Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@23:03:01 GMT

مساجد مجری سنت دیدار با سادات در عید غدیر باشند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۵۱۸۵

مساجد مجری سنت دیدار با سادات در عید غدیر باشند

امام‌جماعت مسجد صاحب‌الزمان(عج) بر ضرورت احیای سنت دیدار با سادات در مساجد تاکید کرد و گفت: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی مذهبی در مساجد، اطعام غدیر، انجام صله‌رحم و آشتی دادن مومنین از رسومی است که باید به‌همت مساجد در این ایام انجام شود.

حجت الاسلام «ماشاءالله عباسی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به احیای سنت دیدار سادات در عید غدیر و ضرورت توجه به این سنت در مساجد، اظهار کرد: عید غدیر آغاز ولایت و امامت حضرت امیر(ع) است به همین جهت این روز برای ما شیعیان عیدالله الاکبر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) (واقع در یاخچی آباد) تصریح کرد: سنت دیدار با سادات یکی از سنت های پسندیده است که در میان شیعیان مرسوم  بوده به طوری که در روز عید غدیر سنت حسنه دیدار با  هفت نفر از سادات همواره مورد توجه و اهتمام شیعیان قرار داشته، در گذشته این دیدارها بیشتر در مساجد صورت می گرفت اما چند سالی است این سنت در مساجد کمرنگ شده و  اغلب در منازل سادات انجام می شود.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به اهمیت عید غدیر تاکید کرد: گرامیداشت این عید و ابلاغ پیام و حدیث غدیر از اهمیت بسیاری برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد، در همین راستا برنامه های مذهبی متنوع و متعدد در ایام دهه ولایت و امامت در سراسر کشور اجرا می شود که از جمله این برنامه ها تجلیل از سادات است، اما ضرورت دارد که این گونه مراسم ها در مساجد رواج یابد.

 

وی با بیان اینکه مساجد بهترین مراکز برای تبلیغ و گسترش فرهنگ غدیر هستند، خاطرنشان کرد: همان طور که ماموریت اصلی انبیای الهی نجات مردم و هدایت آنها به سوی خداوند بود، واقعه غدیر  هم در راستای رسالت پیامبران است، ضرورت دارد که این روز مورد توجه شیعیان و از جمله متولیان مساجد قرار گیرد، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی در مساجد، اطعام غدیر، صله رحم و  آشتی دادن مومنین و نیز دیدار با سادات باید در مساجد مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: غدیر گلپایگان نماز جمعه روزنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل روزنامه ها اینفوگرافی عید غدیر کانون های مساجد دیدار با سادات غدیر مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۵۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین

سید علی موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: جشنواره راویان غدیر با موضوع مدح و منقبت حضرت علی (ع) و واقعه تاریخی غدیر منتشر شد.

وی افزود: قالب آثار این جشنواره مداحی، شعرخوانی و سرود است و دو گروه سنی ۷ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۷ سال مخاطب آن هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین اضافه کرد: مهلت ارسال آثار تا ۲۴ خرداد ماه امسال تعیین شده است و زمان برگزاری آیین اختتامیه نیز چهارم تیر خواهد بود.

موسوی گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با شخصیت و فضایل حضرت علی (ع)، فرهنگ عمیق و اهداف واقعه غدیرخم، ترویج فرهنگ علوی و تولید آثار در این زمینه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند فیلم آثار خود را در پیام‌رسان شاد به شماره ۰۹۹۱۹۷۲۷۵۱۳ ارسال کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: مدت زمان فیلم حداقل سه و حداکثر پنج دقیقه باشد و مشخصات فردی در آن قید شود، فیلم‌برداری به صورت افقی، در نمای باز و بدون حرکت دوربین انجام شود و آثار هم باید با فرمت mp ۴ و حداکثر حجم ۱۶ مگابایت باشد.

به گفته موسوی، در بخش شعرخوانی نیز شرکت کنندگان می‌توانند آثار شاعران مطرح کشور را به صورت دکلمه اجرا و برای جشنواره بفرستند. در این بخش شرکت کنندگان باید اثر را از حفظ داشته باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین افزود: اجرای سرود باید به صورت زنده، در گروه‌های جداگانه دختر و پسر حداکثر با ۱۵ نفر انجام شود و حضور از هر دو پایه سنی در گروه سرود امکان‌پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • گزارش سفیر ایران در روسیه به امیرعبداللهیان
  • ۷۷ کانون تخصصی خواهران در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است
  • منبع تغذیه طرح آبرسانی غدیر از دز به کرخه تغییر یافت
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • ثبت نام نمایندگان رسانه‌ها به منظور پوشش دیدار ایران و ازبکستان
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • معلم، اسوه فرهنگی جامعه است
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری مهمانی غدیر
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری میهمانی غدیر
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین