Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@06:01:56 GMT

‎وهن تاریخی روحانیت!

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۶۰۳۸

رویداد۲۴ روز گذشته که اتفاقاتی بین آیت‌ا... یزدی و آیت‌ا... آملی لاریجانی افتاد، به واقع روز وهن تاریخی روحانیت بود.   نگارنده هرگز فکر نمی‌کرد در کمترین فاصله از یادداشتی که در آن به نگرانی آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی از عاقبت روحانیت اشاره شده بود، اینچنین شاهد از غیب برسد و دو روحانی بلندپایه در جمهوری اسلامی ایران اینچنین با یکدیگر در منظر مردم به مناظره بایستند و با کلماتی که در تاریخ روحانیت کم‌سابقه بود از خجالت هم در بیایند! ‎اما واقعا چه شد که به اینجا رسیدیم؟   به نظر نگارنده این تحقق پیش‌بینی آیت‌ا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. هاشمی درباره تداوم زوال اخلاقی در میان روحانیت است که اتفاقا سال‌ها خود او را به بهانه‌های مختلف هدف می‌گرفتند! اما تمایز آیت‌ا... هاشمی را با این آقایان در آنجا می‌توان یافت که با آنکه هزاران زخم زبان و تهمت از هم‌لباسان خود دید و با آنکه مخزن الاسرار نظام بود هرگز زبان به افشاگری و رسواکردن دیگران نگشود و صیانت از جایگاه مرجعیت و روحانیت را بر حفظ آبروی خود و خانواده‌اش مقدم شمرد و در این پایمردی تا پای جان ایستاد.   ‎واقعیت آن است که روحانیت سال‌هاست همانطور که آیت‌ا... هاشمی بار‌ها هشدار داده بود از ماموریت تاریخی خود که همانا ملجأ و پناه مردم بودن است، فاصله گرفته و در غبار جناحی عمل کردن گرفتار شده‌اند و پر واضح است که نتیجه دوری از جایگاه فراجناحی و پدرانه روحانیت، عاقبتی جز برخورد‌هایی مشابه آنچه بین آیت‌ا... یزدی و آیت‌ا... آملی لاریجانی گذشت، نخواهد داشت.   ‎مقایسه ساده‌ای بین آنچه میان آیت‌ا... هاشمی و آیت‌ا... مهدوی کنی درباره انتخاب رئیس مجلس خبرگان در سال ۸۹ گذشت با آنچه روز گذشته بین آیت‌ا... یزدی و آیت‌ا... آملی لاریجانی گذشت به‌خوبی مبین تفاوت دو نگاه تاریخی در روحانیت است که یکی روی در از خود گذشتن دارد و دیگری میل به از روی دیگری گذشتن! ‎ای کاش حضرات آیات یزدی و آملی لاریجانی نگاه دوباره‌ای به تاریخ مشعشع روحانیت مبارز انقلاب بیندازند و ببینند که امثال طالقانی، بهشتی، باهنر، مشکینی، هاشمی رفسنجانی، مهدوی کنی، موسوی اردبیلی و... چگونه زیستند و چگونه رفتند؟ تا روشن شود اتفاقی که دیروز افتاد و دو روحانی بلند پایه نظام اسلامی را در پیشگاه ملت ایران تا حد اثبات ارث پدری پایین آورد، چقدر مایه وهن تاریخی روحانیت شده است.

 

 

منبع: روزنامه آرمان برچسب ها: رویداد24 ، آملی لاریجانی ، آیت الله یزدی ، لاریجانی ، شورای نگهبان سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 آملی لاریجانی آیت الله یزدی لاریجانی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۶۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی به مسائل شرعی فرصتی برای ارتباط مردم با روحانیت است

 حجت الاسلام احمد مروی روز یکشنبه در دیدار با مسوولان پاسخگویی مسائل شرعی در دفاتر نمایندگی ولی فقیه سراسر کشور و اعضای شورای فقهی آستان قدس رضوی گفت: بی‌حوصله‌‎گی در پاسخگویی به سؤالات شرعی از آفت ‎هایی است که باید مراقب آن بود، این موضوع می‏‌تواند موجب تضعیف تدین مراجعه کننده ‎شود.

وی بیان کرد: مراجعه مردم برای کسب آگاهی دینی نشان دهنده علاقه، اهتمام و حساسیت آن‎ها به احکام شرعی بوده و این مایه خرسندی است، لذا اگر گاهی مراجعه کننده کمی پرگویی و وسواس دارد و یا گاهی بر اطلاعات ناصحیح خود پافشاری دارد، باید با حوصله، مهربانی، تواضع و صمیمیت با او برخورد شود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر پاسخ سؤالی را نمی‎ دانیم باید ابراز بی ‎اطلاعی کرد و از سؤال کننده فرصتی برای تحقیق و پاسخ گرفت، اینگونه رفتارها نه تنها جایگاه علمی آن روحانی را تنزل نمی بخشد بلکه این اعتماد را در مردم ایجاد می‎ کند که پاسخ‌ها دقیق و بر اساس تحقیق و مطالعه است.

حجت الاسلم مروی در ادامه با اشاره به قداست کتاب «توضیح المسائل» و اهمیت امر مسئله‌گویی و پاسخ به سؤالات اعتقادی، اخلاقی و فقهی عنوان کرد: این کتاب ماحصل یک عمر تلاش یک عالم و فقیه است، بنابراین «توضیح المسائل» یک کتاب دارای قداست بوده که باید با وضو به سراغ آن رفت زیرا همه آن آموزه‌های اهل بیت(ع) پیرامون احکام الهی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • ببینید | خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی
  • لزوم انسجام روحانیت و نیروهای انقلابی/ آینده روشنی پیش رو داریم
  • پاسخگویی به مسائل شرعی فرصتی برای ارتباط مردم با روحانیت است
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • عضو روحانیت مبارز: بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است
  • آیت‌الله جوادی آملی: حجاج باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • توصیه مهم آیت‌الله جوادی‌آملی به روحانیون کاروان‌های حج