Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه ایران گفت: فنلاند از گذشته طرحی برای گفت وگو درخصوص خلیج فارس داشت که تقریبا مشابه طرحی است که از سوی ایران مطرح شده است.

محمدجواد ظریف در بدو ورود به هلسینکی درجمع خبرنگاران  تصریح کرد:  چند سال پیش به هلسینکی آمدم و طرح مجمع گفت وگوهای منطقه ای در خلیج فارس را مطرح کردیم، فنلاندی ها همیشه به این موضوعات علاقه داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به  گفت وگو درخصوص مسائل منطقه‌ای با مقام های کشورهای فنلاند، سوئد و نروژ افزود: این سه کشور در حوزه موضوعات منطقه ای ما فعال هستند، سوئد مسئولیت اولین اجلاس یمن را بر عهده داشت و همچنین نروژ به دنبال برگزاری اجلاسی درباره افغانستان است.

وزیر امور خارجه گفت: گفت وگو با این سه کشور در باره مسائل منطقه ای ضرورت دارد.

وی افزود: امروز شرایط منطقه ای ما ویژه است و باید در این زمینه مشورت های گسترده ای انجام شود.

ظریف ارتباط با اتحادیه اروپا را مهم خواند و تصریح کرد: اتحادیه اروپا تعهداتی در چارچوب برجام دارد که باید آنها را اجرا کند، لذا گفت وگو در این باره لازم است.

وی با اشاره به سفر روز یکشنبه خود به کویت و گفت وگو با مقام های این کشور، گفت: در این مرحله سفر به فنلاند، نروژ و سوئد انجام می گیرد، در مرحله دوم در سفر به چندین کشور در آسیا گفت وگو ها را ادامه می دهیم.

وزیر امور خارجه ایران گفت: در آستانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و با توجه به شرایط ویژه کنونی انجام هماهنگی حائز اهمیت و ضروری  است .

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اتحادیه اروپا خلیج فارس ظریف برجام محمدجواد ظریف فنلاند قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۴۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی شرکت صبا فولاد خلیج فارس، احسان رسولی اظهار داشت: صبا فولاد خلیج فارس در فروردين ماه سال جاری موفق به تولید ۱۳۱ هزار و ۸۱۱ تن بریکت گرم شد.

معاون بهره برداری شرکت صبا فولاد خلیج فارس ادامه داد: با ثبت این رقم، این شرکت رکورد جدیدی را در تولید ماهانه خود به ثبت رساند و از رکورد قبلی ماهانه این شرکت که ۱۲۹ هزار و ۴۰۰ تن بود، عبور کرد.

دیگر خبرها

  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • مالک جدید استقلال: به کمتر از قهرمانی آسیا رضایت نمی دهیم
  • خلیج‌فارس و تبعات تغییر اقلیم
  • نروژ: کشور‌ها کمک رسانی به آنروا را از سر بگیرند
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه