Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@10:44:08 GMT

«آب مروارید» چگونه ایجاد می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۶۸۸۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین محمدربیع، فوق متخصص چشم پزشکی، درباره «بیماری آب‌مروارید»، اظهار داشت: کدر شدن عدسی طبیعی چشم که باعث کاهش بینایی می‌شود را آب‌مروارید می‌گویند. 

وی ادامه داد: معمولا آب‌مروارید با سن افراد ارتباط مستقیم دارد؛ یعنی هر چه سن بالاتر می‌رود، شیوع آن بیشتر می‌شود؛ به طوری که در سن بالای هشتاد سالگی، تمام افراد دچار آب‌مروارید می‌شوند و هر چه سن فرد پایین‌تر باشد، بروز این بیماری کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این فوق تخصص چشم پزشکی با اشاره به عوامل ایجاد آب‌مروارید، یادآور شد: اشعه آفتاب، نوع تغذیه، وارد شدن ضربه مستقیم به چشم، برخی بیماری‌ها مانند دیابت و مصرف برخی داروها از جمله داروهای کرتونی می‌توانند باعث ایجاد آب‌مروارید شوند.

محمدربیع متذکر شد: در ایجاد بیماری آب‌مروارید زمینه ژنتیکی نیز مهم است؛ کسانی که در اقوام خود افرادی هستند که آب‌مروارید دارند، این بیماری ممکن است در فرزندان آنها در بدو تولد بروز کند و نوزاد دچار آب‌مروارید مادرزادی شود. 

وی با اشاره به علائم آب‌ مروارید، بیان داشت: معمولاً کاهش تدریجی دید چشم بدون درد شایع‌ترین علامت است؛ یعنی اینکه چشم فرد سوزش، آبریزش داشته و قرمزرنگ باشد و فرد فکر کند که دچار آب‌مروارید شده، اینها دلیلی بر وجود ابتلا به بیماری آب‌مروارید نیست. 

این فوق تخصص چشم پزشکی خاطرنشان کرد: هر کسی که دچار کاهش تدریجی بینایی می‌شود باید به چشم‌پزشک مراجعه کند؛در نتیجه هنگام بروز این بیماری، باید متناسب با بینایی، فرد از عینک یا لنز استفاده کند و در نهایت اگر فرد از عهده کارهای روزمره‌اش برنیاید، اقدام به جراحی می‌شود. 

محمد ربیع اضافه کرد: در جراحی آب‌مروارید، این عدسی کدر با ایجاد یک برش 2 تا 3 میلیمتری از چشم خارج شده و عدسی دیگری جایگزین آن می‌شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۶۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران سیل آسا شهر یزد را دچار آبگرفتگی کرد

دریافت 37 MB کد خبر 6087090

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • باران سیل آسا شهر یزد را دچار آبگرفتگی کرد
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید
  • شوکه‌کننده: ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟
  • سندرم درس (DRESS) چیست؟ / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟