Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: ضعف مدیریتی این استان در حوزه مدیریت پسماند قابل انکار نیست. ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علی اوسط اکبری‌مقدم عصر امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند سایت تخلیه زباله سراوان با تأکید بر ضعف مدیریتی استان گیلان در حوزه مدیریت پسماند و زباله اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی مسئول موظفند مجموعه خدمات خود در منطقه سراوان رشت را تسریع ببخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با تأکید بر اینکه در این استان سراوان‌‌های بسیار زیادی وجود دارد که به شدت با مشکل پسماند و زباله مواجه هستند عنوان کرد: هم‌اکنون مناطق بسیار زیادی در گیلان واقع در چابکسر و یا تالش وجود دارد که مشکلات آن‌ها در حوزه زباله و پسماند به مراتب بدتر از وضعیت سراوان رشت است.

اکبری‌مقدم موضوع ارائه برخی خدمات ضروری نظیر آب‌رسانی و گازرسانی برای سراوان رشت توسط دستگاه‌های اجرایی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: نباید اینطور باشد که یک مسئولی کارها و اقدامات خود را در سراوان تبلیغ کند زیرا هر کاری و خدمتی که در این منطقه انجام شده وظیفه ذاتی مسئولان بوده و است.

‌‌وضعیت نابه‌سامان پسماند عامل افزایش آمار سرطان در گیلان استاعمال عوارض مالیاتی برای کالاهای دارای پسماند مخربوعده سرپرست استانداری گیلان برای حل مشکل پسماند/ 115 میلیارد تومان اختصاص یافت

وی تسریع در فرآیند خدمات‌رسانی برای مردم منطقه سراوان رشت توسط دستگاه‌های ذیربط را امری لازم و ضروری اعلام کرد و گفت: برای حل مشکلات سراوان باید از مدت‌ها قبل چاره‌اندیشی می‌شد اما این کار به علل مختلف که به عقیده بنده سهم بسیار زیادی از آن ناشی از عدم مدیریت صحیح است به ثمر نرسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان بروز مشکلات اقتصادی از یک سو و اعمال تحریم‌های ظالمانه که به سبب آن اعتبارات مورد نیاز برای احداث سایت سراوان تحقق پیدا نکرده را متذکر شد و ابراز داشت: با تمام این موانع یاد شده به عقیده بنده تنها 5 درصد از چالش‌ها و مشکلات الان سراوان به مسائل اقتصادی برمی‌گردد.

اکبری‌مقدم حداکثر تولید شیرابه در سراوان رشت را به نسبت ساعات مختلف بین 5 تا 7 لیتر بر ثانیه اعلام کرد و ابراز داشت: در حال حاضر هیچ جایی برای تخلیه زباله شهر رشت وجود ندارد از طرف دیگر از اعضای شورای اسلامی و دهیار سراوان نیز انتظار داریم با مردم منطقه گفت‌وگو و آن تعامل لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در صورت نصب دستگاه زباله‌سوز قطعاً دیگر زباله‌‌ای وارد سراوان نمی‌شود خاطرنشان کرد: از مجموعه شهرداری رشت هم در این مقطع زمانی بسیار حساس و ویژه انتظار داریم بحث تفکیک زباله از مبدأ را جدی‌تر بگیرند تا هر چه سریع‌تر میزان زباله‌ای که به محل دفن زباله سراوان وارد می‌شود کاهش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان استفاده از پیمانکار بومی و محلی در سایت سراوان توسط شهرداری رشت را متذکر شد و اظهار داشت: دستگاهی چند وقتی است به گفته شهرداری رشت در گمرکات مانده و هنوز ترخیص نشده که به عقیده بنده ایجاد چنین مشکلاتی تنها به ضعف قراردادهایی که منعقد می‌شود بر‌می‌گردد.

اکبری‌مقدم کمک‌ها و مساعدت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای مدیریت پسماند استان‌های شمالی از جمله گیلان را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: مشکل سراوان مشکل همه ما در هر حوزه‌ای که خدمت می‌کنیم است بنابراین برای رفع آن و جهت کمک به اهالی ساکن در منطقه باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۳۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۱۲ درصدی نایلون‌ها در پسماندهای شهر قم

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قم پیشگیری از دفن مستقیم پسماند را اولویت سازمان دانست و گفت: ۱۲ درصد از پسماندهای شهر قم که در خطوط پردازش تفکیک می‌شوند، نایلون‌ها و کیسه‌های خرید است.

سید عبدالله میر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه تمامی نظریات استفاده در حوزه مدیریت پسماند علمی است، اظهار کرد: مدیریت سو در حوزه مدیریت پسماند، پیامدهای زیست محیطی به‌دنبال داشته و تهدید جدی برای جامعه است.

وی آلودگی زمین، آب، خاک و هوا را از پیامدهای زیست محیطی دانست و افزود: در سال‌های اخیر با مشارکت شهروندان و حمایت مدیران استان، ادارات، مدیران شهر و شورای اسلامی شهر شاهد اتفاقات خوبی در حوزه مدیریت پسماند هستیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قم با تاکید بر اینکه پیشگیری از دفن مستقیم پسماند اولویت اول سازمان است، تصریح کرد: دفن مستقیم پسماند باعث ایجاد شیرابه، آلودگی آب و خاک و تولید گاز متان می‌شود و پیشگیری از این اقدام اولویت اول سازمان پسماند است.

میر ابراهیمی با اشاره به اینکه هیچ پسماندی به‌صورت مستقیم دفن نمی‌شود، عنوان کرد: در سال‌های اخیر توانستیم تمام پسماندها را در خطوط پردازش فرآوری کرده و مراحل تولید کمپوست را کامل کنیم و با این اقدام درصدی از تولید گاز متان کاهش پیدا کرده و آلودگی آب و خاک در حوزه پسماند نداریم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قم در خصوص کیسه‌ها نایلون‌های خرید عنوان کرد: ۱۲ درصد از پسماندهای شهر قم که در خطوط پردازش تفکیک می‌شوند، نایلون‌ها است.

میر ابراهیمی ادامه داد: در شهرقم باید فرهنگ‌سازی شود تا یک مدیریت فروشگاه از باب احترام تعداد کیسه بیشتری را در میان مشتریان و مصرف کنندگان قرار ندهد.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغ قوانین و در راستای پایدار شدن قوانین در شهرها و کشورمان باید کیسه‌های خرید را حذف کنیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قم با اشاره به اقدام مثبت سازمان پسماند شهرداری قم گفت: توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در میان شهروندانی که در امر تفکیک از مبدا مشارکت فعالی دارند، یکی از اقدام‌های مثبت سازمان پسماند شهرداری قم است.

کد خبر 748049

دیگر خبرها

  • سهم ۱۲ درصدی نایلون‌ها در پسماندهای شهر قم
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است