Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:32:06 GMT

وزیر دفاع: امنیت عراق را امنیت خود می‌دانیم

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۹۹۶۳

وزیر دفاع: امنیت عراق را امنیت خود می‌دانیم

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با " یاسین طاهر الیاسری" وزیر کشور عراق با بیان اینکه موضوعات متنوع و در عین حال مهمی در روابط امنیتی دو کشور وجود دارد اظهار داشت: ایجاب می‌کند دو طرف رایزنی‌های مداومی با یکدیگر داشته باشند؛ چرا که وزارت کشور عراق یک نهاد انتظامی و امنیتی است و نقش قابل توجهی در تامین ثبات و امنیت عراق و به تبع آن منطقه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وزیر دفاع با بیان اینکه موضوعات متعددی سرنوشت دو کشور را به هم پیوند زده است، گفت: تاریخ، فرهنگ، مذهب و حوزه تمدنی مشترک در کنار شرایط سیاسی و امنیتی منطقه همگی ایجاب می‌کند دو کشور در جهت تحقق منافع مشترک تماس و رایزنی مستقیم و مداوم با یکدیگر باشند.
 
امیر سرتیپ حاتمی با تقدیر از زحمات و اقدامات  وزیر کشور عراق و سایر مسئولین این کشور برای تامین امنیت زائرین به ویژه در ایام ماه محرم  و اربعین حسینی بیان کرد: تردد گسترده زائرین نمونه ای از پیوندهای اجتماعی دو کشور است که اتفاقا از کارکرد وِیژه ای در نزدیکی دو ملت برخوردار است.
 وزیر دفاع با بیان اینکه اراده رهبران دو کشور بر توسعه مناسبات راهبردی استوار است، گفت: مناسبات دو کشور در هیچ برهه ای از تاریخ تا به این اندازه دوستانه و برادرانه نبوده است و شرایط کنونی مناسبات در تاریخ روابط دو کشور نمونه است؛

امیر سرتیپ حاتمی خاطرنشان ساخت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم عراق در جریان حمله گروه‌های تروریستی به این کشور نه یک اقدام کوتاه مدت و تاکتیکی بلکه برخاسته از اعتقادات قلبی، راهبردی و بلند مدت بوده است.
  عضو کابینه تدبیر و امید در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت ارتقاء توان و بنیه دفاعی نیروهای نظامی و انتظامی عراق در مقابله با تهدیدات تصریح کرد: تقویت بنیه دفاعی عراق یکی از راهبردهای اصلی جمهوری اسلامی ایران است.
وزیر دفاع با بیان اینکه همکاری با وزارت کشور عراق همواره برای ما حائز اهمیت بوده است گفت: امنیت عراق را در امتداد امنیت خودمان می‌دانیم و به همان اندازه که برای ثبات و امنیت خودمان تلاش داریم، امنیت عراق نیز برای ما مهم است.
 امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به ظرفیت‌های متعدد وزارت دفاع در خصوص همکاری با کشور عراق گفت: امیدوارم بتوانیم با همکاری های دو جانبه شاهد توسعه مناسبات میان دو وزارتخانه باشیم.

ایران تکیه گاه قابل اطمینانی در مواقع بحران است

 "یاسین طاهر الیاسری" وزیر کشور عراق  هم در این دیدار با قدردانی از مقاومت و ایستادگی و حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق در مقابله با گروه‌های تروریستی گفت: همکاری نظامی- امنیتی میان دو کشور از اولویت های اصلی دولت عراق به شمار می‌رود.
وزیر کشور عراق با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که در نبرد عراق با داعش در کنار مردم عراق ایستاد گفت: در اذهان سیاسیون و نظامیون عراقی  این موضوع شکل گرفته و نهادینه شده است که ایران می‌تواند تکیه گاه قابل اطمینانی در مواقع بحران باشد.
وی با بیان اینکه  اراده ما در وزارت کشور عراق بر این است که امنیت زائرین عتبات به طور کامل حفظ شود تصریح کرد: منافع مشترک الزام می کند که دو کشور رابطه خود را در سطوح و ابعاد مختلف توسعه بدهند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران وزارت دفاع عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۹۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی

وزیر دفاع بلاروس در دیدار امیر آشتیانی گفت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع کشورمان با همتای بلاروسی خود در حاشیه اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی  جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با  اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقبا پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده 51 منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

آشتیانی با اشاره به ظرفیتهای متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیتهای موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقتنامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید کردند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند