Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در این جشنواره که با حضور نمایندگان بخش گردشگری ۲۲ استان کشور و در یکی از مناطق سرسبز دامنه کوه سبلان برگزار شد، شرکت کنندگان در ۷۰ غرفه پیش‌بینی شده، انواع آش و غذاهای محلی خود را طبخ کرده و در معرض قضاوت بازدید کنندگان و گردشگران پرشمار تابستانی حاضر قرار دادند.

غذاها و آش‌های پخت شده در این جشنواره سه روزه، پس فردا در پایان روز سوم مورد قضاوت قرار گرفته و بهترین آش و غذای محلی استان‌های شرکت کننده معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان نیر در این آیین با اشاره به تداوم ۱۴ ساله برگزاری این جشنواره گفت: این آیین فرهنگی موجب شده است که شهرستان نیر به عنوان شهرستان پایلوت گردشگری غذایی استان اردبیل معرفی شود.

ایراهیم امامی خواستار برندسازی و معرفی غذاهای محلی و سنتی شهرستان نیر در قالب این جشنواره شد و افزود: برگزاری این جشنواره جزو برنامه‌های مستمر استان شده و گردشگران زیادی سالانه در ایام برگزاری این رویداد به منطقه سفر کرده و از ظرفیت‌های بی پایان گردشگری و تفریحی این شهرستان و استان اردبیل استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به تعیین گردشگری به به عنوان اولویت اول شهرستان نیر برای تدوین و اجرای برنامه‌های توسعه بیان کرد: هفت منطقه نمونه گردشگری شهرستان نیر برای سرمایه گذاری و اجرای طرح‌های گردشگری تعریف و مشخص شده است.

امامی خواستار سرمایه‌گذاری فعالان صنعت گردشگری در بخش گردشگری شهرستان نیر شد و گفت: از سرمایه‌گذاری در همه بخش‌های این صنعت در شهرستان نیر حمایت ویژه می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این جشنواره، ایجاد نشاط اجتماعی را از ضوررت‌های زندگی امروزی ذکر و یکی از اهداف مهم برگزاری جشنواره آش و غذاهای سنتی در شهرستان نیر را فراهم کردن زمینه نشاط و شادمانی در بین مردم عنوان کرد.

نادر فلاحی با تاکید بر ضرورت معرفی همه جانبه قابلیت‌های استان اردبیل و شهرستان نیر در بخش گردشگری افزود: گردشگری به عنوان محور اول توسعه استان اردبیل تعیین شده و در این راستا، ایجاد اشتغال، خلق فرصت‌های کسب و کار و نیز خروج از بن بست بیکاری و توسعه اقتصادی منطقه از طریق فعال کردن اقتصاد گردشگری هدفگذاری شده است.

وی با اشاره به شروع برنامه، هدف و شعار "اردبیل ۱۴۰۰ بر قله گردشگری ایران" از سال گذشته اظهار کرد: امیدواریم که این استان در سال ۱۴۰۰ به جایگاه واقعی خود در زمینه گردشگری برسد.

وی همچنین از آغاز علمیات اجرایی نخستین هتل پنج ستاره استان اردبیل در شهرستان نیر و نیز بزرگترین مجتمع آبدرمانی کشور در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: این مجتمع قرار است سال آینده افتتاح شود و در کنار آن تفرجگاه منطقه بولاغلار نیز به شکل اصولی برای حضور گردشگران آماده‌سازی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل هدف همه اقدامات در حوزه گردشگری را خلق فرصت‌های اقتصادی و شغلی در استان از طریق جذب و ماندگاری گردشگران عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا سال گذشته ۸۴ برنامه و جشنواره فرهنگی و گردشگری در استان به اجرا درآمد و این روند در سال جاری نیز با قوت ادامه دارد.

وی همچنین اعلام کرد: برابر آمارهای احصا شده، استان اردبیل در فصل تابستان امسال مقصد نخست گردشگران داخلی بوده است و به همین علت تلاش بیشتری آغاز شده تا واحدهای گردشگری، اقامتی و پذیرایی استان خدمات خود را به شکل بهینه در اختیار گردشگران داخلی و خارجی قرار دهند.

فلاحی حضور پرشمار گردشگران در استان اردبیل را نتیجه تبلیغات خوب، خدمات ارزان و با کیفیت و معرفی جاذبه‌های استان از طریق جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها ذکر کرد و افزود: گردشگری استان اردبیل در گذشته حالت فصلی داشت ولی از سال گذشته به تدریج گردشگران زیادی در همه ماه‌ها و فصول در استان حضور می‌یابند.

وی از فعال سازی پنج پیست اسکی در فصل زمستان برای توسعه و رونق گردشگری زمستانی در سطح استان اردبیل و نیز آماده  سازی چندین مجتمع آبدرمانی مدرن همراه با پزشکان مختصص مستقر در این مجتمع‌ها از فصل پاییز امسال در اردبیل خبر داد و اضافه کرد: با رونق گردشگری زمستانی، صنعت گردشگری استان اردبیل در فصول پاییز و زمستان نیز پویا و فعال خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین با اشاره به تدوین برنامه‌های توسعه گردشگری در همه نقاط استان گفت: برای توسعه همه جانبه استان برنامه داریم و درصدد هستیم تا مطابق با ظرفیت‌های هر منطقه، صنعت گردشگری استان رونق بگیرد.

به گزارش ایرنا، در این جشنواره که همراه با بازی‌های بومی و محلی برگزار شد، علاوه بر اجرای برنامه‌های موسیقی محلی و ملی، بازی‌های محلی از جمله آرادا قالدی، کاباب کاباب، بش داش و قیش ویردی به اجرا درآمد.

همچنین در این برنامه فرهنگی رقص لزگی به همراه آیین عروس بران و موسیقی عاشیقی به اجرا درآمد.

۱۹۰۵/6016

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر بیکاری صنایع دستی و گردشگری صنعت کسب و کار گردشگران داخلی و خارجی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۳۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیدایش رسانه‌های نوین و رشد و پویایی بی‌وقفه پدیده‌هایی مانند دانشجو ـ خبرنگار، نگاه سنتی به رسانه را به چالش کشیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در پیامی به سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی (تیتر 13)، با تأکید بر نوآوری و درک درست از شرایط امروزی رسانه‌ها و طرح پیشنهاد بازبینی و به‌روزرسانی اسناد و متون حقوقی گذشته، این اقدام را در راستای به‌رسمیت شناخته شدن فعالیت‌های رسانه‌ای دانشجویان در شبکه‌های اجتماعی دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی «تیتر» که امسال در مشهد مقدس و کنار مضجع شریف علی‌بن موسی الرضا(ع) برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی است تا دانشجویان عزیز، مدیران و سردبیران ارجمند این نشریات کنار کارشناسان محترم نشریات دانشجویی و مدیران کوشا در دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تعاملی پویا و هدفمند به تبادل تجربیات گران‌سنگ خود بپردازند و با حقوق و تکالیف خود در عرصه تولید آثار دانشجویی بیشتر آشنا شوند.

اسماعیلی یادآور شد: تنوع آثار و گوناگونی موضوعات در رشته‌های این جشنواره حکایت از گستردگی فعالیت نشریات دانشجویی و روند روبه‌رشد آن دارد. در سال‌های اخیر، ایجاد تنوع در قالب‌های رسانه‌ای و پیدایش رسانه‌های نوین و رشد و پویایی بی‌وقفه پدیده‌هایی نظیر «دانشجو ـ خبرنگار» که اساساً نگاه سنتی به رسانه را به چالش کشیده است، ایجاب می‌کند در عرصه‌های مختلف به نوآوری و درک درست از شرایط امروزی رهنمون شویم، از این منظر پیشنهاد می‌شود اسناد و متون حقوقی گذشته با نگاه تازه بازبینی و به‌روزرسانی شوند؛ اقدامی که در پرتو آن فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و «رایانه‌سپهر» (فضای مجازی) هم به‌عنوان عرصه‌های جدید فعالیت رسانه‌ای دانشجویی به‌رسمیت شناخته خواهد شد، در این مسیر که تدبیر و همراهی دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را طلب می‌کند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه و همیار دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

وی تأکید کرد: این نکته مهم است که دانشجویان عزیزمان، فعالیت در نشریات دانشجویی و قلم زدن در این عرصه نسبتاً محدود را مقدمه و تمرینی برای یادگیری فعالیت رسانه‌ای در آینده و در سطح ملی و بین‌المللی بدانند. این تجربه بی‌شک مسیر رسانه‌نگاری در عرصه‌های بزرگ‌تر را برای آنان تسهیل خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی (تیتر 13) با حضور نمایندگانی از نشریات دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور از 16 تا 18 اردیبهشت به‌میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

انتهای پیام/282+

دیگر خبرها

  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود
  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • روزتان را با غذاهای پرانرژی آغاز کنید
  • ثبت روز «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد