Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل متحد حمله انتحاری به مراسم عروسی در کابل را محکوم کرد؛ حمله‌ای که گروه داعش مسئولیتش را برعهده گرفته و بیش از ۶۰ کشته و ۱۸۰ زخمی برجای گذاشت.

 به گزارش ایسنا، سازمان ملل متحد امروز (یک‌شنبه) حمله انتحاری به مراسم عروسی در کابل را به شدت محکوم کرد. تادامیچی یاماموتو، نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان گفت که حمله عمدی به مردم غیرنظامی شرم‌آور و به طور عمیقی نگران‌کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان در اطلاعیه‌ای که به این مناسبت منتشر شد، آورده است که این عمل تنها می‌تواند اقدامی ناجوانمردانه و تروریستی خوانده شود.

شنبه شب در پی انفجار در مراسم عروسی که در هتلی در غرب کابل برگزار می‌شد، دست‌کم ۶۳ نفر از مهمانان این جشن کشته شدند. این حمله دست‌کم ۱۸۲ زخمی نیز برجای گذاشته است.

در این مراسم عروسی حدود هزار نفر شرکت کرده بودند. اکثریت ساکنان منطقه محل انفجار در کابل را شیعیان تشکیل می‌دهند.

روز یک‌شنبه گروه تروریستی داعش در افغانستان اعلام کرد که اعضای این گروه مسئولیت اجرای این حمله انتحاری را برعهده داشته‌اند. 

داعش اعلام کرده که پس از انفجار انتحاری، زمانی که نیروهای امدادی و پلیس برای کمک به محل انفجار وارد شدند، عامل انتحاری دوم خودرویی را که مواد منفجره در آن جاسازی شده بود، منفجر کرده است. امکان تایید این خبر از سوی منابع مستقل وجود ندارد. وزارت کشور افغانستان تاکنون تنها وقوع انفجار در سالن محل برگزاری جشن عروسی را مورد تایید قرار داده است. داعش افغانستان خبر انفجار خودرو را از طریق شبکه‌های رسانه‌ای خود منتشر کرده است.

دولت افغانستان حمله انتحاری خونین به مراسم عروسی را «جنایت جنگی» خواند. محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان برای بررسی این حمله جلسه اضطراری دولت را تشکیل داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کابل سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۲۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان از بین رفته است

وزارت دفاع طالبان اعلام کرد محمد یعقوب مجاهد، سرپرست این وزارت در دیدار با هیات مالزیایی حضور فیزیکی گروه‌های «مخرب» به شمول داعش در افغانستان را رد کرده است.

این وزارت همچنین اعلام کرد هیئت مالزیایی شامل نمایندگان وزارت‌های خارجه، دفاع، داخله و نماینده ویژه نخست وزیر آن کشور وارد کابل شدند.

سرپرست وزارت دفاع حکومت سرپرست در این دیدار‌ها تاکید کرد به کسی اجازه نخواهد داد از خاک این‌ کشور تهدیدی به کشور‌های منطقه واقع گردد.

در این خبرنامه‌ به نقل از هیات مالزی آمده است که آنان با اشاره به همکاری‌های همه جانبه اطمینان دادند که آنچه که افغانستان را از نزدیک مشاهده نمودند به مسئولان آن کشور برسانند.

این در حالی است که برخی کشور‌های منطقه همواره از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان به ویژه داعش ابراز نگرانی کردند، ادعا‌هایی که همواره از سوی مقامات حکومت سرپرست رد و بی‌اساس خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟
  • (تصویر) عکس‌هایی از جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد