Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایتارتاس، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه یکشنبه ضمن ابراز آمادگی کشورش برای مذاکره با آمریکا درباره مسائل موشکی گفت: بمب افکن‌های راهبردی توپولوف Tu-۱۶۰ روسیه، طبق برنامه، به منطقه چوکوتکا پرواز می‌کنند و هدف از این پروازها تهدید و ترساندن آمریکا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شویگو در پاسخ به سؤالی درباره دو بمب افکن Tu-۱۶۰ که به عنوان بخشی از یک تمرین، به فرودگاه کوچک آنادیر پرواز کردند و سپس به منطقه ساراتوف در جنوب روسیه بازگشتند، به شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ گفت: ”ما اکنون همان کاری را انجام می‌دهیم که قبلاً انجام می‌دادیم. بمب افکن‌های راهبردی و دوربرد ما، پرواز‌ها به مناطقی را که در گذشته هم به آنجا پرواز می‌کردند، شروع کرده اند. این پرواز‌ها طبق برنامه انجام می‌شود. “

او افزود: آمریکا از پرواز‌های این هواپیما‌های روسیه مطلع است.

وزیر دفاع روسیه گفت: ”چطور ممکن است با بمب افکن‌های راهبردی همسایگان را تهدید کرد؟ “

شویگو همچنین گفت با وجود خروج آمریکا از پیمان نیرو‌های میانبرد هسته ای، مسکو هنوز آماده گفت‌وگو درباره موشک‌های میانبرد و کوتاه بردتر است.

او تصریح کرد: ”ما باب (گفت‌وگو) را باز می‌گذاریم. مادامی که آمریکا چنین سامانه‌هایی را در اروپا مستقر نکند، ما هم این کار را نخواهیم کرد و تا زمانی که هیچ موشکی از آمریکا در آسیا نباشد، موشکی از ما نیز در این منطقه نخواهد بود. “

وزیر دفاع روسیه افزود: مسکو بار‌ها خواستار گفت‌وگو درباره این موضوع شده است. از ماه فوریه تا دوم اوت، ما همواره آماده گفت‌وگو بودیم. 

شویگو همچنین گفت: وزارت دفاع روسیه اطلاعات درباره موشک ۹M۷۲۹ را در نشستی در مسکو ارائه کرده است، اما نمایندگان آمریکا تصمیم گرفتند در این نشست شرکت نکنند.

پیمان نیرو‌های میانبرد هسته‌ای که هشتم دسامبر ۱۹۸۷ بین شوروی سابق و آمریکا امضا شد، یکم ژوئن ۱۹۸۸ به اجرا درآمد. این پیمان شامل موشک‌های میانبرد (هزار تا پنج هزار کیلومتر) مستقر شده یا نشده و موشک‌های کوتاه بردتر (۵۰۰ تا هزار کیلومتر) بود. واشنگتن بار‌ها مسکو را به نقض این پیمان متهم کرد، اما مسکو همه این اتهامات را به شدت رد کرد و در مقابل از تبعیت نکردن واشنگتن از این پیمان ابراز نارضایتی کرد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا یکم فوریه ۲۰۱۹ توقف تعهدات آمریکا به این پیمان را از دوم فوریه اعلام کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دوم فوریه اعلام کرد مسکو نیز این توافقنامه را تعلیق می‌کند. او دستور داد از گفت‌وگو‌های اولیه با واشنگتن درباره این موضوع خودداری شود و تاکید کرد آمریکا باید تمایل خود را برای گفت وگویی برابر و قابل توجه نشان دهد. پوتین چهارم مارس با امضای حکمی، تبعیت کشورش را از پیمان مزبور متوقف کرد. رئیس دولت روسیه ۳ ژوئیه با امضای این حکم پس از تصویب در هر دو بخش پارلمان آن را به قانون تبدیل کرد.

آمریکا دوم اوت به طور رسمی از پیمان نیرو‌های میانبرد هسته‌ای خارج شد و در مقابل، وزارت خارجه روسیه رسماً تایید کرد که این پیمان به ابتکار آمریکا فسخ شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه آمریکا قدرت نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۲۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه

در وهله نخست، ورود ایالات متحده آمریکا و اروپا به این موضوع نشان‌دهنده اهمیت مباحث فرهنگی است. آن‌ها تلاش می‌کنند فساد و تباهی را میان ملت‌های مسلمان رواج و سپس جوامع را به سمت بی‌هویتی سوق دهند. زمانی که بی‌بندوباری جنسی میان ملت‌ها گسترده شود موجب از بین رفتن هویت و گسست اجتماعی می‌شود؛ در نتیجه استعمارگران می‌توانند بر آن کشورها مسلط شوند. در حالی که جهان سرمایه‌داری قدرت نظامی و اقتصادی گذشته برای به بند کشیدن دیگر جوامع را ندارد، آخرین تیر در ترکش لیبرالیسم این است با ابزار فرهنگ وارد شده و مردم جهان را بی‌هویت کند. در این مسیر، در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری در رسانه‌ها و بنگاه‌های کلان سرمایه‌داری غرب در حال انجام است تا همجنس‌بازی را در جهان گسترش دهند.

این یکی از مراحل تسلط آمریکا بر جهان و جهانی‌سازی مدنظر آن‌هاست، به این معنی که یکی از مراحل مهم جهانی‌سازی همین بی‌هویت کردن مردم است. غرب گسترش فرهنگ ابتذال را در کشورهای تحت سلطه دنبال می‌کند و طبیعتاً این مسیر در عراق هم وجود دارد، چرا که این کشور هنوز هم زیر سلطه استعمار است.
نکته مهم دیگر این است آمریکایی‌ها همواره ادعا دارند سیاست‌ گذاری بغداد در کنترل تهران است؛ ولی موضوع اخیر اثبات می‌کند آن‌ها هستند که در ریزترین و جزئی‌ترین مسائل داخلی عراق شامل امنیتی، اقتصادی، سیاسی و حتی فرهنگی-مذهبی و اجتماعی دخالت می‌کنند. ایالات متحده علاوه بر نفت، حوزه بانکی و مسائل نظامی که در کنترل خود دارد، امروز تلاش می‌کند حتی به مسائل دینی-فرهنگی این کشور هم جهت دهد. این دقیقاً همان نکته‌ نگران‌کننده‌ای است که گروه‌های مقاومت به آن آگاه هستند و از این رو تلاش دارند به هر شکل ممکن آمریکایی‌ها را از کشورشان بیرون کنند. البته فقط پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق مطرح نیست بلکه ایالات متحده بر همه مسائل این کشور کنترل و نظارت دارد و عملاً تحت سلطه خودش درآورده است؛ دخالتی که آمریکایی‌ها درباره مصوبات مجلس عراق دارند یکی از مصادیق بارز و روشن این موضوع است.

دیگر خبرها

  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه