Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جایزه‌ای به نام دکتر حسین جلال‌پور، شاعر و پژوهشگر فقید حوزه ادبیات، برای نخستین بار در استان بوشهر در عرصه غزل برگزار می‌شود.

بنا به اعلام گروه موسس، «جایزه غزل حسین جلال‌پور» در بخش‌های آثار ارسالی، کتاب سال غزل و پژوهش درباره غزل برگزار می‌شود. این جایزه، به شکل مستقل و به همت خانواده و دوستان این شاعر فقید، دی‌ماه امسال در بندرگناوه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزت‌الله بهمنی، ابراهیم اسماعیلی اراضی، حسن فرهادی، ندا ابن‌علی و مهدی بیات‌نسب اعضای گروه مؤسس و امید طبیب‌زاده، علی هوشمند، ارمغان بهداروند، حمیدرضا وطن‌خواه و محمدسعید میرزایی اعضای هیئت علمی جایزه غزل حسین جلال‌پور هستند و دبیری نخستین دوره آن نیز به عهده‌ی حسن فرهادی خواهد بود.

دکتر حسین جلال‌پور در سال ۱۳۵۵ در شهر گناوه به دنیا آمد. او از شاعران موفق جریان دهه هفتاد غزل بود و مجموعه «کلاغ بعد از باغ» او یکی از کتاب‌های برجسته این جریان به شمار می‌رود.

جلال‌پور در سال‌های اخیر مدرک دکتری ادبیات خود را از دانشگاه چمران اهواز گرفت و سال‌ها به عنوان رئیس گروه ادبیات دانشگاه آزاد بهبهان فعالیت داشت.

از دیگر آثار او می توان به «تصحیح دیوان محمدخان دشتی» و «تصحیح دیوان خواجوی کرمانی» اشاره داشت و  علاوه بر این از جلال‌پور، نقدها و مقاله‌های علمی پژوهشی بسیاری به جا مانده است.

دکتر حسین جلال‌پور در دهم فروردین ۱۳۹۸ در سانحه تصادف در محور خورموج - بوشهر درگذشت.

کد خبر 4696056

منبع: مهر

کلیدواژه: علی هوشمند شهر گناوه بوشهر گناوه قزوین روز خبرنگار بوشهر شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه ایلام عید سعید قربان سانحه تصادف یاسوج مجلس شورای اسلامی بیرجند مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۱۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر پاسالار ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱ در استان بوشهر آمار ولادت کاهشی بود، گفت: در مجموع ولادت‌های ثبت شده در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ در استان بوشهر، شاهد رشد ۰.۸ درصدی ولادت هستیم.

وی اعلام کرد: سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۳۶ واقعه ولادت در استان بوشهر ثبت شد و جمعیت این استان به بیش از یک میلیون و ۲۱۰ هزار و ۹۰۰ نفر رسید.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، افزود: بیشترین ولادت ثبت شده در این سال مربوط به شهرستان بوشهر با ۲۶.۴ درصد و کمترین سهم در این مدت شهرستان دیلم با ۲.۷ درصد دارد.

وی تصریح کرد: نسبت جنسی حاصل از ولادت‌های ثبت‌شده سال ۱۴۰۲ نیز ۱۰۶.٩ بوده که به ازای هر ۱۰۰ نوزاد دختر متولد شده، نزدیک به ۱۰۷ پسر به دنیا آمده است.

پاسالار یادآور شد: این رقم در سال پیش از آن ۱۰۸.۹ بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ادامه داد: میانگین سن مادران بوشهری در تولد اولین فرزند در سال گذشته ۲۷.۱ سال بود در حالی که این میانگین در کشور ۲۷.۳ سال بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین ولادت‌ها با ۳۸.۱ درصد در ۵ سال اول زندگی زوجین به وقوع پیوسته است، افزود: فاصله ۶ تا ۱۰ سال پس از زندگی مشترک زوجین ۲۹.۸ درصد و مابقی ولادت‌ها پس ۱۰ سال زندگی مشترک زوجین ثبت شده است.

پاسالار به گروه سنی مادران اشاره کرد و گفت: بیشترین ولادت‌های ثبت شده استان بوشهر مربوط به گروه سنی مادران ۳۰ تا ۳۴ سال است و گروه‌های سنی ۲۵ تا ۲۹ سال و گروه سنی ۳۵ تا ۳۹ سال به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

کد خبر 6097331

دیگر خبرها

  • «فرج الله سلحشور» تئاتر را از مسجد آغاز کرد و بعد آثارش در جهان دیده شد
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • نخلداران استان بوشهر مراقب آفت کنه گردآلود خرما باشند
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • زمان تشییع و خاکسپاری شهید مرزبانی در قروه اعلام شد
  • مراسم وداع با شهید اعتماد در قروه برگزار می‌شود
  • فعالیت سامانه بارشی در بوشهر ادامه دارد
  • ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی استان بوشهر برگزار شد