Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@07:20:10 GMT

بلوای هنگ‌کنگ، لندن را بهم ریخت

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۹۰۹۷

بلوای هنگ‌کنگ، لندن را بهم ریخت

درگیری میان حامیان چین و معترضان هنگ کنگ در حالی به خیابان‌های لندن کشیده شد که دو طرف با یکدیگر دست به گریبان شدند و حامیان چین، دموکراسی‌خواهان هنگ کنگی را خائن نامیدند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک هزار تن از فعالان دموکراسی خواه هنگ کنگ در میدان ترافالگار لندن دست به راهپیمایی زده و در مقابل ایشان گروهی از حامیان چین نیز حضور داشتند که آنها را خائن می‌خواندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سازماندهندگان راهپیمایی حامی دموکراسی با در دست داشتن پوسترهایی، خشونت پلیس هنگ کنگ را زیر سوال بردند؛ بسیاری از آنها نیز استفاده پلیس و گارد ضد شورش از گاز اشک آور را مورد انتقاد قرار دادند.

پلیس لندن برای مقابله با رویارویی میان دو گروه در خیابان‌های پایتخت انگلیس مستقر شد.
درگیری و ناآرامی در هنگ کنگ که زمانی مستعمره انگلیس بود و در ۱۹۹۷ به چین بازگردانده شد، به بزرگترین چالش برای شی جینپینگ بدل شده که از ۲۰۱۲ به عنوان رئیس جمهوری چین انتخاب شده است.

علت اصلی این اعتراضات، مطرح شدن لایحه استرداد مظنونان به چین برای محاکمه و دادگاهی است که به درخواست‌های معترضان برای برکنار کری لام، مدیر اجرایی این دولتشهر بدل شد و هنوز هم ادامه دارد.
 

منبع: جام نیوز

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: هنگ کنگ لندن چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۹۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است

کاردار ایران در لندن در پیامی اعلام کرد که جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ها به حامیان نسل کشی در غزه در غرب است.

به گزارش ایسنا، «سید مهدی حسینی متین» در پیامی در حساب شخصی خود در شبکه مجازی ایکس نوشت: دانشگاه یورک اعلام کرده است که دیگر در شرکت‌هایی که عمدتا سلاح‌ها و محصولات یا خدمات نظامی مرتبط می‌سازند یا می‌فروشند، سرمایه گذاری نمی‌کند.

وی این اقدام دانشگاه یورک متاثر از تحولات و اعتراض‌های دانشجویی در سراسر دنیا دانست و گفت: جنبش دانشجویی امروز در خط مقدم اعتراض‌ها به حامیان نسل‌کشی در غزه در غرب است.

شایان ذکر است، این تصمیم به دنبال درخواست اعضای جامعه یورک براق قطع این روابط سرمایه گذاری و تجدید تعهدات دانشگاه در قبلا ماموریت‌های خود در راستای منافع عمومی است.

اعتراضات دانشجویی علیه جنگ اسرائیل در غزه در سراسر آمریکا ادامه دارد و در جریان دخالت پلیس، ۵۵۰ نفر نیز بازداشت شده‌اند. این اعتراضات به دانشگاه‌ها در کشورهای دیگر از جمله دانشگاه‌های اروپایی نیز کشیده شده است. بر اساس آمار ارائه شده توسط ان. بی. سی، دانشجویان دست کم ۴۰ دانشگاه و کالج آمریکایی و کانادایی برای همبستگی با غزه چادر تحصن برپا کرده‌اند و این تحصن‌ها با وجود هشدار و دخالت پلیس همچنان ادامه دارد.

دانشجویان از دانشگاه‌ها می‌خواهند تا روابط خود را با شرکت‌هایی که به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه کمک می‌کنند، قطع کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دموکراسی بدون روتوش/ پلیس آمریکا زیر تیغ عدالت دانشجویی
  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • پرچم یا حسین در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + فیلم
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • فیلم/ یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
  • دموکراسی علیه آزادی
  • برچیدن کمپ اعتراضی حامیان فلسطین در برلین توسط پلیس
  • واکنش کاربران به اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین
  • ملحق شدن اساتید دانشگاه نیویورک به جمع حامیان فلسطین + ویدئو |‌ برخورد خشن پلیس آمریکا را ببینید