Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@11:20:54 GMT

صدور۸۰۰ هزار نسخه الکترونیکی تا کنون

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۳۱۵۹

صدور۸۰۰ هزار نسخه الکترونیکی تا کنون

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ طاهر موهبتی در نشست خبری که در حاشیه نشست هماهنگی و ارزیابی راهبردها و روش های اثربخش در خدمت الکترونیک سلامت استان گلستان برگزار شد، افزود: یکی از برنامه های سازمان بیمه سلامت این است که تا پایان امسال تعداد بیمارستان هایی که اسناد بستری در آنها به صورت الکترونیکی رسیدگی می شود به ۶۰۵ بیمارستان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع الکترونیکی نیز بیان کرد: تعامل سازمان های بیمه گر می تواند در اجرای نظام ارجاع الکترونیکی و پزشکی خانواده به عنوان یکی از تکالیف برنامه های توسعه کشور بسیار موثر باشد. قدر مسلم حضور سازمان نظام پزشکی، انجمن های علمی پزشکی و پزشکان در این مسیر تاثیر زیادی دارد.

موهبتی ادامه داد: در زمینه اجرای نظام ارجاع الکترونیکی و پزشکی خانواده به جز زیرساخت های آی تی به تغییر رفتار و زیرساخت اجتماعی نیاز داریم. در این زمینه رسانه ها بسیار موثر هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: بر اساس قانون اجرای نظام ارجاع و پزشکی خانواده بر عهده وزارت بهداشت است اما خریدار خدمات سلامت، سازمان های بیمه گر هستند. برای اجرای نظام ارجاع باید پرداخت ها مطلوب تر و به موقع تر باشد تا بخش خصوصی هم با این برنامه ها همراهی داشته باشند.

وی درباره نظم در پرداختی های سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: در حال حاضر پرداختی سازمان بیمه سلامت به داروخانه ها به خرداد ماه ۹۸ رسیده و ۷۰ درصد مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی نیز تا اردیبهشت ماه ۹۸ پرداخت شده است. از سال ۹۷ نیز به طور متوسط ۲ ماه و نیم بدهی به داروخانه ها و ۳ ماه بدهی به دانشگاه های علوم پزشکی وجود دارد.

موهبتی گفت: حدود ۴ هزار میلیارد تومان بدهی از سال ۹۷ باقی مانده است و تلاش می کنیم با تخصیص هایی که دولت انجام می دهد، این بدهی ها را نیز پرداخت کنیم.

رییس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ادامه داد: در زمینه نظام ارجاع، پرداخت به روز سازمان های بیمه گر بسیار مهم است و امیدواریم با کمک دولت و مجلس گام های موثری برداریم.

وی درباره تعداد بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت و همپوشانی بیمه ای با سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار همپوشانی بیمه ای میان بیمه سلامت و تامین اجتماعی وجود داشت که ۲ میلیون همپوشانی حذف شد و در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار همپوشانی با تامین اجتماعی به علت وجود بیمه روستاییان است و دفترچه روستاییان هر ۵ سال یک بار تعویض می شود. در نتیجه سالانه حدود ۵۰۰ هزار رفع همپوشانی دیگر هم انجام می شود. البته مهم‌تر از رفع همپوشانی این است که همپوشانی جدید ایجاد نشود و این کار در حال حاضر در دفاتر پیشخوان انجام می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان گلستان الکترونیک بیمارستان دولت سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۳۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند

محمد ناصحی٬ مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بر اساس تماس‌های تلفنی بیمه شدگان با سامانه ۱۶۶۶ و پیگیری امور بیمه‌ای مشخص شده است که برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوء استفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند.

وی بیان کرد: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی ، سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور ادامه داد: برقراری تماس با افراد برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن مردم کشور فقط با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می شود.

ناصحی تاکید کرد: بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو در سوء استفاده از نام بیمه سلامت باشند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور اضافه کرد: از سوی دیگر تاکید شده است که شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان بیمه سلامت ایران مراجعه کرده و یا با سامانه ۱۶۶۶ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • عقب‌ماندگی تعرفه‌های پزشکی نسبت به رشد قیمت تمام شده خدمات
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • رشد تعرفه های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود