Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@15:23:55 GMT

انفجار بمب در بلخ افغانستان ۱۲ کشته برجای گذاشت

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۳۸۳۷

در پی انفجار یک بمب کنارجاده‌ای در ولایت بلخ در شمال افغانستان، ۱۲ غیرنظامی از جمله هفت زن و دو کودک جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایسنا، محمد یوسف، والی دولت‌آباد ولایت بلخ افغانستان به خبرگزاری آناتولی گفت: در نتیجه انفجار یک بمب کنارجاده‌ ای در نزدیکی روستای بربر این ولایت هنگام عبور مینی‌بوس حامل غیرنظامیان، ۱۲ تن از جمله هفت زن و دو کودک جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است اما احتمال می رود که این حمله توسط طالبان صورت گرفته باشد.

در حمله تروریستی شب گذشته به مراسم عروسی در کابل که خون‌بارترین اقدام تروریستی امسال به شمار می‌رود، ۶۳ تن از جمله شمار زیادی زن و کودک کشته و ۱۸۲ تن نیز زخمی شدند.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) گزارش داد که طی ماه ژوئیه، بیش از ۱۵۰۰ غیرنظامی در حملات نظامی در این کشور کشته یا زخمی شدند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: افغانستان بلخ بمب گذاری سالار آقاخان آیت الله یزدی صادق لاریجانی لیگ نوزدهم نفتکش گریس ۱ حماسه پاوه ولی الله سیف عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا

وزارت داخلی طالبان اعلام کرد مدیریت پاسپورت ولایت ‎پکتیا در سال گذشته خورشیدی ۲۶ هزار و ۳۹۱ جلد پاسپورت در این ولایت توزیع کرده است.

به گفته این وزارت، با توزیع این شمار پاسپورت ۱۴۵ میلیون و ۵۸۲ هزار افغانی عواید جمع‌آوری شده است.

گفتنی چند گذشته هم ریاست پاسپورت از توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات خبر داده بود.

این در حالی است که اخیرا ریاست پاسپورت‌‌ روند گزارش دهی از توزیع تعداد پاسپورت های توزیع شده طی یک سال گذشته را روی دست گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • هدف قرار گرفتن نظامیان صهیونیست به دست تک تیراندازهای مقاومت
  • توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا
  • (ویدئو) ۶ زخمی بر اثر انفجار مهیب ده‌ها بادکنک
  • برجای ماندن چندین شهید و زخمی در بمباران بامدادی غزه
  • ۲ شهید و ۴ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان+ فیلم