Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@22:48:47 GMT

گرایش روزافزون زنان به اسلام در کوبا  

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۴۱۰۳

گرایش روزافزون زنان به اسلام در کوبا  

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»؛ هر روز امکان دارد تعداد بیشتری از زنان محجبه در خیابان‌های قدیمی شهر «هاوانا» پایتخت کوبا دیده شوند؛ این زنان گردشگر نیستند بلکه زنان مسلمان کوبایی هستند که روز به روز تعدادشان افزایش می‌یابد.
 
رطوبت هوا در این کشور حوزه دریای کارائیب یا مشکلات به‌دست آوردن غذای حلال یا وجود تنها یک مسجد در سراسر این کشور برای مسلمانان، نتوانسته است مانع مسلمان شدن زنان این کشور شود و زنان کوبایی گمشده خود را در دین اسلام یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
بسیاری از زنان کوبایی که به دین اسلام گرویده‌اند، دلایل مختلفی برای مسلمان شدن خود داشته‌اند که می‌توان به گرایش معنوی به مسائل دینی یا ارتباط با یک دوست مسلمان اشاره کرد.
 
«مریم کامیگو»؛ روزنامه‌نگار 27 ساله کوبایی، هفت سال پیش مسلمان شده‌ است. وی می‌گوید: شمار زنان کوبایی به‌ویژه دختران و زنان جوانی که به اسلام روی می‌آورند، در سال‌های اخیر بسیار افزایش یافته‌است.
 
مریم مشارکت خوبی در جامعه اسلامی محلی این کشور دارد و در حال آموختن زبان عربی و قرآن در مسجد هاوانا است.
 
«ایزاورا آرگودین»، زن 35 ساله کوبایی نیز درباره مشکلات مسلمان شدنش عنوان کرد: من به‌عنوان یک زن مسلمان کوبایی، به دلیل اینکه دین اسلام در این کشور کمتر شناخته شده بود، دشواری‌های بسیاری را متحمل شدم.
 
در همین راستا، اتحادیه اسلامی کوبا در آماری اعلام کرد که شمار مسلمانان در این کشور به بیش از 6 هزار نفر می‌رسد که 1200 نفر از آنان را زنان تشکیل می‌دهند.
 
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا بین الملل کوبا اسلام مسلمانان زنان مسلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۴۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی سپاهان مسلمان شد+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ژوزه مورایس در نشست خبری بعد از بازی با استقلال ملاثانی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید شنیده می شود که به دین اسلام گرویده است، گفت: یکسری مسائل مربوط به زندگی شخصی من است اما باید بگویم که با افتخار می گویم که به دین اسلام پیوسته ام و مثل شما هستم. البته می خواستم در پایان فصل در این باره صحبت کنم.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • غیبت ستاره‌های کوبایی در هفته نخست VNL
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • سرمربی سپاهان مسلمان شد+ فیلم
  • منتظری: حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا
  • حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا (+عکس)
  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی