفیانه نمونه‌هایی از روی ماژول لنز‌های تله‌فوتو شرکت پیمان‌کاری کورفوتونیکس ساخت. ناگفته نماند در همان زمان، اپل «بلک باکس»، نرم‌افزار شبیه‌ساز فایل‌هایی که برای طراحی لنز‌ها استفاده می‌شود، دراختیار داشت.

در ژوئیه‌ی ۲۰۱۴، دو طرف بعد از تأیید مقام‌های بلندپایه‌ی اپل آماده‌ی عقد قرارداد همکاری تجاری شدند؛ اما اوت همان سال با وجود مذاکره‌های چندهفته‌ای تیم‌های فنی، روند عقد قرارداد کاملا متوقف شد.

کورفوتونیکس در شکایت جدید خود مدعی شده اپل کاملا از ثبت‌شدن این تکنولوژی‌ها به نام این شرکت باخبر بوده است.

دو طرف تا سال ۲۰۱۶ ارتباطی نداشتند تا اینکه مندلویچ با یکی از مدیران ارشد بخش سخت‌افزار اپل تماس می‌گیرد و پیشنهاد مذاکره درباره‌ی پروژه‌های آینده را مطرح می‌کند. این مدیر ارشد که نام او در پرونده به‌چشم نمی‌خورد، از پیشنهاد استقبال می‌کند و مندلویچ را به یکی از مهندسان این حوزه مرتبط می‌کند.

سپس جلسه‌های مشترک دوباره از سر گرفته می‌شوند. در اوت ۲۰۱۶، اپل به عقد قرارداد تجاری ابراز تمایل می‌کند. یک ماه بعد از این ابراز تمایل، آیفون ۷ پلاس وارد بازار می‌شود؛ اولین محصول اپل که در آن از تکنولوژی چیدمان دوربین‌های دوگانه استفاده شده است. پس‌از‌آن، کورفوتونیکس بررسی این موضوع را که آیا این محصول حق ثبت اختراع آن‌ها را نقض کرده یا نه، در دستورکار قرار می‌دهد.

از اوت تا اکتبر ۲۰۱۶، تعداد مذاکره‌ها دوباره کاهش پیدا می‌کند. کورفوتونیکس در سال ۲۰۱۷ با تیمی از بخش دوربین‌های اپل مذاکره می‌کند؛ اما این شرکت به‌وضوح علاقه‌ای به همکاری نشان نمی‌دهد. در نوامبر ۲۰۱۷، کورفوتونیکس اولین شکایت از اپل را ثبت می‌کند. در دادخواست این شکایت، اپل متهم می‌شود در گوشی‌های آیفون ۷ پلاس و آیفون ۸ پلاس از اختراع‌های کورفوتونیکس استفاده کرده است. شکایت دوم در آوریل ۲۰۱۸ و با محوریت آیفون X ثبت می‌شود. درحال‌حاضر، هر دو این پرونده‌ها در مرحله‌ی بررسی مدارک قرار دارند. کورفوتونیکس در شکایت جدید خود مدعی شده است اپل به‌خوبی از ثبت‌شدن این تکنولوژی‌ها به نام این شرکت باخبر بوده است.

شایان ذکر است در ژانویه‌ی گذشته، شایعه شد سامسونگ تصمیم گرفته است کورفوتونیکس را با رقمی بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون دلار بخرد؛ اما تاکنون هیچ‌کدام از دو طرف درباره‌ی این شایعه اظهارنظر رسمی نکرده‌اند.

 

 

منبع: زومیت برچسب ها: رویداد24 ، شرکت مورفوتونیکس ، اپل ، شرکت اپل ، تکنولوژی ، دوربین دوگانه ی آیفون ، گوشی آیفون سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اپل شرکت اپل تکنولوژی دوربین دوگانه ی آیفون گوشی آیفون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۲۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در محدوده بلوار وکیل آباد مأموران انتظامی با انجام تحقیقات میدانی یکی از متهمان که دارای سوابق متعدد سرقت بوده را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را در اقدامی ضربتی در مخفیگاهش دستگیر و خودرو مورد استفاده در سرقت‌ها که مسروقه بود را نیز کشف کردند.

سردار احمد نگهبان افزود: متهم در تحقیقات تکمیلی به سرقت‌های متعدد محتویات و قطعات خودرو با همدستی ۳ نفر دیگر اعتراف کرد که ماموران کلانتری شهرک فراجا با هماهنگی مقام قضایی در اقدام‌هایی مجزا هر ۳ متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه هایشان تعداد زیادی قطعات مسروقه خودرو کشف کردند.

وی گفت: متهمان در تحقیقات به عمل آمده تاکنون به ۵۰ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در سطح شهر مشهد اعتراف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • کشف ۲۴ فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات
  • مقایسه دوربین وان پلاس 12 در مقابل آیفون 15 پرو! (فیلم)
  • دستگیری مردی که به بهانه شرکت در مراسم ترحیم مادرش به زنان تعرض می‌کرد
  • تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم
  • متهم به ۴۶ فقره سرقت کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد
  • دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • دزدی آیفون منازل مناطق شمالی تهران!
  • شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد