Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@22:06:33 GMT

ساعتی قبل نفتکش ایران از جبل الطارق حرکت کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۵۵۱۶

خرداد؛ حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن در توئیتی از حرکت نفتکش حامل نفت ایران در جبل الطارق خبر داد و نوشت: در این لحظه تأیید می کنیم که سرانجام ۴۵ روز پس از توقف در آبهای جبل الطارق، این نفتکش حرکت خود به مقصد آبهای بین المللی را آغاز کرد.
بعیدی نژاد بامداد دوشنبه در این توئیت افزود: توجه زیاد سیاستمداران و افکار عمومی جهانی و منطقه ای، نشان دهنده نتایج مهم سیاسی، بین المللی و حقوقی اقداماتی است که در این چند روز اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفیر ایران در انگلیس عصر یکشنبه نیز در توئیت دیگری نوشت: از روز پنجشنبه که حکم رفع توقیف نفتکش صادر شد، تلاش شبانه روزی برای انجام رویه های بندری و استقرار تیم کامل خدمه کشتی در جریان است. تماس ها با شرکت هماهنگ کننده لحظه به لحظه است. با ورود دو تیم مهندسی متخصص از مسیرهای متفاوت به جبل الطارق، انتظار می رود کشتی امشب حرکت کند.
به نوشته سفیر ایران در لندن، دادگاه جبل الطارق رسماً درخواست آمریکا برای توقیف و یا تحمیل اقدامات محدود کننده علیه نفتکش حامل نفت ایران را مردود اعلام کرد.
دادگاه اعلام کرد که درخواست آمریکا بر اساس مقررات تحریم یکجانبه ی آمریکا صورت گرفته و در حوزه اتحادیه اروپا قابلیت اجرایی ندارد.
بعیدی نژاد همچنین درباره تغییر نام نفتکش ایرانی متوقف در جبل الطارق نوشت: بر اساس گواهینامه ثبت جدید نفتکش حامل نفت ایران که نزد ما موجود است، تاریخ ثبت این نفتکش با نام جدید خود یعنی آدریان دریا، روز ۲۴ تیرماه امسال مطابق با ۱۵ ژوئیه است که بیش از یک ماه از آن می گذرد.
بعیدی نژاد افزود: با تصمیم به قرار گرفتن نفتکش تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران، لازم بود که ثبت نفتکش نیز در ایران صورت گیرد. طبعاً با ثبت کشتی در ایران، نام جدید ایرانی برای آن انتخاب شد. تأکید می گردد که این کشتی تحت هیچ گونه تحریمی قرار ندارد و نفت آن نیز بر اساس بارنامه رسمی، متعلق به شرکت ملی نفت ایران است.
جلیل اسلامی معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز عصر جمعه از تغییر نام نفتکش گریس ۱ به "آدریان دریا" خبر داده و اعلام کرد که این نفتکش اکنون به سمت مدیترانه در حال حرکت است.
اسلامی توضیح داد: در روزهایی که نفتکش ایرانی گریس یک در توقیف جبل‌الطارق بود، پاناما به استفاده از این نفتکش پایان داد.
وی ادامه داد:‌ بر اساس درخواست مالک کشتی، در زمان حاضر نفتکش دارای پرچم جمهوری اسلامی ایران است.
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: نام نفتکش گریس یک به "آدریان دریا" تغییر کرده و مقصدی که برای پس از رفع توقیف از سوی مالک کشتی اعلام شده، مدیترانه است.
وی تأکید کرد: به نظر می‌رسد مشکل خاصی در ادامه دریانوردی این نفتکش به مدیترانه و مقصد بعدی آن وجود نداشته باشد.
اسلامی ابراز امیدواری کرد؛ از این اتفاقات برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشتی‌های مربوط به اموال و کالاهای ایرانی در دنیا تکرار نشود.
نفتکش ایرانی گریس یک (آدریان دریا) حدود ۴۰ روز پیش به بهانه بی‌اساس «نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه» توسط شناورهای نیروی دریای انگلیس در تنگه جبل‌الطارق توقیف شد.
دادگاه عالی جبل‌الطارق روز پنجشنبه با بی‌اعتنایی به فشارها و درخواست رسمی آمریکا برای تمدید توقیف نفتکش گریس ۱ (آدریان دریا) حکم آزادی آن را صادر کرد. برچسب ها: حمید بعیدی نژاد ، نفتکش ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: حمید بعیدی نژاد نفتکش ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۵۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیرشاه کشتی ایران کجاست؟

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از ایرنا، هشتمین مرحله از اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی آزاد از دیروز -پنجم اردیبهشت- در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی آغاز شد و آزادکاران زیر نظر کادر فنی تمرینات خود را آغاز کردند.

روز دوشنبه سوم اردیبهشت کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد فهرست آزادکارانی که باید در مرحله هشتم اردوی تیم ملی شرکت می‌کردند را منتشر کرد.

بر اساس این فهرست ۲۶ آزادکار شامل ۱۶ کشتی‌گیر مازندرانی و ۱۰ کشتی‌گیر از استان‌های لرستان، تهران، البرز، همدان، کردستان و آذربایجان شرقی به این اردو دعوت شدند که نام حسن یزدانی هم این بار در بین دعوت‌شدگان دیده می‌شد تا دوستداران او از بازگشت یزدانی به صحنه کشتی پس از گذراندن دوره درمان مربوط به جراحی کتف خوشحال شوند.

اما چهره مشهور و محبوب کشتی ایران و جهان در اردو حضور نیافت و همین غیبت او نیز این پرسش و حتی نگرانی را ایجاد کرد که آیا یزدانی شرایط ازسرگیری تمرینات سنگین در اردوی تیم ملی را دارد و برای طلای ۸۶ کیلوگرم المپیک پاریس وارد میدان می‌شود یا نه؟

طبق پیگیری‌ها، حسن یزدانی این روزها در روستای لپوصحرای جویبار و در مجموعه ورزشی خودش مشغول تمرین است.

پدر حسن یزدانی روز پنجشنبه درباره آخرین وضعیت این آزادکار نامدار جهان و دلیل غیبت او در اردوی تیم ملی گفت: خوشبختانه حسن شرایط مطلوبی دارد و دوره درمان پس از جراحی را هم زیر نظر پزشکان و مربیان به شکل مطلوبی تا کنون پشت سر گذاشت.

اعظم یزدانی افزود: طبق برنامه‌ای که تیم پزشکی برای بهبود کامل او در نظر گرفتند هنوز چند جلسه توانبخشی -فیزیوتراپی- حسن مانده و به همین دلیل او در اردوی تیم ملی حضور نیافت. جلسات توانبخشی همین روزها به پایان می‌رسد و حسن پس از این‌که به طور کامل سلامتی‌اش را به دست آورد و شرایطش برای انجام تمرینات سنگین فراهم بود، از مرحله بعدی اردوی ملی‌پوشان در اردوی تیم ملی حضور می‌یابد.

وی درباره روند آماده‌سازی و تمرینات حسن یزدانی اظهار کرد: او در این مدت از تمرین و آماده‌سازی دور نبود و برنامه‌های تمرینی متناسب با وضعیت کتفش را با نظر مربی و پزشک انجام داده است. در حال حاضر نیز همه فعالیت‌های تمرینی او به صورت منظم و مستمر با نظارت مربی و زیر نظر مربیان تیم ملی و تیم پزشکی انجام می‌شود.

حسن یزدانی دارنده ۹ مدال جهان و المپیک پنجم آبان ۱۴۰۲ به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه کتف راست که پیش‌تر گریبان این کشتی‌گیر را گرفته بود، در بیمارستان بهمن تهران زیر تیغ جراحان رفت تا برای المپیک پاریس بدون مشکل از این ناحیه روی تشک حاضر شود.

کد خبر 847227 برچسب‌ها ویژه ورزشی دیوید تیلور- کشتی گیر آمریکا چهره‌های مشهور حسن یزدانی -کشتی کشتی

دیگر خبرها

  • اگر صافی کف پا نوعی بمب ساعتی نباشد چه؟
  • ایران قهرمان کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل
  • کلمه تاریخ‌ساز برازنده میرزازاده است
  • پیش‌بینی آقای ورزش ایران از رقابت با پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ المپیک / فیلم
  • شیرشاه کشتی ایران کجاست؟
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • حرکت خفن این راننده کامیون پربازدید شد (فیلم)
  • ببینید | کل‌کل خنده‌دار پدر و پسر کشتی ایران بر سر استقلال و پرسپولیس
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است