Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@15:13:11 GMT

سرقت از خانه ویلایی برای آزادی برادر

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۳۶۷۳

سرقت از خانه ویلایی برای آزادی برادر

مرد صافکار برای تهیه وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزادی برادرش از زندان به یک خانه ویلایی دستبرد زد.
به‌گزارش ایران، شنبه ۲۶ مرداد مرد میانسالی در تماس با پلیس از سرقت خانه‌اش خبر داد و گفت: من تاجر هستم و امشب به‌همراه خانواده‌ام به میهمانی رفته بودیم.   لحظاتی قبل به خانه برگشتیم، اما زمانی که خواستم با کلید در را باز کنم متوجه شدم قفل ورودی شکسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وارد خانه که شدم با دیدن به هم ریختگی وسایل مطمئن شدم که دزد وارد خانه‌ام شده است. ناگهان با شنیدن سر و صدا از بالکن خانه‌ام خودم را به پنجره رساندم و دیدم دو مرد جوان با وسایل سرقتی از بالکن خودشان را به خیابان رسانده و سوار یک پژو ۴۰۵ شده و فرار کردند.
به‌دنبال این تماس، بلافاصله اکیپی از مأموران وارد عمل شده و با شناسایی خودروی ۴۰۵ سارقان به تعقیب آن‌ها پرداختند. دقایقی بعد خودرو در خیابان شناسایی شد و پلیس دو مرد جوان را دستگیر کرد.
متهمان در تحقیقات اولیه به سرقت از خانه ویلایی اعتراف کردند و مدعی شدند که این نخستین سرقتی بوده است که انجام داده‌اند. به دستور بازپرس رستمی از شعبه اول دادسرای ویژه سرقت، متهمان در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس پایتخت قرار داده شدند و بررسی‌ها در رابطه با سرقت‌های احتمالی آن‌ها ادامه دارد.
گفتگو با متهم اصلی
چه شد که تصمیم به سرقت گرفتید؟
من صافکار هستم و تا به حال کار خلاف انجام نداده‌ام. برادرم ۱۱ سال قبل به اتهام حمل ۱۰۰ گرم کراک بازداشت شد. دادگاه برای او حکم اعدام صادر کرد، اما بعد از چند سال حکم اعدام شکست و او محکوم به حبس ابد شد.   به‌خاطر رفتار خوبی که در زندان داشت و از آنجایی که سابقه کیفری هم نداشت این حکم هم چندین بار شکسته شد و درنهایت محکوم به ۱۵ سال حبس شد.   بعد از مدتی هم قاضی با مرخصی چند روزه‌اش موافقت کرد. اما شرط آزادی از زندان سپردن وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی بود. من برای فراهم کردن این وثیقه خیلی تلاش کردم، اما نتوانستم آن را جور کنم.   و به فکر دزدی افتادی؟ خودم این فکر به ذهنم نرسید. پسرعمه‌ام که سابقه مواد مخدر دارد و ۲۰ ماه هم در زندان بوده این پیشنهاد را داد. می‌گفت: هم بندی‌ها و هم سلولی‌هایش در زندان که در کار سرقت از خانه بودند وضع مالی خوبی داشتند.   پسرعمه‌ام می‌گفت: از سرقت یک خانه بیشتر از پول وثیقه به دست می‌آوریم. همین مسأله باعث شد که برای فراهم کردن پول وثیقه دست به سرقت بزنیم.
شگردتان برای سرقت از خانه‌ها چه بود؟
در خیابان‌های شمال شهر با دیدن خانه‌های ویلایی به سراغ شان می‌رفتیم و زنگ خانه‌ها را به صدا درمی آوردیم. سه خانه اول خالی نبود. بعضی از خانه‌ها هم راه ورود به خانه نداشت.   حدود دهمین خانه بود که با تخریب قفل وارد آنجا شدیم و اموال با ارزش به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برداشتیم. خواستیم از خانه خارج شویم، که از شانس بدمان صاحب خانه برگشت. مجبور شدیم از بالکن فرار کنیم، اما صاحب خانه متوجه حضور ما شد و با پلیس تماس گرفت.

منبع: فرارو

کلیدواژه: حوادث دزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۳۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان خبر داد. - اخبار استانها -

سرهنگ ایرج کاکاوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به کشف 35 هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت، اظهار داشت: این محموله قاچاق در راستای طرح مقابله با سوخت و فرآورده ‌ای نفتی توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان کشف و ضبط شد.

وی ضمن اشاره به بازرسی میدانی از نگهداری سوخت در یکی از شرکت‌های این شهرستان مطلع و اطلاع از قاچاق بودن این سوخت، افزود: ماموران با مرجع قضایی به این محل اعزام و در بازرسی انجام شده از این شرکت موفق شدند 35 هزار لیتر نفت سفید که به صورت غیرقانونی و خارج از شبکه قانونی توزیع در انبار این شرکت نگهداری می‌شد، کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با بیان این که کارشناسان مربوطه ارزش سوخت قاچاق مکشوفه را 9 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: در این رابطه یک فرد متخلف شناسایی و ضمن تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به کشف 19 لپ‌تاپ مسروقه توسط پلیس کاشان گفت: در پی وقوع  یک فقره سرقت 19 دستگاه لب‌تاپ از یک واحد صنفی، دستگیری عامل این سرقت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

کاکاوند تصریح کرد: کارآگاهان پلیس پس از حضور در محل وقوع سرقت و انجام اقدام‌های تخصصی ویژه، در نهایت هویت عامل این سرقت را شناسایی کردند و در عملیات ضربتی متهم دستگیر و در بازرسی از محل حضور وی 19 دستگاه لپ‌تاپ مسروقه کشف شد.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد
  • راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد ؛ کشف سر مقتول در یک باغ!
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • استقرار اتوبوس‌های زندان در محوطه دانشگاه کلمبیا
  • اعلام حکم دختری که باعث مرگ مادرش شد
  • نبرد حساس صدرنشینی در آزادی؛ ذوب آهن، کابوس آبی‌پوشان در خارج از خانه؟
  • رشد ویلایی‌سازی با استفاده از مشارکت‌های مردمی در ایوانکی
  • ۲۳ سال زندان برای قاتل برادر ستاره سابق پی‌اس‌جی
  • 23 سال زندان برای قاتل برادر ستاره سابق پی‌اس‌جی