Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@15:32:55 GMT

بازگشت حدود ۷ هزار نفر از حجاج با ۲۸ پرواز به کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۳۶۴۱

رئیس ستاد عملیات حج در مکه گفت: طی روزهای جمعه و شنبه ۲۵ و ۲۶ مردادماه ۶ هزار و ۹۴۵ نفر از حجاج کشورمان با ۲۸ پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی به ایران بازگشتند.

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، نصرالله فرهمند افزود: از این تعداد ۵ پرواز از جده به ایران و ۲۳ پرواز دیگر از مدینه به صورت ترانزیت به کشورمان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: از کل زائرانی که در عربستان حضور دارند، هم اکنون ۷ هزار زائر در قالب ۴۹ کاروان در مدینه هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۶ زائر در قالب ۱۵ کاروان مدینه بعد بوده و بقیه به صورت ترانزیت از فرودگاه مدینه به ایران باز می گردند. در حال حاضر ۴۹۶ کاروان با جمعیت ۶۹ هزار و ۴۳۴ زائر در مکه حضور دارند که معادل ۸۳ درصد کل حجاج کشورمان هستند.

رهمند گفت: در این میان آشپزخانههای بزرگ و صنعتی افندیه و ابوجدایل در کنار دو مجموعه خودپخت تهیه و طبخ غذای حجاج حاضر در عربستان را با تمام توان با کیفیت مناسب انجام می دهد. هم اکنون روزانه در دو وعده ناهار و شام ۱۷۲ هزار و ۹۸۲ پرس غذا در این مجموعه ها طبخ می شود.

وی افزود : هم اکنون در مکه برای خدمات دهی به حجاج ۱۹ خط با ۲۳۲ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه مینی بوس در مسیر هتل ها و بیت الله الحرام فعال است. ضمن آنکه کاروان های زیارت دوره نیز همچون قبل ایام تشریق در مکه فعال است و از ابتدای ایام حج تا کنون در مجموع ۵۷ هزار و ۷۶۴ زائر در قالب ۳۹۷ کاروان در زیارت دوره شرکت کرده اند. راهنمایان حجاج هم در ۱۱ نقطه مکه با حضور ۸۴ نیرو در هر شیفت به صورت شبانه روز فعال هستند و به حجاج خدمات رسانی می کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حج تمتع حجاج ایرانی بازگشت حجاج هواپیمایی جمهوری اسلامی بازگشت آزادگان پوری حسینی آیت الله یزدی نفتکش گریس ۱ استقلال بحرین سید حسن نصرالله تنگه جبل الطارق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۳۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد

بانک مرکزی شرایط دریافت ارز حجاج را اعلام و تأکید کرد: دریافت ارز حج محدودیتی بابت تأمین ارز مسافرتی در همان سال برای زائران مذکور ایجاد نمی‌نماید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بانک مرکزی در پاسخ به پیگیری تسنیم درباره شرایط دریافت ارز حجاج و اینکه آیا دریافت این ارز مغایرتی با دریافت ارز مسافرتی دارد یا خیر؟ اعلام کرد: با توجه به شروع سفرهای زائراج ‎حج سال 1403 و ضرورت تامین ‎ارز مورد نیاز زائران گرامی، تأمین و پرداخت ارز (به‌‌صورت اسکناس) به مبلغ 500 (پانصد) یورو یا معادل آن در سال جاری با نرخ فروش اسکناس ‎مرکز_مبادله ارز و طلای ایران، به زائران حج تمتع معرفی شده از سوی سازمان حج و زیارت انجام خواهد شد. 

پرداخت ارز به زائران یادشده در محل شعب بانک‌های منتخب بوده و تأمین ارز به میزان فوق محدودیتی بابت تأمین ارز مسافرتی در همان سال برای زائران مذکور ایجاد نمی‌نماید. 

فهرست شعب منتخب بانک‌های عامل و مدارک لازم در اطلاعیه‌های آتی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • هفتمین کاروان کمک‌های مصر راهی غزه شد
  • پرواز مشهد به تهران به فرودگاه هاشمی نژاد بازگشت
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر