Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@14:06:49 GMT

لوازم التحریر واقعا چقدر گران شده؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۴۵۴۵

لوازم التحریر واقعا چقدر گران شده؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مرتضی لعلیانی در خصوص افزایش قیمت لوازم‌التحریر در بازار،گفت: قیمت لوازم‌التحریر از ابتدای سال 98 دو برابر نشده اما از اوایل سال گذشته قیمت دو برابر و گاه در برخی اقلام بیشتر افزایش داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال 98 شاهد تغییر چندانی نبودیم اما مقداری افزایش قیمت داشته و نسبت به سال تحصیلی گذشته همین زمان دو برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محصولات کاغذی نسبت به سال گذشته دو برابر یا شاید بیشتر افزایش قیمت داشته‌اند اما محصولات دیگر بین 60 تا 80 درصد گران شده و به سختی به دو برابر می‌رسد.

لعلیانی با بیان اینکه در زمینه لوازم‌التحریر و کاغذ هیچ زمانی قاچاق و احتکار وجود نداشته است، گفت: امکان قاچاق لوازم‌التحریر و کاغذ اصلا وجود ندارد. به دلیل پایین بودن تعرفه واردات لوازم‌التحریر قاچاق آن صرف چندانی ندارد، کاغذ نیز از مبانی ورودی قانونی وارد می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر مشهد ادامه داد: اواخر سال 97 و اوایل سال 98، به این دلیل که قرار بود کاغذ از ارز 4200 تومانی به ارز نیمایی تغییر کند، بازار خود را نشان داد، قیمت‌ها تغییر کرد و گران شد اما جنس احتکاری وجود نداشت. اجناس در مغازه و فروشگاه وجود داشته و فروش وجود دارد. تاکنون بحث قاچاق نداشتیم.

وی بیان کرد: یک سالی است که سرعت تولید کالاهای ایرانی افزایش یافته و دیگر مشکل واردات خودکار، مداد، نوار چسب، مدادرنگی و جامدادی از خارج نداریم. تا سال گذشته 60 تا 70 درصد خارجی بود اما اکنون به سرعت در ایران کالاهای لوکس و باکیفیت تولید می‌شود.

لعلیانی اضافه کرد: برای سال جدید اصلا با کمبود کالا مواجه نیستیم. امسال کالا زیاد است و سال خوبی خواهد بود مگر اینکه اتفاقات پیش‌بینی نشده رخ دهد. کتاب‌های درسی وارد فروشگاه‌ها شده و قرار است از 5 یا 6 شهریور به فروش برسد. وقتی کتاب وارد بازار شود، بازار رونق می‌گیرد.

ایسنا


انتهای پیام/

20 / 20 لوازم التحریر گرانی لوازم التحریر نایب رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر مشهد مرتضی لعلیانی دو برابر شدن قیمت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: لوازم التحریر گرانی لوازم التحریر دو برابر شدن قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۴۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی

به گزارش قدس آنلاین، در روزهای پایانی سال گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت بدون سر و صدای برخی کارخانه‌ها در یک ماه گذشته خبر داد و در سال جاری هم گزارش‌هایی از افزایش قیمت برخی از برندهای لوازم خانگی منتشر شد.

اما محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اخبار منتشر شده از افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی، اظهار کرد: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

وی افزود: تا زمانی که سازمان حمایت با این درخواست‌ها موافقت نکرده، شرکت‌ها اجازه افزایش قیمت ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • روز جهانی لوازم التحریر ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر World Stationery Day
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • قیمت لوازم خانگی ایرانی در بازار چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود