Web Analytics Made Easy - Statcounter

عسگری آزاد درباره اشتغالزایی در روستاها با اشاره به اینکه پول، چالش اصلی ما برای اشتغال روستایی نیست، گفت: البته پول عاملی برای حل مشکل است اما نه به تنهایی.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «محمود عسگری آزاد» شب گذشته (یکشنبه 27 مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره اشتغالزایی در روستاها با اشاره به اینکه پول، چالش اصلی ما برای اشتغال روستایی نیست، گفت: البته پول عاملی برای حل مشکل است اما نه به تنهایی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





 رئیس هیأت مدیره بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه در بخش تحقیقات ستاد اجرایی فرمان امام، مدلی برای توسعه روستایی طراحی شد، گفت: در این مدل، روستائیان را به مسائل روستا حساس کردیم و برای رفع مشکلات از طریق روستائیان انگیزه ایجاد کردیم.




عسگری آزاد با اشاره به اینکه از طریق طرحی به نام آسمان، سعی کردیم بر عکس گذشته نگاهی از پایین به بالا داشته باشیم، افزود: در واقع این طرح را می‌توان طرح سرمایه گذاری مردمی عنوان کرد به گونه‌ای که روستائیان به شناخت ظرفیت‌ها و توانایی‌های درون روستایی می‌پردازند و برای رفع مسائل روستایی تلاش می‌کنند.




 رئیس هیأت مدیره بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به اینکه سال قبل موفق به هدف گذاری سه هزار روستا و امسال حدود شش هزار روستا به منظور آموزش و ترویج اساس طرح آسمان شده ایم، گفت: در مرحله دوم تحت عنوان طرحی به نام (سحاب) یا همان سرمایه گذاری حمایتی اشتغال به منظور آموزش دهی اشتغال و سرمایه گذاری بر روی آن به سراغ روستائیان رفتیم.




عسگری آزاد در توضیح بیشتر درباره این روش گفت:  در این روش به شناسایی منابع و نیازمندی‌های اشتغال و همچنین اختصاص منابع مالی بانکی به روستائیان پرداختیم و تاکنون موفق شده ایم ۹ هزار طرح با ظرفیت اشتغال ۳۰ هزار نفر راه اندازی کنیم و البته امسال برای ۳۰ هزار طرح هدف گذاری کرده ایم که در امتداد آن بتوانیم ۹۰ هزار اشتغال زایی ایجاد کنیم.




رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت با اشاره به اینکه رشد جمعیت در روستا‌ها منفی است گفت: سالانه هفت دهم درصد کاهش جمعیت در روستا‌ها ثبت شده در صورتی که نرخ رشد جمعیت کشور حدود ۲ درصد است.




وی با تصریح اینکه چنین روند منفی از حدود ۶۰ سال قبل آغاز شده است، گفت: در سال ۱۳۳۵ از هر چهار نفر تنها یک نفر شهر نشین بوده، ولی حالا این روند برعکس شده و اگر با طرح‌های اشتغال زایی جلوی این روند گرفته نشود جمعیت ۲۶ درصدی روستایی کشور به حدود ۱۷ درصد می‌رسد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: غدیر عید غدیر اردبیل گلپایگان نماز جمعه دهه ولایت و امامت بیرجند خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه اشتغالزایی روستایی طرح اشتغالزایی اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۴۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه استفاده از دانش‌‌بنیان در تولیدات دامی همدان ضرورت دارد، گفت: امسال صنایع کوچک روستایی در استان توسعه می‌یابد. - اخبار استانها -

رضا بهراملو در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار‌ داشت: استفاده از علوم کاربردی و پژوهش‌های تحقیقاتی بر پایه دانش‌بنیان و استفاده از آنها در زمینه‌های اصلاح دام، افزایش تولید دام و غیره می‌تواند یکی از عوامل مهم در جهش تولید در استان همدان باشد.

وی با اشاره به گستردگی جهاد کشاورزی و مسئولیت آن در تولیدات موادغذایی که دام، محصولات زراعی و باغی، مراتع، تولید گوشت و غیره را شامل می شود، افزود: در استان همدان باید از عدد تکراری تولید سالانه محصولات کشاورزی فاصله بگیریم و به تولید 5 میلیون تن محصول سالم و با کیفیت دست یابیم.

رئیس جهاد‌کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه توسعه صنایع کوچک روستایی نیز از برنامه‌های دیگر امسال است بیان کرد: در این حوزه استقبال همه جانبه وجود دارد و باید عملیاتی شود به نحوی که روستاهای استان مولد و صنایع کوچک روستایی راه‌اندازی شود.

بهراملو تاکید کرد: با این طرح راه‌اندازی دامداری‌های کوچک روستایی 50 راسی، کشت گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی با بعد خانگی، تولید نان کامل، گلخانه‌های کوچک مقیاس 300 مترمربعی و ایجاد صنایع لبنی روستایی با مشارکت مردم، روستاییان و کشاورزان در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه هدف جهاد کشاورزی افزایش سرمایه دامی برای وابسته نبودن به دیگر کشورها است، تاکید کرد: در تلاش هستیم با برنامه ریزی و همراهی بانک‌ها مشکلات مربوط به ارائه تسهیلات کم بهره به دامداران را مرتفع و با سوق دادن دانش‌بنیان‌ها به سمت فعالیت در حوزه دامداری کیفیت تولیدات دامی استان را افزایش دهیم.

رئیس جهاد‌ کشاورزی استان همدان همچنین با بیان اینکه بیش از 960 واحد دامداری سنگین در استان همدان فعال هستند که 378 مورد آنها شیری و مابقی آن گوشتی است، گفت: استان همدان نیز با برخورداری از آب و هوا، مراتع و چراگاه‌ها و شرایط جغرافیایی مطلوب، دارای زمینه‌های بسیار مناسبی برای فعالیت در این زمینه است که همت علاقمندان در کنار حمایت و همکاری مسئولان را می‌طلبد.

بهراملو در پایان تاکید کرد: استفاده از روش‌های نوین پرورش دام، اصلاح نژاد، بهبود تغذیه دام‌ها و ثبت مشخصات در رکوردگیری گاوهای شیری به منظور شناسایی دام‌های برتر از نظر ژنتیکی، از جمله اقدامات سودآور در عرصه دامپروری است که می‌توان با پرداختن به آن اقتصاد این بخش را تقویت و درآمدزایی روستاییان را افزایش داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” با طراحی و تولید محصولات جدید
  • خسارات سیل دبی/ چالش جدید ابرپروژه لاین عربستان
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد