Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@18:25:29 GMT

۴۳ هزار نفر در جشنواره رضوی استان سمنان شرکت کردند

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۶۱۶۲

۴۳ هزار نفر در جشنواره رضوی استان سمنان شرکت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین شاکری ظهر یکشنبه در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه عمومی سمنان، با اشاره به حضور ۴۳ هزار نفر در سطح استان در جشنواره کتابخوانی رضوی، بیان کرد: این جشنواره در نهمین دوره برگزاری خود خوشبختانه با حضور در استقبال چشم گیر مردم استان روبرو شده که این امر جای قدردانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نزدیک به ۲۵ درصد از حضار یعنی قریب به ۱۱ هزار نفر در بخش مکتوب این جشنواره کتابخوانی حضور داشتند، ابراز کرد: نفرات برتر بخش های ویژه این جشنواره در مراسم اختتامیه شهرستانی و همچنین استانی مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و آگاهی مردم از زندگی ائمه اطهار (ع) را هدف جشنواره رضوی دانست و تاکید کرد: این جشنواره در دو بخش آنلاین و مکتوب با معرفی کتاب هایی در رده های سنتی مختلف قصد داشت تا مردم را به کتابخوانی و همچنین آشنایی با سیره اهل بیت(ع) آشنا کند.

شاکری برگزاری نهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی را یکی از مهمترین رویداد های فرهنگی سال در استان دانست و تصریح کرد: جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در سه رده سنی کودکان، نوجوانان و بزرگ‌سالان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره  به‌صورت مکتوب، نقاشی و پویش کتاب‌خوان در هشت شهرستان استان سمنان برگزار شد، ابراز کرد: حضور خانواده ها در این جشنواره در کنار همدیگر یکی از نقاط عطف نهمین جشنواره رضوی در استان سمنان بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تقدیر شد.

کد خبر 4695559

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین شاکری جشنواره رضوی جشنواره کتابخوانی رضوی سمنان اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی یاسوج بیرجند مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۶۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان بابیان اینکه جام باشگاه‌های کتابخوانی باهدف توسعه و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود گفت: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

سید مهدی سیدین نیا افزود:  برقراری ارتباط بین نویسندگان و کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به کتابخوانی، کمک به ترویج، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، توانمندسازی مربیان باشگاه ها‌ی کتابخوانی با ارائه آموزش‌های استاندارد و مهارتی و به وجود آوردن فضای رقابتی سازنده و مؤثر وشویق کتابخوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است.

او گفت:: در این طرح مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مجازی علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیار‌های انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفتگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

 این دوره‌ها مطابقش شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد