Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@08:45:53 GMT

کودتای 28 مرداد نتیجه خوش‌بینی مصدق به آمریکا بود

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۵۵۶۲

کودتای 28 مرداد نتیجه خوش‌بینی مصدق به آمریکا بود

یک تحلیلگر سیاسی گفت: آنچه موجب شد کودتای 28 مرداد موفق شود، خوش‌بینی مصدق به آمریکا بود و همین خیال خام موجب شد ایران 25 سال تحت سلطه دیکتاتوری قرار بگیرد و جلوی پیشرفت کشور گرفته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه آمریکا مخالف ایران مستقل و پیشرفت آن است، اظهار داشت: خود آمریکایی‌ها چندین بار اعلام کرده‌اند که در کودتای 28 مرداد شرکت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تجزیه ایران هدف نهایی آمریکاست و این هدف هرگز تغییر نکرده است و هرچقدر ما در برابر آن‌ها کوتاه بیاییم و یا با مذاکره و لبخند و لحن ملایم با آنان برخورد کنیم، از این هدف کوتاه نمی‌آیند.

سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک گفت: آنچه موجب شد کودتای 28 مرداد موفق شود، خوش‌بینی مصدق به آمریکا بود و همین خیال خام موجب شد ایران 25 سال تحت سلطه دیکتاتوری قرار بگیرد و جلوی پیشرفت کشور گرفته شود.

قدیری ابیانه تأکید کرد: در واقع کودتا نتیجه اعتماد به آمریکا بود و حتی مصدق تلاش می‌کرد با آمریکا رابطه برقرار کند و برای رهایی از سلطه انگلستان از آمریکا کمک بگیرد.

وی تصریح کرد: به خاطر همین غفلت آقای مصدق در طول این 25 سال، هزاران نفر در شکنجه‌گاه‌های پهلوی کشته شدند و کشور به بیگانه وابسته شد.

این تحلیلگر سیاسی عنوان کرد: مصدق به آمریکا اعتماد و امید داشت و همین اعتماد و امید که نشانه نشناختن دشمنی دشمنان است، سال‌های طولانی مردم را به اسارت کشاند و ضربات سنگینی را متوجه ملت ایران کرد.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: مصدق راه خود را از روحانیت و اسلام و از آیت‌الله کاشانی جدا کرد و به سخنان روحانیت و آیت‌الله کاشانی بی‌توجهی کرد که این رویکرد در واقع به خاطر غفلت او بود؛ او فکر می‌کرد بدون اتکای به اسلام و روحانیت باز هم ملت طرفدار او خواهند بود.

وی با بیان اینکه هنوز هم که هنوز است در ماهیت آمریکا هیچ تغییری ایجاد نشده است، عنوان کرد: احزاب  و روسای جمهور مختلف آمریکا در دشمنی با ایران هم نظر هستند و اگر هم تفاوتی در دشمنی آن‌ها وجود دارد در شیوه این دشمنی است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۵۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تحلیل ریشه های دشمنی امویان با حضرت حمزه(س) برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نشست تحلیل تاریخی ریشه‌های دشمنی امویان با حضرت حمزه (سلام‌الله‌علیه) از سوی معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی جامعه المصطفی با همکاری گروه علمی تاریخ اسلام و انجمن علمی دانش پژوهشی تاریخ اسلام به مناسبت سالروز شهادت حضرت حمزه (سلام‌الله‌علیه) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علی اکبر عالمیان ارائه دهنده و حجت الاسلام حسن احمدیان دلاویز مدیر این کرسی هستند. حجت الاسلام محمدقاسم احمدی و حجت الاسلام سیدعلی غضنفری از ناقدان این نشست خواهند بود.

نشست تحلیل تاریخی ریشه‌های دشمنی امویان با حضرت حمزه (سلام‌الله‌علیه) چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ به نشانی قم، میدان جهاد، مجتمع جامع امام خمینی (ره)، سالن شهید عارف الحسینی (ره) برگزار شده و علاقه مندان نیز می‌توانند از طریق لینک پخش آنلاین: https://vc.miu.ac.ir/tarikh آن را مشاهده کنند.

کد خبر 6086515 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا
  • رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود
  • رئیسی: همکاری‌ها برای بی‌اثر کردن دشمنی‌ها علیه دو ملت ایران و سریلانکا باید تقویت شود
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • لغو مراسم سالانه «انجمن قلم آمریکا» به دلیل تحریم نویسندگان در حمایت از غزه
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است
  • چرا رای‌گیری شورای امنیت درباره فلسطین امیدوارکننده است؟
  • نشست تحلیل ریشه های دشمنی امویان با حضرت حمزه(س) برگزار می شود
  • جایزه قلم آمریکا با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • جایزه قلم آمریکا در پی حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد