Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شنبه ۲۶ مرداد، بیست و نهمین سالروز آزادسازی اسرای ایرانی در جنگ ایران و عراق بود. انسان‌هایی که بدون هیچ چشم داشتی و برای دفاع از سرزمین و زادگاه خود وارد جنگی شدند که هیچ گاه نمی‌دانستند پایان آن چه خواهد بود. دو سال پس از پایان جنگ ایران و عراق آزادی برای اسرا در حالی که انتظارش را نداشتند اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روایت این آزادی از نگاه هر آزاده حال و هوای خودش را دارد. از نگاه خانواده‌های چشم‌انتظار اما بی‌تردید آزادی عزیزانشان از چنگال رژیم دژخیم بعث عراق اتفاقی فراموش‌نشدنی و ماندگار است.

پس از گذشت بیست و نه سال از آن ماجرا عکسی را در خبرآنلاین منتشر کردیم تا کاربران هم نظر خود را در رابطه با این موضوع بیان کنند. برآیند نظرات کاربران خبرآنلاین  حس خوبی بود که از رشادت‌های فراوان رزمندگان که برای دفاع از کشور از خودگذشتگی‌های بسیاری انجام دادند. حس غروری که هنوز هم حس می‌شود.

بسیاری از کاربران معتقد بودند که اگر این رزمندگان و شجاعت آن‌ها نبود امروز ایرانی هم وجود نداشت. آن‌ها جانشان را به خطر انداختند تا امروز ما به راحتی زندگی کنیم. 

یکی از کاربران بی‌نام نوشته بود که سالها استقامت آزادگان با غیرت در اردوگاه های دژخیمانه رژیم بعث و صبر و پایداری خانواده‌های این عزیزان همواره ستودنی و فراموش نشدنی است. تا ابد دست‌بوستان هستیم.

عده‌ای اما ضمن قدردانی از زحمات این رزمندگان مقداری از اوضاع به وجود آمده گله‌مند بودند و نوشتند: «این بزرگواران رنج اسارت را برای مردم و میهن تحمل کردند و شهدا خون خود را برای وطن دادند، اما امروز یه  عده که نمیدونن وطن چی هست، به اسم آزادگان و شهدا از کیسه بیت‌المال تا هفت نسل بعدشون را تامین کردند و دم از دین و اسلام هم می‌زنند.»

در این میان فردی به نام عابدینی هم خاطره زیبایی از زمان آزادی اسرا نوشت: «آن موقع من درلنگرکاه آرژانتین بودم به خاطر تحریم‌هاکه مردم زیاد آگاه نبودند. کاپیتان ما انگلیسی بود مرا صداکردن و تمام خارجی‌ها به خاطر برادرم که آزاده بودبه من تبریک گفتند و گفتند باید همه را مهمان کنی. یک روزخوب و رویایی بود برای من و تمام خارجی‌ها و بچه‌های ایرانی.»

برخی از افراد هم بازخورد منفی نسبت به این موضوع داشتند و کاربری با نام وطن دوست در پی نظرات آن افراد نوشت: «فکر نمی‌کردم بازخورد منفی به موضوعی مثل آزادگان اینقدر زیاد باشه! با مطالعه نظرات همین صفحه میشه فهمید مردم از سوء استفاده‌هایی که بعضی به نام ایثارگر کرده‌اند ناراحتند و اون را دارند به همه تعمیم میدن. تو همه جای دنیا رزمندگان دوران جنگ و به اصطلاح کهنه‌سربازان احترام خاصی دارند و مردم برای اونها ارزش قائلند، حال چرا ما اینطور شدیم، سؤال خیلی مهمیه. من اگر جای حاکمیت بودم هرچه زودتر روش گذشته رو اصلاح میکردم تا بیش از این، سرمایه اجتماعی رو از دست ندم.»

۲۵۸۲۴۵

کد خبر 1290759

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دفاع مقدس جنگ تحمیلی جنگ باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس لیگ برتر نوزدهم نفتکش ایالات متحده آمریکا محمد یزدی دونالد ترامپ ایران و آمریکا محمدجواد ظریف شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۵۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل

به گزارش تابناک، بنابر  اعلام حسن علی بخشی، سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در سیشل، پنج نفر از صیادان بازداشتی بلوچ در  این کشور آفریقایی آزاد شدند.

سفیر ایران در این رابطه ‌گفته است: با پیگیری همه جانبه سفارت، این پنج نفر که سرنشین یک لنچ ماهیگیری بوده‌اند و در دی‌ماه سال گذشته به جرم ورود غیرقانونی به آبهای سیشل دستگیر شدند، آزاد شده و فردا از طریق خطوط شرکت هواپیمایی قطر به میهن اسلامی باز می‌گردند.

 

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • رهایی: دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند
  • دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • بن گویر، دنده‌های شکسته، بیمارستان و سرنوشت سیاه آریل شارون!
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • عاقبت رؤیافروشی؛ واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی