Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@20:46:01 GMT

چطور همسرم را عاشق خود کنم؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۳۵۵۳

چطور همسرم را عاشق خود کنم؟

حسن اکبرزاده روانشناس و مشاور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راهکار مناسب برای عاشق کردن همسر اظهار کرد: در ارتباط با این موضوع به دنبال یک رابطه متقابل، موثر و مشترک توأم با عواطف و احساسات هستیم.

این روانشناس بیان کرد: عشق نهایت و غایت یک رابطه انسانی است که به صورت تدریجی شکل می‌گیرد و بسیاری از روابط به این مرحله از ارتباط (عشق) نمی‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه هدفمان طراحی مسیر رسیدن به عشق است، افزود: در هیچ رابطه‌ای مسیر از قبل تعیین شده نیست، بلکه با شروع علاقه  میان دو نفر، شکل گیری رابطه نیز در هر زمان و مکانی اتفاق می‌افتد.

اکبرزاده گفت: اگر بخواهیم عشق را تعریف کنیم بهتر است به مفاهیم تشکیل دهنده این مسیر مانند گرایش و تمایل، ایجاد محبت و صمیمیت، متعهدبودن و پیگیری بپردازیم.

این روانشناس با بیان اینکه گرایش و تمایل همه مواردی را شامل می‌شود که ما را به سمت یک هدف مهم سوق می‌دهد، افزود: ایجاد محبت به میزان صمیمیت در رابطه میان زوجین بستگی دارد، به گونه‌ای که زوجین یکدیگر را در مسائل مختلف زندگی خود سهیم بدانند.

بیشتر بخوانید: چه عواملی مانع ازدواج می‌شود؟ 

اکبرزاده تصریح کرد: متعهد بودن به پایبندی بر توافقات زوجین و پیگیری به مرور و خودآگاهی که نوعی فراشناخت است می‌پردازد، اگر یک دیدگاه فرآیندی به رابطه زوجین داشته باشیم، فرآیند عاشق شدن در طول مسیر زندگی شکل می‌گیرد.

او اضافه کرد: آغاز فرآیند عاشق شدن از اولین جایگاهی است که یک رابطه اتفاق می‌افتد. رابطه زوجین از مرحله آشنایی آغاز می‌شود و در گذر زمان و با مشاوره ازدواج به مرحله شناخت می‌رسد.

این روانشناس با اشاره به اینکه در این مرحله برحسب ملاک و معیار‌های انتخاب، به تشابهات، تفاوت‌ها و مدیریت کردن آن‌ها پرداخته می‌شود، گفت: اگر این مرحله در یک روند مناسبی پیش رود علاقه بین دو نفر شکل می‌گیرد.

او افزود: علاقه یکی از تظاهرات عاطفی انسان است که در حوزه روابط انسانی تعیین کننده قرار دارد، بنابراین علاقمندی باعث درگیری عاطفی (رابطه تنگاتنگ) و حساسیت‌هایی نسبت به یکدیگر می‌شود که بیانگر روند تدریجی و مناسب رابطه است.

اکبرزاده با اشاره به مرحله ترجیح دادن، اهمیت دادن و ارزش قائل شدن گفت: در این مرحله علائم دوست داشتن ظاهر می‌شود و دوست داشتن به دنبال علاقمندی شکل می‌گیرد.

او افزود: اگر ما مسیر مناسبی را در رابطه زوجی طی کنیم، امکان عشق ورزیدن و عاشق شدن در رابطه به وجود می‌آید، چراکه عاشق شدن اکتسابی است.

این روانشناس خاطرنشان کرد: عشق یعنی گرایش، تمایل و انگیزه‌ بسیار قوی برای زندگی کردن و بیانگر پویایی، شادابی و سلامت افراد است. همچنین در حوزه سلسله مراتب نیاز‌ها، عشق از نشانه‌های بارز یک انسان خود شکوفا است که هم برای خود و هم برای جامعه فردی مفید خواهد بود.

انتهای پیام/

راهکارهای عاشق کردن همسر چیست؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روانشناسی خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۳۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است

به گزارش قدس خراسان،علی فتحی آشتیانی امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در روانشناسی دو رویکرد عمده بیماری‌محور و سلامت‌محور داریم؛ رویکرد غالب در روانشناسی تا اواخر قرن بیستم رویکرد بیماری‌محور بود و بر همین اساس رویکردهای درمانی مختلفی از جمله شناختی‌رفتاری، روان‌تحلیلگری و انسانگرایی را مشاهده می‌کنیم که ماحصل رویکرد بیماری‌محور است و شاید علت آن نیز جنگ جهانی اول و به‌ویژه جنگ جهانی دوم بود.

وی افزود: از اوایل قرن ۲۱ تغییری در رویکرد ایجاد شده و به سمت رویکرد سلامت‌محوری حرکت کردیم. در رویکرد سلامت‌محوری و جامعه‌محوری سرمایه‌هایی از جمله اعتماد اجتماعی و سرمایه روانشناختی داریم که از اهمیت زیادی برخوردار است و وظیفه ما است که از این زاویه به مسئله بپردازیم.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره گفت: در سرمایه روانشناختی ۴ مولفهٔ اساسی از جمله امید و تزریق آن به جامعه، خوش‌بینی، تاب‌آوری و خودکارآمدی مطرح است.

فتحی آشتیانی بیان کرد: سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در سال ۱۳۸۲ تاسیس و در ۹ اردیبهشت ماه قانون آن تصویب و به دولت ابلاغ شد. از حدود هفت ماه و نیم گذشته که این مسئولیت را برعهده گرفتیم، تعداد اعضا از ۵۷ هزار عضو به ۶۴ هزار عضو رسیده است.
وی با بیان اینکه پیش از شهریورماه سال گذشته که این مسئولیت را بر عهده گرفتیم، تنها ۸۷۵۵ نفر پروانه کار تخصصی گرفته بودند، عنوان کرد: ما رویکرد دادن پروانه را عوض کرده و با کمک سازمان سنجش آزمون صلاحیت حرفه‌ای را در دی‌ماه برگزار کردیم که ۱۶ هزار و ۳۷۱ نفر در آن شرکت کرده و از این تعداد ۸۰۴۱ نفر نمره قبولی را کسب کردند.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ادامه داد: بنا بر این گذاشته شد که در اردیبهشت ماه سال جاری تمام ۸۰۴۱ نفر قبول شده در آزمون صلاحیت حرفه‌ای مورد مصاحبه قرار بگیرند. تمرکززدایی یکی از رویکردهای ما بوده و مصاحبه نیز توسط شوراهای استانی انجام می‌شود. تا انتهای اردیبهشت ماه به میزان ۲۰ سال گذشته پروانه کار تخصصی داده خواهد شد.

فتحی آشتیانی تصریح کرد: آزمون صلاحیت حرفه‌ای بعدی با همکاری سازمان سنجش قرار بود در تیر ماه برگزار شود اما به تاخیر افتاده و احتمالا در شهریور ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به انتخابات شوراهای استانی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: این انتخابات سال گذشته پس از ۸ سال به صورت الکترونیک انجام و میزان مشارکت در استان‌ها ۳۷.۵۴ درصد بود.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره تصریح کرد: جهت سامان دادن به کارگاه‌هایی که افراد با صلاحیت یا بدون صلاحیت با هزینه‌های بالا برگزار می‌کردند، برنامه مدرسه مهارت‌آموزی و توانمندسازی تصویب شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

فتحی آشتیانی خاطرنشان کرد: ارتقاء سواد سلامت روانی یکی از وظایف ما بوده که با کمک رسانه‌ها باید در این مسیر گام برداریم. جلوگیری از فعالیت روانشناسان زرد یا روانشناس‌نماها تنها با نام بردن از آن‌ها امکان‌پذیر نیست و سواد سلامت روانی جامعه باید آنقدر ارتقاء پیدا کند که مردم تشخیص دهند که به چه افرادی باید مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد
  • اعتراض به آرایش غلیظ سحر دولتشاهی در سریال جنجالی: اجازه این کار را نداریم!
  • طراح این چمدان عاشق موز بوده! (عکس)
  • ادعای جنجالی ایران‌اینترنشنال؛ سردار علیرضا عسگری کیست و کجا زندگی می‌کند؟
  • پیام تبریک روز روانشناس ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز مشاور
  • سرقت برای انتقام!
  • مردان متولد این ماه‌ها به سختی عاشق می‌شوند!
  • العین -یوکوهاما، آماده برای جنگ بر سر جام نقره‌ای
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس