Web Analytics Made Easy - Statcounter

ریچارد نفیو نویسنده کتاب هنر تحریم ها می گوید: «هدف تحریم ها تحت الشعاع قرار دادن قاطعیت، عزم روان شناختی و کاهش استقامت روان شناختی مردم کشور هدف است». امروز که  جامعه  با مسائل و مشکلات مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی روبه رو است جدی گرفتن مطالبات و دغدغه های  مردم با توجه به اهداف دشمنان خارجی با اهمیت تر از همیشه باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا مردم در برخورد با مشکلات و گرفتاری ها بر اساس فرمول و تجربیات خود قضاوت می کنند. وقتی می بینند که مشکلات کمتر نشده که هیچ بلکه افزایش هم پیدا کرده و حتی پیچیده تر هم شده از بهبود اوضاع در آینده نا امید می شوند و با نگاه کردن به صلاحیت و ظرفیت های مدیریتی کشور اعتماد خود به نظام اداری را نیز از دست می دهند. این نا امیدی که در صورت نداشتن برنامه و اراده جدی برای حل مشکلات مردم با بی اعتمادی، کاهش سرمایه اجتماعی و  بی میلی در مشارکت اجتماعی و چه بسا اقدامات تند هم همراه می شود زنگ خطری برای مسئولان و سیاست گذاران کشور است که فراموش نکنند، اگر چاره جویی های خود را بر مبنای سیاست های تریبونی و تبلیغاتی و نه واقعی و اساسی قرار داده اند در اشتباهند.

مردم احساس می کنند مسئولان به جای چاره جویی عاقلانه برای مشکلات کشور سرگرم دغدغه ها و اهداف سیاسی و جناحی خود هستند تا زمان انتخاباتی دیگر برسد و همین مردم که زخم بی اعتمادی در ذهن و باور آنها نشسته است بار دیگر مطالبات و زندگی شان وِرد زبان مسئولان فعلی و بعدی شود و پس از آن به جای رفع گرفتاری هایشان به تحمل و وعده های دور و دراز دعوت شوند که ما برای مشکلات کشور برنامه داریم جامعه اگر همراهی، (بخوانید "تحمل کند") از این مشکلات هم عبور می کنیم . جامعه تحمل می کند همانطور که تا الان کرده است اما دعوت به تحمل زمانی اثر بخش است که صداقت و توانایی گویندگان آن برای مردم قابل باور باشد. باور نکردن مردم و کاهش اعتماد مردم با شیب تند تر، از نقشه های خارجی برای زمین گیر کردن ایران خطر ناک تر و مهلک تر است و البته راه حل برطرف کردن این بی اعتمادی ها خیلی هم پیچیده نیست.

ارتباط مستمر و نزدیک مسئولان و مردم ، پایین آمدن از پشت تریبون ها و میزهای مصاحبه و ورود به عرصه عمل و میدان تلاش بیشتر و با برنامه تر ، مبارزه جدی با فساد در نظام اداری و مدیریتی کشور می تواند اعتماد رفته را به جوی بازگرداند و مردم را به این باور برساند مسئولان نه فقط در آمار و ارقام بلکه با گوشت و پوست خود مشکلاتشان را لمس می کنند و خواب از چشمان آنها گرفته شده که هر روز و هر ماه و هر سال اقلا بخش کوچکی از گرفتاری های آنها را حل کرده اند. در بحث فساد این مسئله جدی تر است. در جامعه اسلامی شاخص مردم برای مبارزه با فساد، سیره حکومت حضرت علی است که با بیانی رسا و قاطعانه در نامه ۵۳ به مالک اشتر  در برخورد با کارگزار خائن دستور می دهد که اگر یکی از آنها دست به خیانت زد و گزارش بازرسان تو هم آن خیانت را تایید کرد به همین مقدار گواهی قناعت کرده او را تازیانه بزن، آنچه که از اموال در اختیار دارد از او باز پس گیر ،او را خوار دار و خیانت کار بشمار و قلاده بدنامی بر گردنش بیفکن. جمهوری اسلامی نیز برای نیکنامی تاریخی، چاره ای جز پیمودن راه امام علی (ع )ندارد و برخورد شدید و بی تعارف با مسئولان مجرم یکی از مولفه های سنجش میزان قرابت جمهوری اسلامی با حکومت امیر المومنین (ع) است.این یک آزمون تاریخی و قضاوت ساز است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اجتماعی و سیاسی جامعه زمین مشکلات مشکلات مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۹۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید

مدیرکل امور سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر با بازگشت ۵۰ واحد راکد صنعتی به چرخه تولید در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محسن ضامن‌فر امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ستاد تسهیل جایگاه تبیین مشکلات واحدهای تولیدی است تا در خصوص آنها تصمیم‌گیری و در جهت رفع آنها و پایداری اشتغال و تولید گام‌های اساسی برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه بنا داریم در سال جدید جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را بیش از پیش برگزار و بیشتر میدانی عمل کنیم، افزود: برگزاری مستمر و منظم این جلسات و همراهی و همکاری دستگاه‌های اداری و سیستم بانکی استان موجب شد طی دو سال گذشته ۵۰ واحد راکد تولیدی، صنعتی و گردشگری به چرخه تولید بازگردند که مهمترین آن کارخانه قند یاسوج است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازگشت این تعداد واحد به چرخه تولید زمینه‌ساز اشتغال خوبی در سطح استان بوده است و تنها بازگشت کارخانه قند به چرخه تولید موجب اشتغال ۲۰۰ نفر شد.

وی عمده مشکلات سرمایه‌گذاران را مسائل بانکی و تمدید مهلت پرداخت تسهیلات بانکی بیان و تصریح کرد: در برخی مواقع دستگاه‌ها و بانک‌ها برای همکاری با سرمایه‌گذاران نیازمند مصوبات ستاد تسهیل هستند که در این زمینه سرعت تصمیم‌گیری افزایش می‌یابد.

ضامن‌فر خاطرنشان کرد: نگاه ستاد تسهیل این است که بدون بروکراسی اداری و اینکه واحدها درگیر زمان شوند در سریع‌ترین زمان ممکن مسائل را در ستاد تسهیل مطرح و رفع شود.

وی افزود: ستاد تسهیل در سال جدید بنا دارد جلساتی را در محل اجرای طرح‌ها و همچنین شهرستان‌ها داشته باشد و از حیث کمیت و کیفت جلسات پرباری داشته باشیم.

مدیرکل امور سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: عوائد و نتایج جلسات منجر به بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید و کامل شدن همه ظرفیت واحدها می‌شود تا شاهد سرمایه‌گذاری و وارد شدن طرح‌های بیشتری به چرخه تولید باشیم.

وی تصریح کرد: در استان بسیاری از دستور کارهایی که در جلسه مطرح می‌شود حاشیه امنی ایجاد می‌کند که مدیران با فراغ بیشتری به واحدهای سرمایه‌گذاری کمک کنند و در رفع مشکلات و حل مسائل این واحدها همکاری دارند.

ضامن‌فر خاطرنشان کرد: در چهارمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات شش طرح اقتصادی مطرح و تصمیمات لازم در جهت رفع مشکلات آنها گرفته شد.

کد خبر 747960

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است
  • مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است
  • هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)