Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:49:49 GMT

معترضان اندونزیایی یک پارلمان محلی را به آتش کشیدند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۶۷۴۰

معترضان اندونزیایی یک پارلمان محلی را به آتش کشیدند

تظاهرکنندگان معترض در شرقی‌ترین استان اندونزی امروز (دوشنبه) ساختمان پارلمان محلی را به آتش کشیدند؛ طبق گفته رسانه‌ها و مقامات، این اقدام در واکنش به دستگیری اخیر تعدادی از دانشجویان این استان انجام گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در استان پاپوآ، برای چندین دهه، جنبش جدایی‌طلبانه‌ای شکل گرفته و شکایات متعددی از نقض حقوق بشر توسط نیروهای امنیتی اندونزی مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته فعالان پاپوآ، این تظاهرات پس از آن رخ می‌دهد که در هفدهم اوت، روز استقلال اندونزی، گروهی از دانشجویان پاپوآ در شهر سورابایا از استان جاوه شرقی، مقابل یک خوابگاه اقدام به هتک حرمت پرچم این کشور کردند و پس از آن، پلیس اقدام به بازداشت چندین نفر از آن دانشجویان کرد.

آلبرت مونگوآر، یکی از فعالان، طی یک کنفرانس خبری که دیروز برگزار شد، درخصوص این دستگیری اظهار داشت که پلیس قبل از ورود به خوابگاه و دستگیری 43 نفر، اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کرد و افسران نیز طی این اقدام، دانجشویان را "میمون" خطاب می‌کردند.

به گفته محمد لاکوتانی، معاون فرماندار مانوکواری، مرکز استان صبح امروز (دوشنبه)، تظاهرکنندگان ساختمان پارلمان محلی را به آتش کشیدند و خیابان‌ها را مسدود کردند؛ او اظهار داشته که تمام شهر غیر فعال شده است زیرا مرکز شهر، بازار و بندری که کنار پارلمان است، همانند مراکز خرید، از این نا آرامی‌ تاثیر گرفته‌اند.

لوکاس انمبه، فرماندار پاپوآ می‌گوید که مردم این استان بخاطر "واژه‌های شدیدا نژادپرستانه‌ای که توسط مردم جاوه شرقی، پلیس و نظامیان بیان شده"، خشمگین هستند.

ددی پراستیو، سخنگوی پلیس ملی اندونزی در این خصوص گفته است: "مذاکرات و ارتباطات در حال انجام است؛ به طور کلی، شرایط تحت کنترل است". طبق اظهارات او، نیروهای امنیتی در حال آرام کردن وضعیت هستند.

احمد کمال، سخنگوی پلیس پاپوآ از طریق تلفن بیان داشته که جمعیتی حدودا 500 نفره، در حال شکل دادن به یک تظاهرات مسالمت‌آمیز دیگر در شهر جایاپورا، مرکز استان پاپوآ هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اندونزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۶۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری اعضای باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در این استان خبر داد. 

به گزارش مشرق، سردار ناصر فرشید روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: باند فرا استانی سارقان به عنف که در معابر شهری کرمان اقدام به سرقت از پیرزن‌ ها می‌ کردند با تلاش پلیس منهدم شد.

وی اظهار کرد: باند سرقت از پیرزن ها در کرمان بعد زیر نظر گرفتن بانوان مسن سوژه مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدام به سرقت از آنها می کردند.

وی تصریح کرد: سارقان با به کارگیری ترفندهایی چون سوال کردن آدرس مساجد و یا انجام کارهای خیر و خداپسندانه به سوژه نزدیک شده و اعتماد فرد مورد نظر را جلب می‌ کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: سارقان پس از جلب اعتماد پیر زن ها در فرصت مناسب اقدام به سرقت طلا و جواهرات آنها می‌ کردند.

وی ادامه داد: باند سرقت فرا استانی سرقت از پیرزن ها در کرمان تاکنون به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرده اند.

سردار فرشید گفت: اعضای باند سرقت از پیرزن‌ها ها را ۲ مرد و یک زن تشکیل می داد که این افراد با خودرو اقدام به سوژه یابی می کردند.

وی افزود: پلیس پس از دریافت گزارش شاکیان اقدامات لازم برای دستگیری سارقان را انجام داد و بر این اساس گشت‌ های نامحسوس پلیس در حین گشت زنی و رصد در شهر به یک خودرو مشکوک می شوند و دستور ایست می‌ دهند.

وی افزود: سارقان به محض دریافت دستور ایست اقدام به فرار می‌ کنند.

فرمانده انتظامی کرمان با تاکید بر اینکه پلیس بعد از اقدام به فرار سارقان با تیراندازی خودروی آنها را متوقف و آنها را دستگیر می کند افزود: افراد نباید به سادگی به افراد غریبه اعتماد کنند.

دیگر خبرها

  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان
  • سنگ چاقو تیز کنی که برای قصاب ۸۰۰ میلیون ریال آب خورد!
  • بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود
  • استقرار اتوبوس‌های زندان در محوطه دانشگاه کلمبیا
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • (ویدئو) نحوه درست کردن غذای مشهور اندونزیایی با سرخ کردن موز
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای اندونزیایی در بانجول
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا