Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@15:36:34 GMT

باغ هنر و دریاچه هنر افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۴۱۸۳

باغ هنر و دریاچه هنر افتتاح شد

«باغ هنر» و «دریاچه هنر» صبح امروز در مجموعه اراضی عباس‌آباد با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری رسید. ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پیروز حناچی در ادامه مراسم صبح امروز خود با حضور دربخش دیگری از اراضی مجموعه فرهنگی عباس آباد، دریاچه هنر با 25 هزار مترمکعب مساحت و باغ هنر با مساحت 5 هزار مترمربع را در غرب باغ کتاب تهران افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از طراحی باغ هنر ارائه هنرهایی در حوزه موسیقی، شعر، ادبیات و برقراری رابطه بین هنرمند، مخاطب و ارتقای درک هنری جامعه با تمرکز بر هنر ایرانی است.

بخش دیگری از باغ هنر برای برگزاری همایش‌ها، آموزش‌های تخصصی، گردهمایی‌ها، اطلاع رسانی هنری و امور اداری و بخش دیگر آن برای حوزه‌های گردشگری و هنری قابل استفاده است.

این مجموعه همچنین دارای یک آمفی تئاتر روباز 200 نفره برای نمایش آثار فاخر هنرمندان تجسمی، آمفی تئاتر با ظرفیت 250 تا 350 نفر ویژه همایش و کارگاه، تالار اجتماعات مرکزی، 6 سالن همایش 20 تا 50 نفره، باشگاه هنرمندان، قهوه خانه، سالن غذاخوری و ... دارد.

این باغ در راستای فراهم کردن امکان تجربه موسیقی فرهنگ و هنر ایرانی با الهام گرفتن از الگوی معماری ایرانی و اسلامی با هدف آشنایی مردم با این فرهنگ و هنر طراحی  و اجرا شده است.

به گزارش تسنیم، پیروز حناجی در حاشیه افتتاح «باغ هنر» و «دریاچه هنر» با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: چندین ایستگاه مترو و پایانه در غرب و شرق اراضی عباس آباد واقع شده است. در این مجموعه باغ جواهرات، باغ کتاب و پارک آب و آتش وجود دارد که جزو جاذبه‌های این مجموعه به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه طرح مجموعه عباس آباد در شورای عالی شهرسازی و کمیسیون ماده 5 به تصویب رسیده است، تصریح کرد: پس از اجرای کامل اراضی عباس‌آباد این مجموعه به یک جاذبه بی بدیل تبدیل می‌شود و سالانه چند میلیون نفر از آن بازدید خواهند کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه این مجموعه از مصادیق برقراری عدالت شهری در تهران و باعث تثبیت شعار "تهران شهری برای همه" است، اضافه کرد: قنات‌های مکرر و متعددی به آب دریاچه متصل شده و تمام تلاش ما این است که از آب زیرزمینی استفاده نکنیم.

حناچی با اشاره به اینکه اینجا دارای یک تسویه خانه است، گفت: آبیاری فضای سبز نیز از طریق روش‌های جدید انجام می‌شود تا منجر به کاهش مصرف آب شود. این درحالی است که با وزارت نیرو نیز مذاکراتی داشته‌ایم تا تسویه خانه‌های محلی ایجاد شود و با تسویه فاضلاب از پساب استفاده کنیم.

حمایت رهبری در تحویل 350 هکتار اراضی عباس‌آباد به شهرداری/ بهره برداری از "چهارباغ تهران" تا سال آینده

انتهای پیام/

 

R1014144/P/S2,25/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۴۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900323

دیگر خبرها

  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • تصاویری از تشکیل چندین دریاچه‌ شیرابه در تهران؛ وعده مسئولان دروغ شد! | فیلم
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی