Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@09:48:50 GMT

جک داعشی سلب تابعیت شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۹۳۵۹

جک داعشی سلب تابعیت شد

دولت انگلیس تابعیت «جک لتس» ۲۴ ساله، معروف به «جک داعشی» را لغو کرد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دولت انگلیس تابعیت «جک لتس» معروف به «جک داعشی» که از عناصر تروریست اهل این کشور است و چندی پیش به دست نیروهای کُرد بازداشت شد، لغو کرد.

این عنصر داعشی ۲۴ ساله در سال ۲۰۱۴ در حالی که ۱۹ سال داشت از زادگاه خود در آکسفورد به سوریه سفر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که علاوه بر تابعیت انگلیسی از تابعیت کانادایی نیز برخوردار است در ماه مه ۲۰۱۷ هنگامی که سعی داشت سرزمین‌های تحت اشغال داعش را ترک کند از سوی نیروهای «ی. پ. گ» اسیر شد.

پس از بازداشت او وزارت کشور انگلیس اعلام کرد درباره این عنصر داعشی اقدامی انجام نمی‌دهد. این در حالی بود که گروه «ی. پ. گ» با شناسایی او به عنوان یکی از عناصر داعشی، از دولت انگلیس خواست تا استرداد او موافقت کند.

وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد لندن قادر به پشتیبانی از اتباع انگلیسی که به سوریه رفته اند نیست، زیرا دولت  لندن نمایندگی و دفتر کنسولگری در آنجا ندارد.

دولت انگلیس هم اعلام کرد تصمیمی برای پذیرش فرزندان اعضای انگلیسی گروه تروریستی داعش را ندارد. ساجد جاوید، وزیر امور داخلی انگلیس این تصمیم را پس از بررسی مقطعی و پیش از آنکه به مقام صدراعظمی نائل شود، گرفته است. همچنین عناصر انگلیسی داعش که دو تابعیتی هستند مشمول این قانون می‌شوند. زیرا سلب تابعیت یک شخص بدون آنکه شهروندی کشوری دیگر را داشته باشد، خلاف قوانین بین المللی است.

جاوید در اوایل سال جاری تابعیت انگلیسی شمیمه بیگم، عنصر انگلیسی- بنگلادشی داعش را گرفت و شرایط وی را برای بازگشت به بنگلادش فراهه کردند.

جک داعشی که در حال حاضر در سوریه در زندان به سر می‌برد در مصاحبه با شبکه آی تی وی گفته بود آرزو دارد به انگلیس بازگردد. او همچنین مدعی شده بود هیچگاه مرتکب اقدامی علیه مردم خود نمی‌شود.

در ماه ژوئن جان لتس، پدر او -که دو تابعیتی است- و مادرش سالی لین به تامین مالی تروریست‌ها متهم شدند. «سلی لین» مادر جک، پس از شنیدن رای دادگاه گفت زندگیش «نابود» شده است. دادگاه او و همسرش را، که سعی کرده بودند مبلغ ۱۷۲۳ پوند را برای پسرشان در سوریه ارسال کنند، در حالی که جک در خط مقدم گروه تروریستی داعش می‌جنگید، مجرم شناخت و مجازات تعلیقی برای آن‌ها در نظر گرفت.

دولت انگلیس در حالی تابعیت اعضای دوتابعیتی داعش را سلب می‌کند که پیش از این از سفر آن‌ها به سوریه و عضویت در گروه‌های تروریستی ممانعتی ایجاد نکرده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جک داعشی داعش انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۹۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون

 به گزارش «دیلی میرر» وزیر امور خارجه انگلیس به‌تازگی برای یک سفر پنج روزه به تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و مغولستان با هواپیمای «امبرائر لینژ ۱۰۰۰» سفر کرد.

«اتحادیه هوانوردی»، شرکت چارتری که این جت را اداره می‌کند، در وب‌سایت خود درباره این نوع هواپیما نوشته است که یک متخصص سرو نوشیدنی‌های الکلی در داخل به مسافران کمک می‌کند و یک منوی غذایی مناسب برای مسافران درخواست‌کننده فراهم می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این هواپیما، می‌توان به میز ناهارخوری اختصاصی آن، به‌علاوه یک مکان استراحت جداگانه با مبلمان بسیار راحت و بزرگ اشاره کرد.

«امیلی تورنبری» دادستان کل دولت سایه انگلیس در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «می‌دانم که دیوید کامرون ممکن است در سفر به چندین کشور در یک هفته نیاز به اجاره هواپیما داشته باشد، اما این توجیهی ندارد که صد‌ها هزار پوند با هزینه مالیات‌دهندگان برای اجاره یکی از مجلل‌ترین جت‌های خصوصی موجود در بازار هزینه کند.»

هواپیمای «امبرائر لینژ ۱۰۰۰»

قبل از سفر کامرون، دولت لندن گفت وزیر خارجه انگلیس از این سفر برای «ارتقای فرصت‌ها برای کسب‌وکار‌های بریتانیایی استفاده خواهد کرد و ۵۰ میلیون پوند بودجه جدید برای حمایت از حاکمیت و استقلال دولت‌ها در سراسر این منطقه اعلام خواهد کرد.»

به دنبال جنجال‌های به وجود آمده، یک سخنگوی دفتر امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه انگلیس گفت: «وظیفه وزیر خارجه مستلزم سفر به خارج از کشور برای پیگیری منافع بریتانیاست. این موثرترین راه برای انجام این کار در این مورد بود. ارزش پول در تمام تصمیمات سفر در نظر گرفته می‌شود و هزینه‌ها به طور معمول برای شفافیت منتشر می‌شود.»

سال گذشته، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه وقت انگلیس که قبل از کامرون مشغول به کار بود، به خاطر قبض ۴۰۰ هزار یورویی (۳۴۸۰۰۰ پوند) بابت استفاده از همین مدل هواپیما برای یک تور هشت روزه در کارائیب و آمریکای لاتین مورد انتقاد قرار گرفت.

در همین حال «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس به دلیل علاقه‌اش به سفر‌های هوایی کوتاه‌مدت برای سفر‌های داخل بریتانیا مورد انتقاد قرار گرفته است.

طبق اعلام دفتر نخست‌وزیری، در فوریه ۲۰۲۳ ریشی سوناک از «دورست» با هلیکوپتر به لندن سفر کرد و صبح روز بعد با جت به این منطقه واقع در جنوب‌غربی انگلستان بازگشت. سوناک ماه گذشته هم طی ۱۰ روز سه مرتبه از هواپیما‌های نیروی هوایی سلطنتی استفاده کرد. او برای عزیمت به مراسمی، یک پرواز چهل دقیقه‌ای در هواپیمایی با ۱۴ صندلی به «بلک‌پول» واقع در «لنکشایر» داشت و به سوالات مردم پاسخ داد. این سفر، بعد از پرواز‌های او به «اسکاتلند» و «لیدز» انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • هشدار ستاره انگلیسی: حرف از خداحافظی نزنید
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند