Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سمیرم روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به معرفی ۶۱۶ نفر واجد شرایط دریافت تسهیلات به بانک ها، اظهار داشت: این وام ها در قالب های مختلف از جمله کارگشایی، مسکن و خودکفایی پرداخت شده است.

علی قربان افشاری افزود: اعتبار این تسهیلات که از ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال برای نفر متقاضی بوده، از محل تبصره ۱۶ و بودجه داخلی نهاد امداد تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، ۳۳ نفر از ابتدای امسال تا امروز خودکفا شده اند و ۲۱ متقاضی نیز در این مدت برای دریافت وام های خودکفایی به بانک ها معرفی شده اند که ۸ نفر از آنان تاکنون تسهیلات خود را دریافت کرده اند.

وی مجموع هزینه های ۴ ماهه اول سال جاری کمیته امداد حضرت امام(ره) این شهرستان را ۳۶ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در بخش درآمدهای امداد نیز پیش بینی ما برای سال ۹۸ ۲۶ میلیارد ریال است.

افشاری با اشاره به تامین ۱۸۱ مورد جهیزیه زوج های جوان تحت پوشش در سال ۹۷ با عتباری افزون بر ۶هزار و ۲۰۰ میلیون ریال خاطر نشان کرد: ۳۳ مورد کمک هزینه ازدواج و جهیزیه نیز از ابتدای سال ۹۸ تا امروز داشته ایم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سمیرم اشاره ای نیز به موضوع سیل فروردین ماه و خسارت های آن داشت و گفت: ۱۵۰ واحد مسکونی در شهرها و ۱۰۰ خانه روستایی متعلق به مددجویان نهادهای حمایتی در بهار امسال آسیب کلی دیده و تخریبی بودند.

به گفته افشاری، با هم افزایی نهادهای حمایتی، کمک های خیران و بنیاد مسکن علاوه بر اختصاص مجتمع ۱۲۰ واحدی بنیاد مسکن در شهرک آبشار به سیلزدگان ۳۰ قرارداد اجاره با ودیعه مسکن دولتی نیز در شهر سمیرم منعقد شد.

وی همچنین تعداد ایتام تحت پوشش این نهاد را ۱۷۶ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد یتیم ۳۴۹ نفر حامی بومی و ۵۷۹ حامی غیربومی دارند که سرانه دریافتی آنان بعد از سفر مهندس فتاح در سال گذشته به سمیرم از میانگین ۱۸۹ هزار تومن به ۲۳۰ هزار تومان رسیده است.

وی اشاره ای هم به مسایل درمان و بهداشت مددجویان کمیته امداد داشت و اضافه کرد: ۳۲۶ کودک زیر ۵ سال دارای اختلال رشد، ۱۵۰ بیمار صعب العلاج، شش بیمار خاص و ۳۵۰ سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد هستند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سمیرم زکات پرداختی مردم سمیرم در سال ۹۷ را ۵هزار و ۲۰۰میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: امسال و تا زمان حاضر ۳۰۰ میلیون ریال زکات جمع آوری شده است.

افشاری درآمد حاصل از صدقات سمیرمی ها را نیز ۱۰ میلیارد ریال از ابتدای امسال تا امروز اعلام کرد.

وی تعداد خانوارهای معیشت بگیر این نهاد را دو هزار و ۵۵۵ خانوار عنوان کرد و افزود: ماهانه مبالغی از ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای خانوار یک نفره تا ۵۱۶ هزار تومان برای یک خانوار پنج نفره منهای یارانه دولت، پرداخت می شود.

۵.۸ درصد از جمعیت ۷۹ هزار نفری شهرستان سمیرم(۴هزار و ۸۳۴ نفر در قالب ۲هزار و ۵۳۴ خانوار) زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

۱۱۹ خانوار از مجمع این تعداد، عشایر چادرنشین تحت پوشش نهاد امداد هستند و ۸۱۸ خانوار نیز از خدمات مختلف اداری، تعاملی و کمک های کمیته امداد استفاده می کنند.

بر همین اساس، ۳۲۷  دانش آموز و ۹۶ دانشجو نیز از حمایت های این نهاد بهره مند می شوند.

شهرستان سمیرم دارای ۱۰۰ هزار جمعیت عشایری و ثابت، ۶ شهر، چهار بخش و ۱۵۰ روستا و آبادی است و در۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

۷۱۴۷/۶۰۲۶/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات سمیرم خودکفایی کمیته امداد امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۰۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان در جلسه ستاد بحران سمیرم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶ نفر بر اثر غرق شدگی در منابع ذخیره آب این شهرستان جان خود را از دست داده اند .
منصور شیشه فروش همچنین در خصوص هجوم ملخ به مزارع استان هشدار داد و افزود: به همت جهاد کشاورزی ۲۵۰ هکتار از اراضی شهرستان سمیرم در مرز استان چهار محال و بختیاری برای جلوگیری از هجوم‌ملخ به مزارع سمیرم سم پاشی می شود.
شیشه فروش به صدور هشدار نارنجی هواشناسی نیز در پی ورود سامانه جدید بارشی به استان اشاره کرد و افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی تمامی اداره های خدمت رسان در راستای جلوگیری از خسارت ناشی از سیل آماده باش هستند .
وی گفت: براین اساس مراکز خدمات رسان به خصوص شهرداری ها و راهداری ها موظفند در خصوص بازگشایی دهانه پل ها، تقویت سیل بندها، آزاد سازی تصرفات جهاد کشاورزی و حفاطت از قنات ها اقدام کنند.
شیشه فروش به خسارت سیل هفته گذشته در استان نیز اشاره کرد و افزود: در پی بارندگی های اخیر به تعدادی از منازل مسکونی در روستاهای پادنا خسارت وارد شد که از بعد از ارزیابی و تایید بنیاد مسکن، خسارت آنها پرداخت می شود .
مدیر بحران استانداری اصفهان از پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان در سال گذشته خبر داد و گفت : خسارت به کشاورزان تنها از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت می شود که صندوق باید نسبت به پرداخت خسارت به کشاورزان سرعت ببخشد .
شهرستان سمیرم با شش شهر چهار بخش و ۱۲۰ روستا و ابادی در جنوب اصفهان واقع شده است

دیگر خبرها

  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند/ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد (+ جزییات)
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند؛ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن