Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@17:38:54 GMT

استرالیا درخواست آمریکا را رد کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۳۱۳۲

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از ایرنا؛ گرچه استرالیا رابطه نزدیک دفاعی با آمریکا دارد اما این بدان معنا نیست که آنان حاضر می شوند به آمریکا اجازه دهند با استقرار موشک های خود در این کشور، روابط استرالیا با چین را به خطر اندازد.

«اسکات موریسون» نخست وزیر و «لیندا رینولدز» وزیر دفاع استرالیا با طرح آمریکا برای استقرار موشک های میان برد در این کشور مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات آنها پس از سخنان «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا و تاکید او بر امیدواری واشنگتن به استقرار موشک‌های میان بردش در آسیا مطرح شد. سخنان اسپر به شایعات درباره اینکه استرالیا گزینه اولیه برای استقرار موشک‌های آمریکایی هستند، دامن زده بود.

مقامات استرالیایی بر این باورند که استقرار این موشک ها می تواند در حفظ روابط تجاری میان کانبرا و پکن تاثیر برانگیر باشد.

وزیر دفاع آمریکا ۱۲ مرداد تنها یک روز پس از خروج واشنگتن از پیمان منع گسترش موشک‌های میان‌برد هسته‌ای (INF) با مسکو، اعلام کرد که امریکا به دنبال استقرار موشک های میان برد در منطقه آسیا است.

«مالکون داویس» تحلیلگر ارشد موسسه راهبردی استرالیا گفت: هدف اولیه آمریکا از استقرار این موشک ها در استرالیا، تحت فشار قرار دادن چین است.

داویس همچنین در مورد استقرار موشک های آمریکا در اوکیناوا ژاپن گفت: استقرار این موشک‌ها می تواند مخاطرات سیاسی داخلی برای «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن به همراه داشته باشد و اختلافات داخلی درباره حضور آمریکا در این کشور را شعله‌ور کند و همچنین این تسلیحات آمریکایی را در معرض سیستم‌های موشکی ارتش آزادی‌بخش چین قرار دهد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: چین دولت مسکو وزیر دفاع آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۳۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دنیز شمیهال» (Denis Shmygal) نخست‌ وزیر اوکراین در سخنانی ادعا کرد که استرالیا در حال آماده سازی بسته کمکی ۱۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین است.

بر اساس ادعای نخست‌ وزیر اوکراین، قرار است این پول برای خرید محموله بزرگی از هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، استرالیا همچنین مهمات هوا به زمین را به اوکراین منتقل خواهد کرد.

این در حالیست که وی پیشتر نیز ادعا کرده بود که استرالیا پهپادهایی به ارزش ۳۲.۵ میلیون دلار و مجموعه بزرگی از سامانه های موشکی ضدهوایی را به کی یف ارائه خواهد کرد.

این در حالیست که استرالیا در خصوص اعای مطرح این مقام اوکراینی تا کنون بیانیه ای صادر نکرده است.

کد خبر 6091317

دیگر خبرها

  • پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در بشاگرد
  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات