Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوزدهمین کارسوق ریاضی مهرگان با تائید مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و با هدف نگاهی جدید به ریاضی، تفکر استدلالی، ارتباطات گروهی در استان اصفهان برگزار شد. ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، نوزدهمین کارسوق کشوری ریاضی مهرگان، به مدت سه روز در استان اصفهان به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احسان سلیمانی، دبیر اجرایی این برنامه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: کارسوق ریاضی مهرگان از سال 78 الی 79 توسط فارق التحصیلان دبیرستان شهید اژه‌ای اصفهان پایه گذاری و با موافقت مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، این برنامه در دوره هفدهم و هجدهم به صورت ملی برگزار شد.

وی افزود: برنامه کارسوق ریاضی مهرگان توسط دانشجویان و دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل سمپاد ایجاد شده و هدف آن ایجاد نگاهی جدید به ریاضی، تفکر استدلالی، ارتباطات گروهی و تعاملی برای دانش‌آموزان است.

شناسایی و استعدادیابی هنرمندان توان‌یاب از سراسر ایرانرتبه‌های برتر کنکور مدیون "نوع مدرسه" یا استعداد دانش‌آموزان؟!28 درصد دانش‌آموزان به رشته تجربی و 10 درصد به ریاضی می‌روند!

سلیمانی با بیان اینکه دانش‌آموزان مباحث ریاضی را به دور از استرس و نمره‌دهی و به شیوه‌ای نوین و کاربردی آموزش می‌بینند، خاطر نشان کرد: آزمون‌ها طی دو مرحله برگزار می‌شود ودر این آزمون‌ها سوالات به صورتی است که قدرت منطق و تحلیل را مورد سنجش قرار می‌دهد و نیاز به محاسبه و فرمول نیست.

به گزارش تسنیم، نوزدهمین کارسوق کشوری مهرگان به مدت سه روز از 23 مرداد ماه سال جاری در استان اصفهان در مرحله نهایی برگزار شد که 49 مدرسه و حدود 3هزار نفر در مرحله اول شرکت داشتند تا دانش‌آموزان در این دوره‌ها بتوانند ریاضی را در تمام ابعاد زندگی خود ببینند و تفکر بهتر و تعامل گروهی را فرا گیرند.

انتهای پیام/ش

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!

طبق اطلاعات منتشرشده از سوی وزارت آموزش‌وپرورش، میانگین کشوری نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در رشته تجربی ۱۱.۲۳، رشته ریاضی ۱۰.۷۹، رشته انسانی ۸.۷۵ و در رشته معارف ۱۰.۵۶ بوده است. درحالی‌که سال ۱۴۰۱ میانگین نمرات دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۰۲، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۶۴، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۲۰ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۱ بوده است.

این معدل در سال ۱۴۰۰، برای رشته علوم تجربی ۱۳.۱۸، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۳۵، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۴۲ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۴ ثبت‌شده است.

روزنامه فرهیختگان نوشت:در سال ۱۳۹۹ نیز معدل دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۷۳، رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۵۰، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۱.۳۴ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۶ را نشان می‌دهد.

میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال ۱۳۹۸، در رشته علوم تجربی ۱۳.۷۷، در رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۲۸، در رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۷۶ و در رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۸ بوده است.

ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که میانگین معدل نمرات دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به چهار سال پیش از آن در تمامی رشته‌ها با افت حدود دو نمره‌ای در امتحانات نهایی روبه‌رو بوده است.

ناظر به همین معیار و مولفه و با بررسی وضعیت استان‌ها، نقشه وضعیت معدل استان‌ها تا حد زیادی منطبق با نقشه فقر کشور است. به این صورت که میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در استان‌های هرمزگان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خوزستان، آذربایجان غربی ۸ تا ۹ بود. خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، فارس، کرمان، گیلان، بوشهر و چهارمحال‌وبختیاری نیز استان‌هایی هستند که میانگین ۹ تا ۱۰ را ثبت کردند. یعنی معدل دانش‌آموزان این استان‌های نیز کم و هشدارآمیز است. با این حساب مجموعا، در ۱۷ استان میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد هشت تا ۱۰ بوده که در وضعیت قرمز هستند.

دیگر خبرها

  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • خلاقیت و استفاده از روش‌های نوین آموزشی دلیل انتخاب معلم نمونه کیش
  • معلمی که کلاس درس را به مسجد بُرد
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر آستارایی برگزار شد
  • سفری به دنیای توپولوژی
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است