Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@03:35:11 GMT

واکنش امارات به حمله انصارالله به میدان نفتی عربستان

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۳۱۶۶

وزیر مشاور در امور خارجه امارات حمله انصارالله یمن به میدان نفتی «شیبه» وابسته به شرکت آرامکو عربستان سعودی را محکوم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات ضمن محکوم کردن حمله انصارالله به میدان نفتی «شیبه» وابسته به شرکت آرامکو عربستان سعودی، مدعی شد که انصارالله در برابر تلاش‌های سیاسی سازمان ملل کارشکنی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرقاش در صفحه توئیتر خود نوشت: «حمله به میدان الشیبه، علی‌رغم ماهیت تبلیغاتی آن، دلیلی دیگر بر اهانت حوثی‌ها به تلاش‌های سیاسی سازمان ملل است».

 

وی افزود که «اتحاد و تقویت عملکرد دولت در مرحله آینده ضروری است و شکی نیست که استمرار حملات حوثی‌ها بزرگ‌ترین خطر برای [توافقنامه] استکهلم است».

ارتش یمن روز شنبه (دیروز) از بزرگ‌ترین حمله پهپادی به اهدافی سعودی در عمق ۱۲۰۰ کیلومتری خاک عربستان خبر داد و گفت که پایگاه نفتی «الشیبه» در جنوب شرق عربستان را هدف قرار داده است.

این عملیات یمنی‌ها که با استفاده از ۱۰ فروند پهپاد صورت گرفت از بزرگترین حملات پهپادی تاریخ یمن به بزرگترین منبع ذخایر استراتژیک نفتی عربستان سعودی محسوب می‌شود که با توجه به وسعت، حجم و برد این حملات، تحول شگرفی در طول جنگ یمن به شمار می‌آید.

بحرین نیز این حمله تلافی‌جویانه را محکوم کرده است.

به نوشته روزنامه کویتی «القبس»، یک منبع در وزارت خارجه کویت هم به صورت غیررسمی و بدون اعلام نام، حمله به میدان نفتی «الشیبه» عربستان سعودی را محکوم کرده است.

منبع: فارس

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۳۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!

به گزارش همشهری آنلاین تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان)، به نقل از یک منبع آگاه از خاندان پادشاهی عربستان سعودی مدعی شد که ریاض به تل‌آویو هشدار داده، هرگونه حمله نظامی به رفح، «عادی‌سازی روابط» با عربستان سعودی را «دور می‌کند»، امری که تل‌آویو را مقابل یک «گزینه دشوار» قرار داده است.
کان گزارش داد که ریاض از طریق آمریکایی‌ها به تل‌آویو هشدار داده که حمله زمینی به رفح «خطای بزرگی» است که عادی‌سازی روابط را دور می‌کند، زیرا «در این صورت، ریاض به مانند یک دولت خائن دیده خواهد شد».
این منبع سعودی افزود که عربستان تا زمانی که یک کشور فلسطینی تشکیل نشود، نمی‌تواند با اسرائیل عادی‌سازی داشته باشد. ریاض به حکم جایگاهش در میان کشورهای اسلامی «نمی‌تواند این کارت خود را از دست بدهد».
روزنامه معاریو چندی پیش طی گزارشی نوشت که آمریکا در علن و رسانه‌ها به اسرائیل توصیه می‌کند که قبل از چاره‌اندیشی برای آوارگان رفح، به آن حمله نکند اما در جلسات خصوصی با قاطعیت بیشتر به اسرائیلی‌ها می‌گوید «اصلا وارد رفح نشوید».
یکی از مسئولان بلندپایه آمریکایی به خبرنگار روزنامه معاریو گفته «ما از اسرائیل نمی‌خواهیم که حماس را به حال خود رها کند بلکه می‌گوییم بدون نابود کردن رفح، راه‌های دیگری هم برای تحت پیگرد قرار دادن سران حماس وجود دارد».
«توماس فریدمن» ستون‌نویس مشهور «نیویورک تایمز» نیز نوشت که آمریکا در مدت اخیر سیاست حمایت از عادی‌سازی با ریاض را به عنوان یک «دیپلماسی برای پایان دادن به جنگ غزه» در پیش گرفته است و به همین دلیل نیز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو باید بین حمله به رفح و یا مسیر نزدیکی به ریاض یکی را انتخاب کند.

کد خبر 848922 برچسب‌ها خبر ویژه اسرائیل عربستان

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • حمله شهرک‌ نشینان به کمک‌های ارسالی به غزه را به شدت محکوم می‌کنیم
  • حمله شهرک‌نشینان به کمک‌های ارسالی به غزه را به شدت محکوم می‌کنیم
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!