Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:24:45 GMT

تماشای از پشت شیشه ها بر صحنه تئاتر انزلی

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۸۶۱۸

تماشای از پشت شیشه ها بر صحنه تئاتر انزلی

بازیگران این نمایش محمد وثوق مهر،سحر محمدی، مهیار قلی زاد، مهین مرزی،مریم صیاد امین و دیگر عوامل نمایش نیز منشی صحنه : مریم صیاد امین، نور و صدا : کوثر غریب، گریم : سروناز سلطانی، ساخت دکور : سید کریم حسینی، طراح گرافیکی و تیزر : امیر دشتوایی  هستند.

از "پشت شیشه ها" راوی زندگی  زن و شوهری از طبقه ی متوسط جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شوهری که در خواندن و نوشتن غرق است و زنی که معلمی می کند و به سختی و با امیدواری سعی می کند زندگی شان و روزمره گی شان و رابطه اش با همسرش را بهتر و بهتر بکند . زمان برای آنها در این نمایشنامه به سرعت در حال جویده شدن و خورده شدن و گذشتن است. گذشتن از بامداد به غروب. از جوانی به پیری. از نور و درخشندگی به تاریکی و خاکستری. زمان گاهی از ما بین یک گفتگو پرواز می کند و گفتگوی بعدی را سال ها به جلو می راند. بامداد و مریم که انگار در همان اوان جوانی شان به خانه ای که صحنه ی نمایشنامه است آمده اند، به مرور و به رغم امیدواری ها و طرح و نقشه هایی که دارند در همان خانه و در پشت شیشه هایش غرق می شوند. بامداد دارد چیزی می نویسد. چیزی که صداهای آن چیز را همیشه در سرش می شنود. چیزی که قرار است عصاره همه ی زندگی شان باشد. خودش می داند آن چیزی که می نویسد سال ها طول خواهد کشید. و مریم دلبستگی هایی دارد، مخصوصاً به طبیعت و گل و گیاه و باران و فضای گشوده. معمولاً علایق اش را با شدت بیشتری درباره ی اینها بر زبان می آورد. و در زندگی همه ی دغدغه اش پیشرفت و سفر و شاد بودن است.

در مقابل اینها زن و شوهر دیگری هستند با شم اقتصادی بالا و با رانت های سیاسی/اجتماعی خاصِ خودشان. با مرزهای اخلاقی ای که نمی شناسند. اینها چون مگس هایی وزوزکننده در می آیند و مدام از ایده های موفقیت شان می گویند، باری هر چه این زن و شوهر مراتبِ موفقیت های اقتصادی شان را بالاتر می برند بیشتر انگار تنها تر و افسرده تر و مریض تر می شوند . به مرور انگار زشت و کریه می شوند . در مقال آنها بامداد و مریم هم روز به روز و سطر به سطر بیشتر در همان صحنه و در همان خانه و در همان امید ها و آرزو ها غرق می شوند . بیشتر و بیشتر از نوشته ی همچنان در حال نوشته شدن ِ بامداد می گذرد که قرار بود وقتی تمام شد برای مریم بخواندش . و در این مدت هر بار دلخوشی هایی و امید هایی و قول و قرار هایی پشت شیشه های آنها می آید و روزمره گی هایی در خانه ی شان می خزد و آن دو فقط پیر می شوند و هر بار از پشت شیشه های همان صحنه ، زمستان و بهار و باران و پیر شدن شهر را نگاه می کنند .

از پشت شیشه ها را  ۲۷ الی ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۸، ساعت ۲۰:۳۰ در آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی در خیابان معلم می توانید به تماشا بنشینید.

6030

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۸۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله» + ویدیو

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ویدئویی از مراحل ضبط قطعه موسیقی نمایش «گالیله» با خوانندگی پولاد کیمیایی که این شب‌ها در تئاتر شهر روی صحنه است، منتشر شد.

قطعه «آهای گالیله» از زبان یک خواننده دوره‌گرد در نمایش «گالیله» خوانده می‌شود که ترانه آن را کاوه آفاق سروده و آهنگسازی و تنظیم موسیقی نمایش و همچنین این ترانه بر عهده محمدرضا چراغعلی آهنگساز شاخص کشور بوده است.

نمایش «گالیله» به تهیه‌کنندگی آزیتا موگویی و کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور با نقش‌آفرینی فرهاد آییش، صدف اسپهبدی، نورا هاشمی، محمد نادری، حمید رحیمی، شهروز دل‌افکار، آرش فلاحت‌پیشه، محمد معتضدی، اشکان صادقی، فربد فرهنگ، علیرضا ساوه درودی، سامان کرمی و علیرضا مویدی در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه است.

نمایشنامه «گالیله» نوشته برتولت برشت و ترجمه حمید سمندریان است و دراماتورژی متن را نیز  محمد امیریاراحمدی بر عهده دارد.

فروش بلیت این نمایش در سایت تیوال از طریق لینک tiwall.com/s/galilei۳  و همچنین فروش بلیت ردیف هفت نیز در سایت گیشه تئاتر در دسترس علاقه‌مندان است.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علیرضا کوشک‌جلالی به تماشاخانه ایران‌شهر می‌آید
  • کوشک جلالی با «آرت» به تماشاخانه ایرانشهر می‌آید
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله»
  • پولاد کیمیایی برای نمایش «گالیله» می‌خواند
  • پولاد کیمیایی خواننده «گالیله» شد
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله» + ویدیو
  • استایل و پوشش متفاوت بازیگران زن در پشت‌صحنه یک تئاتر | تصویر
  • «تله موش» روی صحنه می رود
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟