Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@03:59:41 GMT

استمرار نگاه دین‌مدارانه در دادستانی تهران

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۶۶۶۱

نشست مشترک و صمیمی علی القاصی دادستان تهران با مدیران دفاتر کل دادسراهای این استان با حضور معاونین اجرایی و قضایی با هدف ایجاد هماهنگی و تبیین اهداف و برنامه‌های دادستانی در جهت تسریع در امر خدمت‌رسانی مفید و مؤثر برگزار شد.

اخبار اجتماعی- در این نشست مشترک که با استقبال کارکنان این حوزه مواجه شد دادستان مرکز استان با تمسک به آیات قرآن‌کریم و تأسی به سیره زندگی فردی و اجتماعی اهل‌بیت‌ عصمت و طهارت (س) و قداست خدمت در دستگاه‌عدلیه و این‌که نگاه مراجعین به مجموعه‌قضایی ، نگاه دین‌مدارانه است تأکید کرد: وقتی فردی وارد مجتمع‌قضایی می‌شود توقعش این است که به کسی رجوع می‌کند که می‌خواهد احکام اسلام را پیاده کند و انتظارش این است که برابر آن‌چه در دین اسلام بیان شده است با او رفتار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید تلاش کنیم تا رفتارمان با مردم و مراجعین رفتار توأم با تکریم و احترام و روی‌خوش و حسن‌سلوک باشد اگر غیر از این باشد مطمئناً در قبال آن‌ها مسوول هستیم. باید این قابلیت را در خودمان ایجاد کنیم که ما خادم مردم هستیم و خداوند این فرصت و توانایی را ایجاد کرده تا ما گره‌گشای کار مردم باشیم.

دادستان مرکز تهران گفت: در راستای خدمت مفید و مؤثر دستگاه‌عدلیه آن‌چه اجتناب‌ناپذیر است نظم و انضباط اداری است و چون مجموعه اداری دادسراها از طریق نظارت مدیران دفاتر کل کنترل می‌شود علاوه بر دستگاه‌های نظارتی باید بدانیم که بهترین ناظر و داور، مردم و مراجعین به دستگاه‌قضایی هستند، بنابراین نظم و انضباط اداری با تأسی از آموزه‌های دینی در امورات محوله بسیار مهم است.

وی افزود: باید در اصلاح عملکرد خود و همکاران کوشا و دقت کافی داشته و در جهت رفع نارسایی‌ها و ضعف‌ها تلاش کنیم ، نکته دیگر این که چون فضای کار در دستگاه‌قضایی یک فضای معنوی است لذا پاک‌دستی و پاک‌زیستن از موضوعاتی است که مورد انتظار است، بنابراین از هر رفتاری که این اعتماد را مخدوش می‌کند باید پرهیز کرد.

در ادامه محسن برزویی معاون اجرایی دادستان عمومی وانقلاب تهران ،با تاکید بر اجرایی نمودن برنامه‌های راهبردی تدوین شده به تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی دادستانی مرکز، در زمینه‌های نظم و انضباط اداری ، توسعه زیرساخت‌ها و منابع‌‌انسانی و کیفیت و نحوه ارتقاء فرصت‌های شغلی و موقعیت‌های اداری برای کارکنان خدوم و مقید و متعهد از جهت تقویت انگیزه و تلاش مفیدتر در حوزه خدمتی خود پرداخت.

وی افزود: با همراهی و همدلی مدیران دفاتر کل دادسرا ، موقعیت دادسرای عمومی و انقلاب تهران به حد مطلوب و قابل توجهی ارتقاءمی‌یابد تا به نحوی که کارکنان این مجموعه ، خدمت نمودن را موجب افتخار و بالندگی بدانند و برای رسیدن به این اهداف، نیازمند اجرای برنامه‌های تبیین شده هستیم و تحقق این مهم، مستلزم همدلی ، همراهی و تلاش همه مدیران در همه زمینه‌ها به ویژه خط‌مشی‌های ترسیمی دادستان است.

در پایان جلسه، معاون اجرایی به ابهامات و سؤالات اداری مطرح شده از سوی حاضرین پاسخ داد و مدیران حاضر در جلسه استمرار این جلسات را خواستار شدند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دادستان انقلاب دین قوه قضائیه دادستانی علی القاصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۶۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی ظهر چهارشنبه در حاشیه اولین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران بانک‌های عامل و برخی مدیران بنگاه‌های اقتصادی مربوطه افزود: مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی به صورت ویژه در حوزه صمت و غیره مورد بررسی دقیق و رسیدگی قرار گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: در همین خصوص تعداد ۹ مصوبه در حوزه صمت و غیره جهت مانع زدایی مشکلات آنان تعیین و سپس جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ارسال خواهد شد.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر عنوان کرد: موضوعات دستورکارهای مطرح شده در این جلسه شامل طرح تولید آهک، پرورش میگو، محصولات سلولزی، پرورش ماهی در قفس بود که هریک با توجه به مسائل و موضوعات مربوطه به منظور فعال سازی، تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی، دریافت سند رسمی و رفع اختلاف مالکیتی، ترهین وثایق، مشکل بدهی به شرکت گاز مصوبات لازم تعیین و سپس مقرر شد از طریق دستگاه‌هایی اجرایی نظیر بانک‌های عامل، شرکت گاز، منابع طبیعی، امور اراضی، راه و شهر سازی همکاری و مساعدت لازم را به عمل آورند.

وی اعلام کرد: در راستای تسریع در رفع مشکلات بنگاه‌های تولیدی استان، برنامه ریزی جهت افزایش جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور دستگاه‌های اجرایی به صورت هفتگی و مستمر در دستور کار دبیرخانه کارگروه تسهیل است.

مدیر کل صمت استان تاکید داشت: در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و حمایت بیشتر از تولیدکنندگان، از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و همچنین بانک‌های عامل استان انتظار می‌رود با تعامل و همکاری بیشتر با دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نسبت به تسریع در اجرای مصوبات کارگروه اقدام کنند.

کد خبر 6087851

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند