Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال می‌گوید امسال پروسه صدور رای ها زمان‌بر نیست.

طرفداری- اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی در نشست خبری که امروز ترتیب داده بود اظهار داشت:

اولا تاکید ما این بود که نشست ساعت ۱۶ باشد ولی با تاکید شما خبرنگاران و روابط عمومی فدراسیون این کنفرانس این ساعت انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تاخیر روز خبرنگار را تبریک می گویم، همیشه عنوان می شد خبرنگاری جزو مشاغل سخت است چون تمام کار خبرنگار در معرض قضاوت مردم است. این کار باید درست انجام شود و در واقع مسوولیت سنگینی است. امیدوارم شروع فصل جدید توام با کیفیت باشد.

به نقل از فارس، حسن‌زاده در ادامه افزود:

علی‌رغم اینکه بعضاً شما خبرنگاران مورد بی‌مهری اهالی فوتبال قرار گرفتید ولی باز هم به رسالت خبری خود ادامه دادید و همیشه در شرایط سخت در کنار فوتبال حضور داشتید. من از همه مسئولینی که در مجلس، در دولت، در وزارت ورزش و همکارانم در فدراسیون فوتبال در امر برگزاری مسابقات لیگ ما را یاری کردند تشکر می‌کنم. همه ما دل‌مان می‌خواهد در کنار فوتبال حرفه‌ای رفتار حرفه ای وجود داشته باشد. تیم ملی ما که سال‌ها است در آسیا اول است. چه فوتبال ساحلی و چه تیم ملی فوتبال ما که بازی شادابی در جام جهانی انجام می‌دهد، چه آن داوری ما که به هر حال زبان‌زد آسیا و دنیا است و قضاوت‌های بسیار خوبی را انجام داد. همچنین درخشش فوتبال ساحلی ما، فوتبال بانوان ما همه اینها در کنار نکات مثبت دوست داریم کارنامه برگزاری فوتبال در کشور ما چه آن مسابقاتی که مستقیماً از آن طرف مرزهای ما به صورت مستقیم پخش می‌شود و چه آنهایی که در داخل پخش می‌شود، شرایط مطلوبی داشته باشد. البته آنهایی که فوتبال ما را دنبال می‌کنند تا ورزش ما را به چالش بکشند یا احیاناً آن حب و بغض‌هایی که در خصوص سیاست‌های کلان در لباس ناهنجاری‌های فوتبال به رخ می‌کشند در کنار همه اینها ما دوست داریم ظرفیت مسابقات ما مثل ظرفیت بخش‌های دیگر باشد.

حسن‌زاده گفت:

در این راستا چند مشکل داریم، اول اینکه همه ما می‌دانیم که جا دارد فوتبال حرفه‌ای ما مخصوصاً لیگ برتر که آینه تمام‌نمای فوتبال ما است در کنار سایر رکن‌های فوتبالی ارتقا پیدا کند. تأکیدی که مقام‌های فدراسیون بر اصلاح ساختار زیربنایی ورزشگاه‌ها داشتند یکی از آن دست بود که تا الان تا حدود 50 یا 60 درصد و یا بیشتر انجام شده و ارتقا یافته است. ارتقای سطح ورزشگاه‌های ما یک مطلب و ارتقای سطح رکن قضایی فدراسیون و نوع برخورد با پدیده‌هایی تحت عنوان تخلفات فوتبالی و رفتار غیر ورزشی یاد می‌شود آن هم مدنظر است. در این نوع رسانه می‌تواند به فوتبال کمک کند. گاهی اوقات از رسانه این انتظار می‌رود که بیشتر کمک کنند. مخصوصاً در آنجایی که باید خوبی‌های فوتبال را نشان دهند. در کنار تکنیک، تاکتیک، قدرت، مسائلی که امروز در فوتبال از قبل از شروع فصل در مسائل بدنسازی وجود دارد انتظار ما این است که بازیکنان فوتبال و کادر فنی مقرراتی که در دنیا وجود دارد را متوجه بشوند.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تاکید کرد:

امروز آمده‌ام تا یک جمله جدی را عرض کنم؛ درآخرین مجمع عمومی فدراسیون بخشی از تقاضای رؤسای محترم هیأت‌های استان‌ها این بود که این جریمه‌های مالی و محرومیت‌های سنگین خیلی برای تیم‌هایی که در لیگ دو و سه هستند و در شهرستان‌های کوچک هستند خیلی سنگین است. مثلاً تیمی در سطح پایین مدعی بودند که 50 میلیون تومان جریمه برای ما خیلی سنگین است لذا تلاش می‌کردند در مجمع این جرائم را پایین بیاورند. یا مثلاً اعمال محرومیت‌ها کمتر شود. لذا همه این تفکرات مخصوصاً با توجه به سال‌هایی که مرور کردیم نشان داد که ما تا الان از همه ظرفیت‌های فوتبالی و آیین‌نامه‌های انضباطی استفاده نکرده‌ایم.

حسن‌زاده گفت:‌

من در هفته‌های گذشته با مقامات فدراسیون جلسه گذاشتم و گفتم اگر شما بازدارندگی برخورد انضباطی را ببینید که چقدر مؤثر است متوجه برخی مسایل خواهید شد. الان که فوتبال ما حرفه‌ای است و نفراتی از آرژانتین، ایتالیا، کشورهای آسیایی و اروپایی و غیر ایرانی به فوتبال کشورمان آمده‌اند؛ چه سرمربی و کادر فنی و چه بازیکن ؛ خوب وقتی فوتبال ما حرفه‌ای است و اینها در فوتبال ما هستند اجازه بدهید این ظرفیت را ایجاد بکنیم که ما هم حرفه‌ای برخورد کنیم و امیدوارم امسال بتوانیم به فوتبال حرفه‌ای در نگاه انضباطی هم حرفه‌‌ای باشیم و اگر برای اهانت به داور و برای برخورد فیزیکی با داور ما می‌توانیم ماه‌ها تنبیه کنیم ما یک مقدار ظرفیت تنبیه را بالاتر بیاوریم. این قول را بزرگان داده‌اند و ان‌شاءالله این ظرفیت را امسال ایجاد خواهیم کرد و همین اندازه عرض کنم که به هر حال انتظار هم داریم عزیزانی که در فوتبال هستند آنها هم همانطوری که قرارداد حرفه‌ای می‌بندند و هر مسابقه تقریباً حدود 60 میلیون تا 70 میلیون تومان برای تیمش هزینه دربر دارد در این شرایط عزیز مربی، بازیکن، کادر فنی، چه آنهایی که سابقه دارند و چه آنهایی ندارند شما در فوتبال ایران هستید.

وی تاکید کرد:

فوتبال ایران کمیته انضباطی‌اش ما هستیم، داوری همین است که می‌بینید و امیدواریم که نمره عالی داوری ما از این هم بالاتر برود. مجریانش هم همین نفرات هستند، تیم‌های مقابل همین‌ها هستند. لازم نیست شما برای رسیدن به هدف انتظار این را داشته باشید که شما خودتان باشید و دیگران بالاتر. اینکه شما حرف‌های غیر فوتبالی را بزنید مثلاً‌ قبل از روز بازی داور را منفور کنید و یا جو بدهید به سکوها. حالا که ما با هم در این فوتبال هستیم کارمان را ارتقا دهیم و امسال ما امیدوار هستیم به شرط حیات و اگر زنده بمانیم و من و همکارانم در خدمت‌تان باشیم مطمئن باشید از تمام ظرفیت‌ آیین‌نامه‌ها استفاده می‌کنیم. فدراسیون فوتبال به طور جدی با هر گونه رفتاری که سلامت همه جامعه فوتبال اعم از خود فوتبالیست‌ها و همه کسانی که به لحاظ کاری در استادیوم‌ها هستند و تمام تماشاگرانی که در فوتبال ما هستند آن رفتاری که در تیم‌های بزرگ می‌تواند اجرایی شود و سلامتی افراد را به خطر بیندازد به شدت برخورد خواهیم کرد. مخصوصاً اینکه تمکین از مقامات رسمی که مجری مسابقه هستند از نماینده سازمان لیگ گرفته تا داور چهارمی که حضور دارد ما حمایت خواهیم کرد. شاید به جایی برسیم که بازیکن هنوز از ورزشگاه به خانه نرسیده از اخبار و جراید محکومیت و دستورالعملش را بشنوید. یا حتی اگر فردا مسابقه است و امروز کنفرانس خبری است اگر شخصی حرفی زد که غیر ورزشی باشد و از مصادیق تخلفات مذکور در آیین‌نامه باشد مسلماً با او برخوردی می‌شود که به بازی فردا نرسد و هر مطلبی هم که باعث شود کار ما ارتقا یابد و انتقاد سازنده‌ایی که من و همکارانم را کمک کند امسال با یک متدی جدیدی می‌پسندیم.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که چه تضمینی وجود دارد امسال آرای این کمیته با شدت و حدت بیشتری برگزار شود، گفت:

شاخص‌ترین صحبت من در نشست امروز این است که آنچه کارشناسان و رسانه‌ها به آن انتقاد دارند امسال اتفاق نخواهد افتاد، ما چندین بار در محضر مقامات رسمی فدراسیون فوتبال با هم صحبت کردیم و از آ»ها خواستیم که شرایط برای اجرای دقیق قانون فراهم شود، همانطور که شما می‌دانید، در سه هفته ابتدایی لیگ سال گذشته، اتفاقاتی در ورزشگاه‌ها رخ داد که شما هم از آن باخبر هستید. ما در  جلسات کشوری در مورد اینگونه مسائل فوتبالی مرتبط صحبت کرده و به نتیجه رسیدیم، ولی به شما حق می‌دهم که در بعضی مواقع به اتفاقات سال گذشته انتقاد کنیم. به طور مثال؛ اتومبیل خبرنگاران آسیب دیده و خسارت‌هایی وارد شده است، من انتقاد شما را می‌پذیرم و باید بگویم ماده 100 آئین‌نامه مقررات جدید انضباطی این اختیار را می‌دهد که امسال از دستور موقت استفاده کنیم و این اتفاق قطعا در لیگ آینده زیاد تکرار خواهد شد.

حسن‌زاده در خصوص اینکه در سالهای گذشته پروسه ابلاغ رأی به باشگاه‌ها زمان زیادی رخ می‌داد و امسال چه تدبیری برای این موضوع درنظر گرفته شده است، گفت:

امسال تقاضا کردیم که این پروسه زمانبر نباشد و خواستار این شدیم امضای دبیرکل نیز پای احکام در کمترین فرصت اتفاق بیفتد، البته مجری آرا سازمان لیگ خواهد بود ولی امیدواریم امسال در کمترین زمان، آرا صادر، ابلاغ و اجرا شود.

خبرنگاری از حسن‌زاده سؤال کرد در ماجرای جام حذفی و اتفاقاتی که پیرامون محرومیت و بخشش برخی مسئولان رخ داد، مقصر حادثه گم شد، آیا برنامه‌ای برای اینکه چرا اتفاقات فینال جام حذفی رخ داده و در نظر گرفته شده است یا خیر و واکنش شما چیست، که رئیس کمیته انضباطی پاسخ داد:

در خصوص اتفاقات جام حذفی گذشته، کمیته استیناف آخرین حرف را می‌زند، قطعا برای اینکه مسیر پرونده به کمیته استیناف ختم می‌شود، دست سایر نفرات قطع خواهد شد، فارغ از اینکه کمیته انضباطی چه بخشی از آرای ما را حذف کرد، به هر حال پرونده مورد بررسی قرار گرفت و تا آنجا که می‌شد رأی‌ها صادر گردید. این را هم بگویم مثلاً اگر در یک مسابقه ارکانی غیرمرتبط با فوتبال باشند، ما نمی‌توانیم آنها را تنبیه کنیم، مثل عوامل اورژانس و دیگر موارد. این را هم بگویم اتفاق رخ داده در فینال جام حذفی تجربه بزرگی برای فدراسیون فوتبال بود و همین مسئله باعث شد مقامات رسمی کشور به این فکر بیفتند که اشکالات ورزشگاه‌ها از نظر ساختاری به حداقل برسد.

ادامه دارد...

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۹۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی کردیم: ابهامات حکم جنجالی عبدالله!

به گزارش "ورزش سه"، سازمان لیگ فوتبال عصر امروز در خبری عجیب اعلام کرد که عبدالله ویسی سرمربی فولاد خوزستان به دلیل مصاحبه‌ای که بعد از بازی با آلومینیوم اراک انجام داد، مبلغ 2 میلیارد تومان جریمه نقدی شده است!

این تصمیم در شرایطی گرفته شده که سازمان لیگ هفته گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در صورت انجام مصاحبه از طرف فعالان در تیم‌های مختلف و درباره موضوعات غیرمرتبط با فوتبال آنها با محکومیت‌های سنگین مواجه می‌شوند. چنین تصمیمی در هیئت‌رییسه سازمان لیگ مصوب شد و بعد از آن به اطلاع رسانه‌ها رسید.

مساله اصلی اما این است که سازمان لیگ در صورت مشاهده تخلفی از سوی مربیان و مدیران و بازیکنان شاغل در باشگاه‌ها ، باید این اتفاق را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گزارش کند و آنها در خصوص تخلف رخ داده، تصمیم بگیرند و حکم بدهند.

در ماجرای حکم عجیبی که برای عبدالله ویسی سرمربی فولاد صادر شده اما قانون رعایت نشده است؛ سازمان لیگ در شرایطی روی خروجی سایت رسمی خود خبر از جریمه دو میلیارد تومانی عبدالله ویسی داده که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هیچ اطلاعاتی از این ماجرا نداشته و گواهی این ماجرا هم عدم اطلاع‌رسانی در این خصوص روی سایت فدراسیون فوتبال است.

این در حالی است که کمیته انضباطی ساعتی بعد از مصاحبه عبدالله ویسی با انتشار خبری این سرمربی را دعوت کرد تا درباره گفته‌های خود پاسخگو باشد. با توجه به فشردگی مسابقات لیگ برتر هم حضور ویسی در جلسه انضباطی این کمیته به بعد از بازی‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر موکول شد.

یکی از اعضای کمیته انضباطی در این خصوص به خبرنگار ما اعلام کرد که پرونده عبدالله ویسی در این کمیته مفتوح است و هنوز هیچ تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است. از طرف اعضای کمیته انضباطی از ماجرای جریمه دو میلیارد تومانی که توسط سازمان لیگ ابلاغ شده بی‌اطلاع هستند! حتی قرار است ویسی بعد از دیدار فولاد مقابل تراکتور به کمیته انضباطی برود و در خصوص اظهاراتش پاسخگو باشد.

از طرف دیگر صدور حکم تنبیهی برای افراد شاغل در فوتبال فقط توسط یه رکن قضایی فدراسیون فوتبال امکان‌پذیر است؛ کمیته‌های انضباطی، اخلاق و استیناف سه رکن قضایی فدراسیون هستند که تنها نهادهای تصمیم‌گیر و صادر کننده احکام در صورت مشاهده تخلف هستند. پس به عبارت بهتر می‌توان گفت که سازمان لیگ با وجود مصوبه هیئت‌رییسه این سازمان در خصوص برخورد با مصاحبه‌ها و بیانیه‌ها از نظر قانونی نمی‌توانسته حکم صادر کند و همین مساله هم باعث دلخوری مسئولان کمیته انضباطی شده است.

با همه این تفاسیر باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی پیرامون سنگین‌ترین جریمه نقدی تاریخ فوتبال ایران برای عبدالله ویسی رخ می‌دهد. بی‌شک حضور ویسی در جلسه کمیته انضباطی که چند روز دیگر برگزار می‌شود، خیلی از موضوعات را روشن خواهد کرد و به نظر می‌رسد خیلی زود شاهد صدور حکم واقعی از سوی یک رکن قضایی درباره سرمربی فولاد باشیم.

دیگر خبرها

  • احضار دو بازیکن استقلال و ذوب‌آهن به کمیته انضباطی
  • دو بازیکن استقلال و ذوب آهن به کمیته انضباطی فراخوانده شدند
  • دستور تاج به ارکان قضایی برای هفته‌های پایانی
  • دستور تاج به ارکان قضایی برای هفته‌های پایانی/بازگشت به عقب ممنوع
  • بختیاری‌زاده: اتفاقات ‌ناگوار فولاد ماحصل تفکرات مدیریت‌های سال‌های قبل است
  • بررسی کردیم: ابهامات حکم جنجالی عبدالله!
  • نشست اضطراری معاون وزیر با تاج درباره زنان تماشاگر
  • جلسه معاون وزیر با تاج درباره اتفاقات اخیر
  • صدور قرار دستور موقت برای مربی تیم فوتسال
  • برگزاری نشست فوری تاج و ارکان انضباطی - اخلاقی درپی اتفاقات بازی پرسپولیس - سپاهان