Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم رودبار در مجلس از افزایش سهم اعتبارات طرح‌های آبرسانی روستایی این شهرستان از محل صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: سهم اعتبارات این بخش در سال ۹۸ احتمالاً به ۶ میلیارد تومان خواهد رسید. ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

منوچهر جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه در سال‌های اخیر اعتبارات خوبی برای اجرای طرح‌های آب ‌شرب روستایی شهرستان رودبار اختصاص یافته است اظهار داشت: سهم اعتبارات شهرستان رودبار در سال 98 برای اجرای این طرح‌ها از محل صندوق توسعه ملی احتمالاً به 6 میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رودبار در مجلس اعتبارات سال 95 از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌های آب‌رسانی روستایی را حدود یک میلیارد و ‌800 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در سال 96 و 97 نیز به ترتیب 4 میلیارد و 200 میلیون تومان و 3 میلیارد و 700 میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی به شهرستان رودبار اختصاص پیدا کرده بود.

دبیر کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس با بیان اینکه قبل حضور وی به عنوان نماینده مردم رودبار در مجلس کمتر از 50 روستای این شهرستان تحت پوشش شبکه آب‌رسانی بودند عنوان کرد: در حال حاضر تعداد روستاهای شهرستان رودبار که به خطوط انتقال آب شرب وصل شده‌اند به بیش از 80 روستا رسیده است.

بدهی 16 میلیارد تومانی پروژه سد دیورش رودبار گیلان را در آستانه تعطیلی قرار داده استمدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر فلج شدن دانش آموز رودباری را تکذیب کردباغات زیتون رودبار گیلان با ‌"پهپاد" سمپاشی می‌شوند

جمالی وجود جمعاً 200 روستا در شهرستان رودبار که 164 عدد آن‌ها دارای سکنه ثابت و 132 روستای آن نیز بالای 20 خانوار است را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر 50 پروژه و طرح آب‌رسانی در سطح 61 روستای شهرستان رودبار در حال انجام بوده و مراحل تکمیل و ساخت خود را می‌گذرانند.

وی از فراهم شدن امکان آب‌رسانی به روستاهای دهستان بلوکات از محل سد آیت‌الله بهجت خبر داد و ابراز داشت: با توجه به همکاری و مساعدت‌های استانداری گیلان و مدیران شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی قرار شد از محل تصفیه‌خانه سد سنگر یک خط انتقال آب شرب مستقیماً برای روستاهای دهستان بلوکات احداث شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس با تأکید بر اینکه یکسری اقدامات جهت اصلاح خط انتقال آب شرب شهر روبار انجام شده و فعلاً این منطقه از حالت بحرانی خارج شده است افزود: بیش از 2.5 کیلومتر از اجرای پروژه تعویض خط انتقال آب شرب شهر منجیل باقیمانده است که انتظار داریم مابقی کارهای آن به تدریج انجام شود.

دبیر کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس در نظر گرفتن اعتباراتی در سازمان آب و فاضلاب کشور جهت تعویض خطوط انتقال آب شهرهای منجیل و لوشان را متذکر شد و گفت: خطوط انتقال آب شرب رودبار فرسوده بوده و به دوران زلزله مهیب این شهرستان تعلق دارد بنابراین باید برای تعویض آن اقدام جدی انجام شود.

جمالی با بیان اینکه به علت فرسودگی شبکه‌ انتقال آب شهرستان رودبار، مردم این منطقه از نعمت آب شرب باکیفیت بی‌بهره می‌مانند اظهار داشت: بنده اخیراً به اتفاق فرماندار و مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان سفری به تهران داشتیم تا مشکلات خطوط انتقال آب شرب شهرستان رودبار هر چه سریع‌تر رفع شود.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۳۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از‬ صندوق توسعه ملی، رضا محمدی‬ معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی، ‏گفت: این صندوق در ‏جهت توسعه زیرساخت‌های صنایع کشور و توسعه روزافزون ایران اهداف و پروژه‌های بزرگی را برای خود برنامه‌ریزی کرده است؛ ‏یکی از این پروژه‌ها، شیرین‌سازی و ‏انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های فارس و اصفهان و از دریای عمان به استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی است که یکی از ابر پروژه‌های کشور در ‏حوزه آب ‏محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه با هدف تأمین پایدار آب در جهت مصارف صنایع بزرگ و کوچک و ‏همچنین شرب در کشور هدف ‏گذاری و برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: به منظور رفع مشکلات آبی ‏صنایع در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به زودی ۲ مگا ‏پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب دریا ‏از خلیج فارس و دریای عمان با تأمین مالی صندوق توسعه ملی شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمدی افزود: برای انجام این پروژه، تأمین ‏مالی حدود ۲ میلیارد دلاری از ‏طرف صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی‬ در‬ پایان‬ گفت: طرح‌های انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از وعده‌های ‏رئیس جمهور در ابتدای فعالیت بود. لذا صندوق توسعه ملی برای به ثمر رسیدن این ‏وعده برای آینده‌ی روشن‌تر این سرزمین اقدام خواهد نمود‎. ‏

کد خبر 6097601

دیگر خبرها

  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • توزیع اعتبارات در شهرستان بروجن عادلانه باشد
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • پیشرفت ۷۶ درصدی سد دیورش در شهرستان رودبار
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • افزایش ۸ برابری اعتبارات طرح آبرسانی به کلاله