Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@02:51:40 GMT

جریان‌های منحرف غدیر را به حاشیه بردند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۵۱۴۸

جریان‌های منحرف غدیر را به حاشیه بردند

به گزارش ایکنا از اصفهان، عصر روز گذشته یکشنبه 27 مرداد، متن پیام آیت‌الله العظمی حسین مظاهری در اختتامیه جشنواره شعر نهج‌البلاغه قرائت شد. متن این پیام بدین شرح است:
بسم االله الرحمن الرحیم، جشنواره بین‌المللی شعر نهج‌البلاغه را که به منظور بهره‌گیری از زبان فاخر شعر و ادب فارسی در راستای ترویج معارف والای علی(س) و تعالیم حیات‌بخش کتاب مقدس نهج‌البلاغه برگزار می‌گردد، گرامی می‌دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید می‌دهیم که سعی مشکور شاعران، فرهیختگان و متصدیان جشنواره در پیشگام با کرامت امیر مومنان مولای متقیان(ع) به بهترین وجه پذیرفته گردد.
هم آموز‌های انسان‌ساز نهج‌البلاغه و هم گفتمان سرنوشت‌ساز غدیر که اینک جشنواره شما شاعران و ادیبان در آستانه آن یوم‌الله بزرگ برگزار گردیده است، باید همواره با بهره‌گیری از زبانه‌های گوناگون علمی، پژوهشی، تقلیدی و ترویجی و نیز هنری و ادبی توصیف و تبیین گردد.
کتاب شریف نهج‌البلاغه مشتمل بر تعالیمی است که نیاز جامعه امروز ما است و اگر با دقت علمی و ذوق ادبی بدان پرداخته شود، ظرفیت عظیمی برای تحقق فرهنگی و اخلاقی ایجاد خواهد نمود.
رخداد مبارک و سرنوشت‌ساز غدیر نیز در زمان و دوره خود، براثر همدستی جهل و عناد به یک فرهنگ جامع و کامل تبدیل نشد و از این رو اگرچه سخنی بود بزرگ و حادثه‌ای بود عظیم، اما با دسیسه‌های دشمنان حق و حقیقت، در مسیر تاریخ و زمان به دست فراموشی سپرده شد و جریان‌های منحرفی تمام توان خود را به کار گرفتند تا این حادثه با محقیت به حاشیه رانده شود و غریب و مسکوت بماند و شد که شد.
اینک باید همه عالمان، حقیقت‌جویان و فرهیختگان توان علمی و ظرفیت فرهنگی خود را در مسیر احیا و توسعه و تعمیق فرهنگ و آموزه‌های نهج‌البلاغه به کار گیرند، تا به یاری خداوند تعالی و عنایت امیرمومنان علی (ع)، جامعه‌ای هر چه نزدیک‌تر با فرهنگ و تعالیم حیات‌بخش و انسان‌ساز داشته باشیم. از تلاش و اهتمام همه شما عزیزان قدردانی و تشکر می‌کنم و هدیه مولا متقیان علی(ع)، را برای شما از خداوند منان مسئلت می‌کنم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: آیت الله مظاهری غدیر خم امام علی نهج البلاغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۵۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا باقری دبیر جشنواره فرهنگی – هنری اتقان در احکامی نوشت:

تعامل با معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تشکیل دبیرخانه متمرکز، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، ارتباط با مخاطبان و نشر آثار هنرمندان و گسترش فرهنگ کار و تلاش از طریق انجام امور رسانه‌ای، از جمله اهدافی است که دبیر جشنواره اتقان از دبیر اجرایی و مدیر روابط عمومی این جشنواره خواسته است.

امیرحسین شفیعی، تهیه کننده و کارگردان تئاتر، مدیر فرهنگی و دارای نشان درجه۲ هنری و مدرک کارشناسی مدیریت فرهنگی است. شفیعی در کارنامه خود دبیر اجرایی تئاتر مهم بین المللی و ملی را به ثبت رسانده که جشنواره بین المللی تئاتر فجر یکی از آنها است.

مصطفی ساجدی نیز فعال‌رسانه‌ای و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت رسانه از دانشگاه تهران است. ساجدی سابقه سردبیری پایگاه‌های خبری و اطلاع‌رسانی و برنامه‌های تلویزیونی و همچنین معاونت خبر و اطلاع‌رسانی مرکز رسانه‌ای حوزه هنری انقلاب اسلامی را در کارنامه خود دارد.
گفتنی است که فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «اتقان» با هدف ارتقای فرهنگ کار و تلاش و تبدیل آن به گفتمان عمومی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی از اسفند سال گذشته منتشر شد.

این جشنواره فرهنگی به منظور تولید محتوای ادبی – هنری در حوزه فرهنگ کار، ترویج و اشاعه مؤلفه‌های فرهنگ کار و حمایت و در بخش‌های هنر‌های تجسمی (پوستر و کاریکاتور)، عکاسی، طنز، شعر، نثر، استندآپ کمدی، ادبیات (شعر، داستانک، داستان کوتاه)، هنر‌های نمایشی (تئاتر خیابانی – تئاتر کوتاه (صحنه‌ای)) از هنرمندان به صورت سراسری برگزار می‌شود.

آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره اتقان تا ۵ خرداد ماه اعلام شده و اختتامیه آن تیرماه امسال برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • ورزش باید مثل دارو تجویز شود
  • وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد