Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تعداد دانشجویان غیر ایرانی که در واحد زاهدان در حال تحصیل هستند گفت: حدود 45 دانشجوی پاکستانی در دانشگاه آزاد استان سیستان و بلوچستان در رشته های پزشکی و پرستاری در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای در حال تحصیل هستند که در نظر داریم این تعداد را در سال جاری به 400 نفر افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر وزارت علوم ظرفیت جذب دانشجو را به دانشگاه آزاد بدهد، دانشجویان زیادی مشتاق تحصیل در رشته های بهداشت، پزشکی، پرستاری و مامایی هستند همچنین رشته های علوم سیاسی و مدیریت واحد زاهدان در مقطع کارشناسی ارشد از سطح کیفی مناسبی برخوردار است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد زاهدان درباره جذب دانشجو از سایر کشورها گفت: اقداماتی برای جذب دانشجویان بیشتر از کشورهای پاکستان و افغانستان انجام شده همچنین برای جذب دانشجو از عمان هم اقداماتی با همکاری سازمان مرکزی صورت گرفته است.

میر با اشاره به اقدامات انجام شده جهت تبادلات علمی با سایر کشور ها اظهار کرد: علاوه بر جذب دانشجو از سایر کشورها که یکی از اهداف تبادل با کشورهای دیگر است، همایش قیام تاریخی عاشورا را با همکاری چند کشور آفریقایی و سایر کشورهای منطقه از جمله پاکستان، افغانستان و عمان برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: فعالیت های تحقیقاتی مشترکی بین دانشگاه های ما و کشورهای افغانستان، پاکستان و عمان انجام خواهد شد، همچنین سفرهای علمی استادان دانشگاه آزاد زاهدان به سه کشور ذکر شده و سفر استادان و محققان کشورهای مقابل به دانشگاه ما از جمله اهداف تبادل با سایر کشورها است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد زاهدان با اشاره به اهداف سفرهای علمی بین دانشگاه ایران و کشورهای دیگر گفت: سفرهای علمی بین ایران و سایر کشورها که در راستای بیداری اسلامی انجام خواهد شد، از مهم ترین برنامه های دانشگاه برای همکاری متقابل است که با سایر کشورهای منطقه نیز در زمینه علمی، پژوهشی، تحقیقاتی، فکری و فرهنگی همکاری خواهیم داشت.

میر ادامه داد: در اربعین امسال 70 هزار زائر پاکستانی وارد کشور می شوند که بخشی از مسئولیت این زائران پاکستانی با دانشگاه آزاد خواهد بود که می توان این امر را از مهم ترین کارهای فرهنگی ما در زمینه تبادل با سایر کشور ها نام برد.


وی درباره درآمد حاصل از تبادلات علمی و پژوهشی با سایر کشورها گفت: یکی از منابع درآمدی دانشگاه در سال 98 از طریق جذب دانشجو است. در حال حاضر تعداد دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه 45 نفر است که با افزایش این تعداد پیش بینی می شود سه میلیارد درآمد زایی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد واحد زاهدان تصریح کرد: کشورهای همسایه در برگزاری همایش عاشورا مشارکت می کنند که علاوه بر منافع اقتصادی، رویکرد فرهنگی این همایش مورد توجه است همچنین هزینه سفر های علمی بین دوکشور بر عهده کشور های خارجی از جمله پاکستان، افغانستان و عمان است که این امر می تواند امتیاز مثبتی برای استان سیستان و تداوم همکاری بین ایران و سایر کشور ها باشد.


وی همچنین از تاسیس خوابگاه متاهلی برای دانشجویان افغان خبر داد و گفت: علاوه بر درآمد های شهریه ای که پیش بینی می شود بیشترین درآمد را برای دانشگاه به همراه داشته باشد، تاسیس خوابگاه متاهلی برای دانشجویان افغان که از خدمات جانبی دانشگاه به دانشجویان خارجی است؛ می تواند منبع در آمدی برای دانشگاه باشد.

میر در خصوص برنامه توسعه ارتباطات بین المللی و جذب دانشجو گفت: همایش رشته ها و سفر های علمی مشترک با سایر کشورها و دعوت از نحبگان علمی از دیگر برنامه های امسال دانشگاه در رابطه با توسعه روابط بین المللی است همچنین در آبان ماه سال 98 از همه کشورها در ششمین همایش عاشورا حضور پیدا خواهند کرد که این همایش بر محوریت کربلا و امام حسین (ع) با حضور اهل سنت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۵۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت تشکل‌های اسلامی اساتید، دانشجویی و بسیج دانشجویی و حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، دومین پنل دانشگاهی در قالب کرسی علمی ـ ترویجی ویژه تبیین تحولات فلسطین اشغالی با عنوان «تبیین ابعاد حقوقی و اقتصادی تحولات فلسطین اشغالی» در سالن علامه طباطبایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مرودشت در این نشست با بیان مطالبی به تحولات اخیر غزه و عملیات غرورآفرین «وعده صادق» اشاره کرد و گفت: خدای بزرگ را شاکریم که خون‌های پاک شهیدان ما در جنایت حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی در دمشق با عملیات تنبیهی رزمندگان غیور و حماسه‌ساز سپاه اسلام ثمر داد و با فروپاشی هیمنه پوشالی و بازدارندگی تزئینی و تارعنکبوتی ارتش صهیونیستی، شکستی تاریخی و راهبردی برای اشغالگران ثبت و یوم‌الله دیگری در تاریخ میهن رقم خورد.

غلامرضا شعبانی‌نیا افزود: بدون تردید، یکی از مشوق‌های ارتکاب گسترده این جنایات از سوی رژیم اشغالگر، بی‌کیفر ماندن آمران و عاملان جنایات ارتکابی است و رژیم اشغالگر با احساس مصونیت در قبال بی عملی و انفعال جامعه بین‌المللی، مستمراً به ارتکاب شدیدترین جنایات بین‌المللی مشغول بوده است.

وی در ادامه بر لزوم توجه به مناسبات میان حقوق و سیاست و پرداختن به همه جنبه‌ها و ابعاد مختلف موضوع تأکید کرد و گفت: لازم است به اهمیت توجه به آرمان‌خواهی و مقاومت مردم فلسطین در قبال جنایات رژیم اشغالگر قدس و نقش و جایگاه حقوقدانان، به‌خصوص حقوقدانان مسلمان در حمایت و انعکاس وضعیت کودکان، زنان و محکومیت عدم رعایت حقوق بشر در غزه پرداخته شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مرودشت تبیین کرد: نقش دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های موجود، تولید محتوای فاخر در فضای مجازی با هدف آگاه‌سازی اقشار مختلف مردم از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی، کینه‌توزی‌ها و توطئه‌پراکنی‌های دشمنان این نظام شکوهمند بیشتر از اقشار دیگر جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت هم در این نشست ضمن خیرمقدم و قدردانی از اقدام تلافی‌جویانه عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمله پهپادی و موشکی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، آن را غرورآفرین دانست.

سیروس فارسی بیان کرد: ظلمی که نسبت به زنان و کودکان مظلوم فلسطین صورت می‌گیرد و از سویی جسارت رژیم صهیونیستی به خاک ایران در سوریه غیرقابل بخشش بود که باید به آن پاسخ داده می‌شد.

استاد گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت هم ضمن تبیین ماهیت جنگ غزه به‌عنوان یک مخاصمه مسلحانه بین‌المللی، به این جنگ به‌عنوان یک جنگ نامتقارن اشاره کرد.

علی زارع توضیح داد: باید ابعاد مختلف این مخاصمه را به‌خصوص از حیث حق بر جنگ و حق در جنگ، حقوق و تکالیف طرفین به‌‌خصوص در وضعیت اشغال و نقش سازمان ملل متحد در این موضوع مورد توجه و تحلیل قرار داد.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت هم به تشریح کارآمدی و نقاط قوت و ضعف حقوق بین‌الملل در مواجهه با جنگ غزه اشاره کرد و ضمن تبیین جنایات بین‌المللی ارتکابی و انفعال اولیه حقوق بین‌الملل در واکنش به این جنگ عنوان کرد: تصویب قطعنامه شورای امنیت ملل متحد در این زمینه، دستاورد قابل توجهی برای حقوق بین‌الملل است.

قهرمان سلوکی‌نژاد همچنین بر ضرورت اتحاد و همبستگی کشور‌های اسلامی در مواجهه با توطئه‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه تأکید کرد.

به گزارش آنا، مسعود رودکی معاون آموزشی، معصومه عمادی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، میثم حیدری عضو شورای اسلامی شهر مرودشت و عباس زارعی مسئول بسیج دانشجویی شهرستان مرودشت در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها