Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@21:33:34 GMT

برق ۱۰ مرکز حیاتی تهران قطع شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۷۲۸۰

برق ۱۰ مرکز حیاتی تهران قطع شد

به گزارش ایسنا، این مراکز شامل بیمارستان میلاد، فرمانداری، استانداری، سامانه ترافیک مترو، تصفیه‌خانه شماره ۳ و ۴ تهرانپارس، سامانه ترافیک و عبور و مرور راهور، دیسپاچینگ توزیع تهران بزرگ، پاساژ مخابرات، سازمان پدافند غیرعامل کشور و فرودگاه می‌شود.

حسین صبوری - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ - در این مراسم با بیان این‌که این شرکت مسئولیت تامین برق پایتخت با 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون مشترک را دارد، گفت: شبکه برق تهران شامل 32 هزار کیلومتر شبکه، 18 هزار دستگاه پست برق شده که توسط 6000 نفر به صورت شبانه‌روزی مدیریت می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که نگهداری از این حجم از شبکه با روش‌های قدیمی امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: ما با استفاده از فناوری‌های جدید دنیا در حال توسعه شبکه برق تهران هستیم به طور کلی پنج مرکز کنترل مسئولیت نظارت بر شبکه برق تهران که 10 درصد برق کشور را شامل می‌شود، برعهده دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با تاکید بر این‌که هوشمندسازی شبکه یکی از رویکردهای این شرکت است، اظهار کرد: 3000 نقطه از این شبکه مجهز به اتوماسیون است. برای پایداری شبکه نیز شبکه فشار ضعیف هوایی با شبکه فشار قوی کابل خودنگهدار جایگزین می‌شود. تاکنون از 6000 کیلومتر شبکه فشار ضعیف تنها 800 کیلومتر باقی‌مانده که به شبکه فشار قوی تبدیل شود.

وجود 631 مرکز حیاتی در تهران

وی در ادامه با بیان این‌که 631 مرکز حیاتی در تهران وجود دارد، گفت: این مراکز 38 درصد فیدرها را به خود اختصاص می‌دهند.

صبوری در ادامه با اشاره به پیک مصرف در استان تهران بیان کرد: پیش‌بینی می‌شد امسال پیک مصرف در تهران 5000 مگاوات باشد، زیرا هر سال 100 هزار مشترک جدید اضافه می‌شود، از سوی دیگر امسال دمای تهران 1.5 درجه نسبت به سال قبل افزایش داشت، با این حال شاهد افزایش کمتر از دو درصدی پیک تهران نسبت به سال گذشته بودیم.

در ادامه مراسم انوشیروان محسنی بندپی - استاندار تهران - با تاکید بر این‌که امسال شاهد تامین قابل اطمینان برق در شهر تهران بودیم، گفت: با این‌که در ابتدای سال با بارش‌های الهی مواجه شدیم، اما در اواخر خردادماه، تیرماه و مردادماه با افزایش دما هم مواجه شدیم. با این وجود حتی شاهد قطعی برق نقاط پراکنده در تهران نبودیم.

وی با تاکید بر این‌که باید خود را مجهز به پدافند غیرعامل کنیم، گفت: این هدف رصد می‌شود. از آنجایی که برق یکی از زیرساخت‌های اصلی کشور بوده و با قطعی آن چرخه اقتصاد و آرامش خانوارها متوقف می‌شود، ابتکار طرح‌هایی مانند پدافند غیرعامل و هدایت دستگاه‌ها و مراکز حساس به این سو می‌تواند آمادگی را بیشتر کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۷۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران

فرماندار تیران و کرون گفت: افت فشار و کمبود زیرساخت‌های برق رسانی در این منطقه مانعی پیش روی توسعه اقتصادی بوده که نیازمند پیگیری و تأمین نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی کیا امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه با مدیر برق منطقه‌ای استان اصفهان و فعالان بخش صنعت و کشاورزی تیران و کرون در محل فرمانداری این شهرستان اظهارکرد: پس از رفع مشکل کمبود انرژی گاز در بخش کرون با احداث ایستگاه جدید، کمبود برق چالشی جدید پیش روی کشاورزی و صنایع تیران و کرون قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به احداث ۲ شهرک صنعتی جدید و توسعه گلخانه‌های این منطقه تأمین برق به عنوان زیرساخت اصلی مورد توجه بوده و در صورت عدم تأمین آن با مشکل برق رسانی به خانه‌های مسکونی نیز روبرو خواهیم شد.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: قدمت بالای شبکه‌های برق رسانی در این منطقه و همچنین کمبود پست‌های انتقال برق در حال حاضر مشکل برق رسانی ایجاد کرده و برای صدور مجوز فعالیت‌های جدید اقتصادی، تأمین برق مورد نیاز باید بررسی شود.

محمدی کیا با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ فقره درخواست مجوز ایجاد فضای گلخانه‌ای و یا شرکت صنعتی روی میز دستگاه‌های خدمات رسان قرار دارد، تصریح کرد: به دلیل کمبود برق پاسخ استعلامات ساکت مانده و تا رفع این مشکل باید منتظر بمانند.

وی یادآورشد: با وجود مواجه با کمبود زیرساخت‌ها اما بدون برنامه‌ریزی بلند مدت قادر به رفع نیازهای توسعه‌ای نخواهیم بود و شرکت برق باید چشم انداز روشن و چندین ساله برای این شهرستان پیش بینی کند.

عدم تعادل هزینه‌ها و درآمد در شرکت برق

نماینده مردم شهرستان‌های نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در بخشی از این جلسه معضل تأمین برق برای این حوزه انتخابیه را جدی بیان کرد و گفت: همین معضل در نجف آباد و تیران و کرون مانع توسعه اقتصادی شده است.

ابوالفضل ابوترابی با بیان اینکه درآمد زایی در شرکت برق متناسب با هزینه‌ها نیست، تصریح کرد: این عدم برابری ورشکستی مالی این شرکت را نشان می‌دهد اما وزارت نیرو برای تأمین نیاز مردم از سهم خود گذشته و با وجود هزینه‌های بالا، مصارف مردمی را در تنگنا قرار نمی‌دهد.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های شبکه برق رسانی در تیران و کرون به بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و چنین اعتباری در مقطع زمانی یک ساله قابل تأمین نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های نجف آباد و تیران و کرون، مشارکت بین سرمایه گذاران و شرکت برف استان اصفهان را فرصتی برای گره گشایی از این مشکل بیان کرد و گفت: صاحبان صنایع و گلخانه داران سهم خود را برای احداث پست جدید بپردازند تا شرکت برق نیز در این همکاری مشترک، معضل پیش رو را بردارد.

احداث ۲ پست جدید در دستور کار شرکت برق منطقه‌ای اصفهان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان در ادامه این جلسه با بیان اینکه هزینه‌های سنگینی برای احداث نیروگاه و پست‌های برق به این شرکت تحمیل می‌شود، اظهارداشت: احداث دو پست جدید در این منطقه برای پوشش شهرستان‌های نجف آباد و تیران و کرون در برنامه قرار دارد که یک مورد آن امسال روی خط قرار می‌گیرد.

سعید محسنی ادامه داد: پست جدید بعدی انتقال برق نیز سال آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش خاموشی در فصل تابستان به همکاری صنایع و خانواده‌ها نیاز است، تصریح کرد: بدون این همکاری‌ها مشکل خاموشی رفع نشده و افت فشار و خاموشی را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: در توسعه صنعتی شکی نیست و همه مسائل روشن است اما تأمین هزینه‌های برای شرکت برق زیاد بوده و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

کد خبر 748564

دیگر خبرها

  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا