Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدراعظم آلمان یکشنبه با بیان دیدار هفته جاری خود (چهارشنبه) با «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و رایزنی در مورد «برگزیت» (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) اظهار داشت که برلین آماده مقابله با هرگونه اختلال ناشی از برگزیت است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در این زمینه گفت: «ما از هر دیداری خوشحال می‌شویم، شما باید گفتگو کنید و راه حل‌های خوبی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در ادامه افزود: «می‌توانیم بگوییم برای هر پیامدی آماده هستیم، حتی اگر به توافقی هم نرسیم. اما به هر حال تلاش خواهم کرد تا آخرین روز مذاکرات راه حلی پیدا کنم.»

بر اساس این گزارش، مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵ در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

به نوشته رویترز، صدر اعظم آلمان در خاتمه اظهار داشت در صورت عدم حصول توافق با نخست وزیر انگلیس در زمینه برگزیت، گزینه جایگزین آماده خواهد شد.

نخست وزیر انگلیس به دنبال این است که رهبران اتحادیه اروپا را ترغیب کند تا مذاکرات برگزیت را دوباره آغاز کنند یا شاهد چشم انداز خروج دومین عضو بزرگ خود در ۳۱ اکتبر (پنجشنبه ۹ آبان) از اتحادیه اروپا باشند.

روزنامه «ساندی تلگراف» نیز یکشنبه در این زمینه گزارش داد که جانسون در سفری که روز‌های آینده به پاریس و برلین می‌رود، به «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان هشدار خواهد داد که مجلس انگلیس هم نمی‌تواند مانع خروج [بدون توافق]انگلیس از اتحادیه اروپا شود.

تحلیلگران بر این باورند در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج شود با شوک اقتصادی و سیاسی شدیدی مواجه خواهد شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: برگزیت اتحادیه اروپا مرکل آلمان انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۲۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی

‌مهدی مهرور در گفت وگو با خبرنگار مهر از آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی استان با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی خبر داد و بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز عنوان کرد: به منظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن، فراهم کردن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

وی مطرح کرد: به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه‌ها و مسیل های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی یا هرگونه حادثه احتمالی، بر مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی و شرکت‌های خدماتی در حالت آماده باش باشند.

مهرور گفت: شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند و تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک‌های اولیه، برف پاک کن و وسایل ارتباطی را به همراه داشته باشند.

کد خبر 6097254

دیگر خبرها

  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • پیشنهادهای بزرگ به بایرن مونیخ؛ پپ گواردیولا را برگردانید!
  • کارکنان شرکت مخابرات آلمان اعتصاب می‌کنند
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • دلیل منع ورود پزشک فلسطینی به اروپا
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد