Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@16:33:22 GMT

علت تاخیر پرواز حجاج

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۰۷۶۸

مدیر عملیات حج هما گفت: مشکل تاخیر پروازهای برگشت حجاج، ناشی از تاخیر در انتقال زائران به فرودگاه‌های جده و مدینه است.

به گزارش مهر به نقل از صدا و سیما، حسن قاسمی، مدیر عملیات حج هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات بازگشت حجاج بیت الله الحرام که از جمعه ۲۵ مرداد آغاز شده در روز نخست به موقع بود و همه ۶ پرواز بازگشت صبح روز نخست، به موقع و حتی زودتر از زمان مندرج روی بلیت پرواز انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکل تاخیر پروازهای برگشت حجاج بیت الله الحرام، ناشی از تاخیر در انتقال زائران خانه خدا به فرودگاه‌های جده و مدینه بوده و امیدواریم تا فردا شب، با طبیعی شدن وضعیت انتقال حجاج به فرودگاهها، پروازها هم به حالت عادی برگردد.

وی افزود: از ظهرروز جمعه، مشکلاتی در عربستان رخ داد و انتقال حجاج از هتل‌ها به فرودگاه‌های مدینه و جده با مشکل روبرو شد و درحالیکه یک هواپیمای ایران ایر در فرودگاه جده و یک هواپیمای دیگر در فرودگاه مدینه به مدت ۱۰ تا ۱۲ ساعت توقف داشتند، اماعملیات بازگشت به طور کامل متوقف شد؛ بنابراین به سایر پروازها تاکید کردیم فعلا در خاک ایران باقی بمانند.

قائم مقام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: بعد از ۱۲ ساعت از توقف عملیات انتقال حجاج، با تلاش پیگیر مدیران سازمان حج و زیارت کشورمان، عملیات انتقال به فرودگاه از سر گرفته شد، اما بدلیل تعداد زیاد زائران، عملیات با مشکل روبرو گردید با این وجود، با رسیدن زوار خانه خدا به فرودگاهها، پروازها از سر گرفته شد. خوشبختانه از دیروز، وضعیت انتقال زائران روند طبیعی به خود گرفته و امیدواریم تا فردا شب، مجددا پروازها به زمان پیش بینی شده قبلی باز گردد. شرکت هواپیمایی جهوری اسلامی ایران دخالتی در زمان بندی انتقال حجاج به فرودگاه‌ها ندارد و تمام برنامه ریزی‌ها از قبل انجام شده و این شرکت، طبق برنامه قبلی انجام وظیفه کرده و در خدمت حجاج خانه خدا ست.

به گفته قائم مقام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، اگر عملیات انتقال حجاج از هتل‌های محل اسکان به فرودگاه‌های جده و مدینه به روال طبیعی خود باز گردد، مشکل انتقال حجاج به فرودگاه‌های کشورمان هم به روال طبیعی باز می‌گردد.

قاسمی از اظهار نظر در خصوص علت بروز این مشکل در انتقال زائران از هتل‌ها به فرودگاه‌ها خودداری کرد و گفت: این موضوع در حوزه صلاحیت اظهار نظر سازمان حج و زیارت است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حج تاخیر در پرواز برگشت حجاج عید غدیر سالار آقاخان آیت الله یزدی نفتکش گریس ۱ حماسه پاوه لیگ نوزدهم ولی الله سیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۰۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟


به گزارش تابناک، سردار رضا بنی اسدی فر با اشاره به اعزام نخستین گروه زائران عمره از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: این داروها شامل هیرومرفین، آمپول پتیدین، آمپول مرفین، شربت اکسپکترانت کدئین، قرص و آمپول ترامادون، قرص متیل فنیدات، آمپول و قرص بوپرنورفین، آمپول و قرص دیازپام، قرص استامینوفن کدئین، شربت و قرص متادون است.

وی گفت: اعزام زائران با امنیت کامل و در آرامش شروع شده و در ۱۱ ایستگاه پروازی ادامه خواهد یافت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس فرودگاه‌های فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با آمادگی کامل تا ۱۳ اردیبهشت عملیات رفت را به پایان خواهد رساند.

وی افزود: امسال با هماهنگی صورت گرفته، همه پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت می پذیرد و بیش از پنج هزار زائر عمره و خدمه از طریق فرودگاه های مشخص شده، اعزام خواهند شد.

فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا با تصریح بر اینکه پلیس فرودگاه‌های سراسر کشور عملیات حج عمره را به عنوان یک فرصت خدمت به زائران خانه خدا می‌دانند، خاطر نشان کرد: کارکنان پلیس فرودگاه‌ها پس از اعزام زائران عمره، آمادگی لازم را برای برگزاری عملیات حج تمتع کسب می‌کنند.

 
به گزارش ایرنا، پس از بیش از ۹ سال توقف، عملیات عمره و اعزام زائران خانه خدا و سرزمین از بامداد فردا - دوشنبه ۳ اردیبهشت - از ۱۱ فرودگاه کشور در سراسر کشور آغاز و تا ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

قرار است زائران خانه خدا در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و و همچنین در قالب ۱۱ پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد.

در عملیات حج عمره امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، که دو هزار و ۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و دو هزار و ۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند.

تمامی پروازها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود.

دیگر خبرها

  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • زائران قزوینی در مدینه النبی + فیلم
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس
  • همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است
  • اعزام زائران حج عمره در امنیت کامل/ اعلام ۱۴ داروی ممنوعه برای زائران
  • ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان 
  • همراه داشتن این دارو‌ها در عربستان ممنوع است
  • همراه‌ داشتن کدام داروها در عمره و حج ممنوع است؟
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟