Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-09@01:13:28 GMT

خام فروشی مواد معدنی مشکل اساسی خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۵۱۷۹

خام فروشی مواد معدنی مشکل اساسی خراسان جنوبی

معتمدیان گفت: خام فروشی مواد معدنی مشکلی اساسی استان است، لذا باید در خصوص فرآوری معادن ورود پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمد صادق معتمدیان» در یازدهیمن سفر شهرستانی خود از روستا و معدن قلعه زری در جمع مردم این روستا و کارگران معدن، اظهار داشت: خراسان جنوبی در حوزه معادن نقش اساسی و مهمی را ایفا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: میزان مواد معدنی در نقاط مختلف استان نشان از اهمیت ویژه ای است که خراسان جنوبی دارد و از بیش از 60 نوع ماده معدنی، 40 نوع آن در استان ما وجود دارد.

 

وی افزود: در همه نقاط استان از نعمت معادن برخوردار هستم ولی شهرستان خوسف دارای پتانسیل های معدنی فراوان است، همچنین استان در بحث زغالسنگ کشور بیش از 75 درصد ذخایر کشور را در شهرستان طبس دارد.

 

وی تعداد شاغلان در معادن استان را بیش از 10 هزار نفر برشمرد و افزود: ولی این استان در بحث مطالعات و اکتشاف به صورت سیستماتیک و فنی ورود جدی نداشته که با مطالعات ژئوفیزیکی در حوزه معادن تحول جدی در ای حوزه خواهیم داشت.

 

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: شرکت ایمیدرو یکی از بزرگترین شرکت های معدنی کشور است که 350 میلیارد ریال برای اکتشافات معادن سرمایه گذاری می کند.

 

معتمدیان بیان کرد: خام فروشی محصولات معدنی مشکلی است که عواید آن به استان‌های دیگر می رود، و اگر به دنبال توسعه استان هستیم باید در خصوص فرآوری معادن ورود پیدا کینم تا توسعه و پشرفت استان را به دبنال داشته باشیم.

 

وی با ابراز تاسف از اینکه در حوزه‌های مختلف معادن محصولات خروجی حاصل زحمات شبانه روزی معدن کاران است که از استان خارج می شود، افزود: در معادن سنگ نهبندان بزرگترین معادن سنگ گرانیت را داریم اما به صورت خام از استان خارج می شود.

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از اولویت های استان تمرکز بر معادن است، که با پیگیری هایی که انجام شده هم از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی با بسیج امکانات و هدف گذاری چشم انداز بلند مدت، این استان به عسلویه معدنی کشور تبدیل می شود.

 

معتمدیان تصریح کرد: کار معدن، کار سخت و زیان آور است که نیازمند توجه ویژه به کارگران است و حضور خانواده های کارگرام معدن در روستای قلعه زری، نیازمند توجه بیشتری است.

 

وی افزود: یکی  از موضوعاتی که دولت با جدی دنبال کرده نهضت گاز رسانی است که در استان ما نیز تمامی شهرهای استان خراسان جنوبی از نعمت گاز برخوردار شده اند و در روستاهای استان بیش از 60 درصد عملیات گاز رسانی انجام شده که تا پایان دولت همه روستاهای بالای 20 خانوار هم از این نعمت برخور دار خواهند شد.

 

استاندار خراسان جنوبی در جمع مردم قول داد تا پایان سال دهستان معدن قلعه زری نیز از نعمت گاز برخوردار شود.

 

معتمدیان همچنین افزود: راه و مسیر های اصلی دهستان قلعه زری با عنایت اعتبارات فرمانداری و استان اصلاح و پروژه به اتمام خواهد رسید.

 

وی گفت: با ایجاد زیرساخت ها توسط دهیاری این روستا، جدول گذاری خیابان ها و آسفالت آن از سوی بنیاد مسکن تا پایان سال انجام خواهد شد.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به دوری دهستان قلعه زری از مرکز شهرستان خوسف، گفت: این دهستان نیاز به اورژانس دارد که در وزارت بهداشت این موضوع مطرح شده که در اسرع وقت این اورژانس خدماتی را ارائه خواهد داد.

 

معتمدیان اذعان داشت: موضوع انتقال آب به دلیل شرایط اقلیمی و خشکسالی 20 ساله استان و کاهش نزولات آسمانی و افزایش دما، مشکلاتی را در خصوص تامین آب شرب بر مردم متحمل کرده است، که خوشبختانه در روز گذشته سند سازگاری با کم آب خراسان جنوبی مصوب شد.

 

وی ادامه داد: در سال جاری 500 روستا از خراسان جنوبی به دلیل عدم دسترسی به آب شرب، با تانکر آبرسانی می شده اند که به دلیل نداشتن مخازن آب، کمترین دسترسی را به آب داشته اند که تامین آب اولویت اساسی استان است  که باید در خصوص احیا، مرمت قنوات و انتقال اب از دریای عمان از شرایط سخت عبور خواهیم کرد.

 

استاندار خراسان جنوبی افزود: کارگران معدن قلعه زری با حجم تولیدات زیاد با مشکل کم آب و خانه های سازمانی خشت و گلی، رفاه کم و راه های ناناسب مشغول به خدمت هستند.

 

وی تصریح کرد: در نوسازی امکانات و تجهیزات ماشین آلات مهدن قلعه زری، موضوع با صنعت و معدن ستان مطرح می شود تا در این خصوص ورود جدی داشته باشد تا شاهد رونق این منطقه مهم تاریخی و معدنی باشیم.

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه خطبه نماز جمعه گلپایگان غدیر اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان امام جمعه عید غدیر حجت الاسلام محسنی اژه ای شبستان بیرجند خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۵۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر فتح‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تولید مواد معدنی همواره به عنوان نقطه آغازین یک زنجیره تأمین با ارزش در بخش‌های تأمین کننده مواد اولیه بخش صنعت و مصالح مورد نیاز برای ساختمان، بنادر، سدها، فرودگاه‌ها و … محسوب می‌شود.

وی افزود: استان آذربایجان‌شرقی از نظر وجود ذخایر مختلف و متنوع معدنی، یکی از مناطق غنی کشور به شمار می‌رود؛ به طوری که همواره ذخایر غنی مواد معدنی را به عنوان یک امکان بالقوه در توسعه صنعتی استان در نظر می‌گیرند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی یادآور شد: در این استان تاکنون ۵۲ ماده معدنی متنوع شناسایی شده است و همواره معادن فلزی استان را رنگین‌کمانی از معادن توصیف کرده‌اند.

وی توضیح داد: آخرین نتایج منتشر شده از نتایج حاصل از اجرای طرح معادن فعال استان در سال ۱۴۰۲ حاکی از آن است که تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۷۹ واحد معدنی در استان فعال بوده که از نظرتعداد، ۴.۸ درصد از کل معادن فعال کشور را به خود اختصاص داده و برای هفت هزار و۲۸۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است که سهم ۵.۴ درصدی از کل شاغلان بخش معدنی کشور را در برمی‌گیرد.

فتح‌زاده ابراز داشت: فعالیت‌های صورت گرفته در بخش معدنی استان، منجر به ایجاد ارزش افزوده‌ای به مبلغ ۱۸۱ هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال شده است که با نسبت ۷ درصدی، رتبه ۴ کشوری از کل ارزش افزوده ایجاد شده را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین نتایج نشان می‌دهد نسبت به سال ۱۴۰۰ میزان رشد ارزش افزوده ایجاد شده در معادن فعال استان حدود ۱۳.۷ درصد بوده است.

وی افزود: میزان رشد ارزش سرمایه گذاری صورت گرفته در معادن در حال بهره برداری کل کشور در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ برابر ۶۹.۴ درصد بوده که این میزان در آذربایجان شرقی دارای ۲۱۱.۵ درصد رشد بوده است و با ۹ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، ۷ درصد از کل میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش‌های معدنی کشور را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6098239

دیگر خبرها

  • وجود ۴۵ معدن غیرفعال در لرستان
  • اجرای طرح نهضت ملی مسکن و توسعه حمل‌ونقل دو وظیفه اصلی راه و شهرسازی است
  • کردستان دارای ۱.۱ دهم میلیارد تُن ذخایر معدنی است
  • مهلت مزایده عمومی ۲۸۹ معدن آذربایجان غربی تمدید شد
  • تدوین نقشه راه معدنی برای تحقق حکمرانی اقتصادی در مازندران
  • ادامه حیات حوزه معدن در گرو فناوری و نوآوری
  • ۵ طرح صنعتی و معدنی خراسان جنوبی، آماده کلنگ‌زنی است
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم