Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@19:17:15 GMT

اسپوتنیک: نفتکش ایرانی در حال ترک جبل الطارق است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۵۹۵۷

اسپوتنیک: نفتکش ایرانی در حال ترک جبل الطارق است

گروه بین الملل خبرگزاری تقریب، پس از آنکه نیروی دریایی انگلیس در اقدامی غیرقانونی نفتکش ایرانی گریس یک را توقیف کرد، اوایل هفته جاری مقام‌های دولت محلی جبل الطارق به این نفتکش اجازه داده است تا این منطقه را ترک کند.
نفتکش گریس‌ــ‌1 که روز جمعه سازمان بنادر و دریانوردی از تغییر نام آن به «آدریان دریا» خبر داد، حدود 40 روز پیش به بهانه بی‌اساس «نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه» توسط شناورهای نیروی دریای انگلیس در تنگه جبل‌الطارق توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادگاه عالی جبل‌الطارق ابتدا در روز جمعه 14 تیر حکم توقیف این نفتکش حامل نفت ایران را به‌ مدت 14 روز تمدید کرد و پس از پایان این دوره بار دیگر حکم به تمدید 30 روزه توقیف نفتکش گریس‌‌ــ‌1 داد. سرانجام پنجشنبه بیست و چهارم مرداد، دادگاه عالی جبل‌الطارق با بی‌اعتنایی به فشارها و درخواست رسمی آمریکا برای تمدید توقیف نفتکش گریس-1 (آدریان دریا) حکم آزادی آن را صادر کرد.
لحظاتی پیش، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در خبری اعلام کرد که نفتکش ایرانی اکنون در حال ترک جبل الطارق است.
روز گذشته (شنبه) آسوشیتدپرس به نقل از مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل دریایی «آسترال شیپ» که امور لجستیکی ابرنفتکش گریس-1 را بر عهده دارد، اعلام کرد این ابرنفتکش ایرانی ظرف 24 الی 48 ساعت آینده برای ترک جبل‌الطارق و عزیمت به سمت مقصد خود که یکی از بنادر حاشیه دریای مدیترانه است آماده خواهد شد.
مدیرعامل آسترال شیپ به خبرنگار آسوشیتدپرس گرفته است که روند آماده‌سازی لجستیکی ابرنفتکش گریس 1 (آدریان دریا) در حال انجام است و انتظار می‌رود روز یکشنبه یا دوشنبه با آغاز به کار خدمه جدید این ابرنفتکش که از اتباع هند و اوکراین هستند، این ابرنفتکش پس از شش هفته توقیف در آب‌های جبل‌الطارق روانه مقصد خود شود.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۵۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم

حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب گفت: به‌منظور حفظ و صیانت از حقوق عامه و با نظارت و پیگیری دادستانی استان در سال گذشته اغلب وسایل نقلیه رسوبی مانده در پارکینگ‌ها تعیین تکلیف شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب قم ، پیگیری و نظارت دادستانی استان، بازدید مستمر مقامات قضایی از انبار‌ها و پارکینگ‌ها صدور دستورات قضایی متعدد برگزاری جلسات هم اندیشی استانی نشر آگهی و اطلاع‌رسانی عمومی به مالکان از رسانه‌ها در چند مرحله، پیگیری رفع مشکلات پارکینگ وسایل نقلیه و انبار‌های کالا‌های توقیفی و برگزاری مزایده را از اقدامات انجام شده در این خصوص عنوان کرد.

حجت الاسلام غریب گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه رفع توقیف و ترخیص شدند و تمامی کالا‌های توقیفی مانده در انبار‌های گمرک، اداره پست، کلانتری‌ها و شعب دادسرا و انبار‌های دیگر تعیین تکلیف شده‌است.

دادستان عمومی و انقلاب قم  با بیان این‌که در پایان سال گذشته حدود ۱۰ هزار وسیله نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های استان موجود و در حال رسیدگی برای تعیین تکلیف و ترخیص بوده است، گفت: نظارت و پیگیری تعیین تکلیف و ترخیص سریع کالا‌ها و وسایل نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌ها و انبار با رعایت تشریفات قانونی در دستور کار دادستانی استان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • کشف ۲ دستگاه موتورسنگین غیرمجاز در کرمان 
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • کشف ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در خاتم
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد!