Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@15:35:33 GMT

۱۷۱ پروژه نیمه‌تمام فارس به بخش خصوصی واگذار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۰۵۱۷

۱۷۱ پروژه نیمه‌تمام فارس به بخش خصوصی واگذار شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس گفت: در سال گذشته از میان ۳۲۷ پروژه‌ نیمه‌تمامی که در فارس شناسایی شد ۱۷۱ پروژه از کلیه راه‌های قانونی به بخش خصوصی واگذار شد. ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ساسان تاجگردون پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه در سال گذشته از میان 327 پروژه‌ نیمه‌تمامی که در فارس شناسایی شد 171 پروژه از کلیه راه‌های پیش‌بینی شده در قانون به بخش خصوصی واگذار شد، اظهار داشت: با واگذاری این پروژه‌ها به بخش خصوصی 860 میلیارد تومان بار از دوش دولت برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاجگردون عنوان کرد: پروژه‌ انتقال آب دریا از خلیج فارس به منطقه وِزه صنایع انرژی بر لامرد، پروژه احداث مرکز آموزش هتلداری و گردشگری، پروژه احداث سوله‌های چند منظوره امدادی _ ورزشی و امدادی _ گردشگری، پروژه احداث، نگهداری و تجهیز پارک‌های جنگلی، پروژه‌های اکوترویسم در منطقه حفاظت شده پریشان و شکار ممنوع مهارلو از جمله پروژه‌های واگذار شده به بخش خصوصی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس با بیان اینکه در حال حاضر شرایط اقتصادی جامعه به طبع مولفه‌های مختلف مثل تحریم‌ها، افزایش نرخ ارز، کاهش فروش نفت و غیره متفاوت است، اظهار داشت: در این شرایط نقش رسانه‌ها، نقشی بی بدیل در روشنگری و امیدبخشی به جامعه است.

کردستان|تکمیل 236 پروژه نیمه‌تمام ورزشی کشور نیازمند 6 هزار میلیارد اعتبار استتکمیل 500 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در انتظار اصلاح ساختار بودجهخرم آباد| دولت بیش از 700هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام دارد

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با نگاه برنامه‌ای که به توسعه فارس داشته است سند آمایش سرزمین استان را آماده کرده است و این سند امروز مهم‌ترین سند برنامه‌ای_ توسعه‌ای فارس است، افزود: در تدوین سند آمایش سرزمین این ادعا را داریم که انباشته از تفکر و اندیشه کسانی است که در توسعه استان به نوعی نقش داشته‌اند.

تاجگردون خاطرنشان کرد: بعد از اینکه بر مبنای سند آمایش استان‌ها، سند آمایش ملی و بخشی در کشور تدوین شود ضرورتا به عنوان یک اصل در نظام برنامه‌ریزی کشور اجرا می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر مطالعات سند توسعه اشتغال روستایی و عشایری استان فارس  در حال انجام است و امید است با تدوین این سند شاهد شکوفایی و توسعه روستاها و مناطق محروم فارس باشیم.

انتهای پیام/ش

R41382/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۰۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم

سرپرست سازمان خصوصی سازی از آزادسازی وثیقه و به نام شدن بیش از ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی متعلق به ۶۴ هزار و ۱۶۱ نفر از کارگران خبر داد.

به گزارش مشرق، با اعلام سازمان خصوصی سازی، ابراهیم بازیان با تبریک روز جهانی کار و کارگر و هفته کار و کارگر اعلام کرد: تعداد ۵ میلیارد و ۲۲۱ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۷۱۰ سهم متعلق به ۶۴ هزار و ۱۶۱ نفر در ۱۵۴ شرکت که در سال‌های قبل واگذار شده بود، از وثیقه آزاد و سهام به نام کارگران منتقل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی، تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و بهبود درآمد خانوار و در اجرای تبصره (۳) ماده «۲۰» قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۳۰۵ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۵۶۲ سهم دولت در ۱۰ شرکت مشمول واگذاری به ۳۰۰۸ نفر از کارکنان و کارگران شاغل و بازنشسته به عنوان سهام ترجیحی واگذار شده است.

سرپرست سازمان خصوصی سازی افزود: مطابق مقررات، واگذاری سهام ترجیحی به صورت صد درصد اقساط با مدت ۱۰ سال صورت می‌گیرد و بهای سهام واگذار شده از محل سود سهام مورد واگذاری پرداخت می‌شود.

ارائه تخفیف قیمتی در واگذاری سهام ترجیحی به کارگران

بازیان در بخش دیگری از سخنان خود، از برنامه دولت برای حمایت از کارگران خبر داد و گفت: دولت در نظر دارد با هدف حمایت از کارگران؛ قیمت سهام ترجیحی شرکت‌های قابل واگذاری را با اعمال تخفیف به آنها واگذار کنند.

وی اضافه کرد: کلیات این پیشنهاد به تصویب هیات واگذاری رسیده و پس از تصویب جزئیات و طی مراحل قانونی، در واگذاری سهام ترجیحی مبنای عمل قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان خصوصی سازی از یک تصمیم دیگر هیات واگذاری خبر داد و گفت: به موجب تصمیم دیگر هیات واگذاری، سهام ترجیحی مستقل از سهام بلوکی به کارکنان واگذار خواهد شد و بر این اساس کارکنان شرکت مشمول واگذاری، صرف‌نظر از فروش یا عدم فروش سهام بلوکی؛ قبل از خرید سهام توسط بخش خصوصی، سهامدار شرکت محل اشتغال خود خواهند شد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۰درصدی تولید نفت خام در دولت سیزدهم/ اولویت وزارت نفت، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • برگِ سبزِ دولت برای پایان دادن به پروژه‌های نیمه تمام در کشور
  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است