Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@23:55:52 GMT

پيوند قلب خوک به انسان ممکن مي‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۶۹۲۶

پيوند قلب خوک به انسان ممکن مي‌شود

خبرگزاری آریا- دانشمندان ظرف سه سال آینده قلب خوک را به انسان پیوند می‌زنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از  روزنامه مترو، سر ترنس اینگلیش از جراحان نامی انگلستان در چهلمین سالگرد نخستین پیوند موفقیت‌آمیز قلب اعلام کرد که دستیارانش اواخر امسال، کلیه یک خوک را به انسان پیوند خواهند زد؛ اقدامی که به باور وی راه را برای پیوند عضوی مشابه اما پیچیده‌تر، هموار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این جراح 87 ساله می‌گوید: «اگر نتیجه این پیوند عضو میان گونه‌ای (xenotransplantation) رضایت‌بخش باشد، احتمالا چند سال دیگر از قلب خوک‌ها در انسان استفاده خواهد شد. اگر در مورد کلیه کار کند، در مورد قلب نیز کار می‌کند.»
به باور اینگلیش، پیوند موفقیت‌آمیز قلب خوک به انسان پایانی بر دوره فهرست انتظار پیوند عضو خواهد بود که در آن تقاضا از عرضه پیشی می‌گیرد.
با توجه به این کمبود سرنوشت‌ساز، دانشمندان همواره به دنبال منابع جایگزین برای تامین نیاز بشر به قلب پیوندی بوده‌اند و از آن جا که اندازه قلب خوک به قلب انسان شبیه است، آن را گزینه مناسبی برای این کار می‌دانند.
آناتومی قلب خوک شبیه قلب انسان است و به همین دلیل از آن به عنوان مدلی برای ابداع روش‌های درمانی جدید استفاده می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پیوند قلب خوک انسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۶۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و نود و یکمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی در مرکز پیوند اعضای منتصریه دانشگاه، ۴ عضو بانوی مرگ مغزی راحله اکبری ۶۱ ساله برای پیوند به بیماران نیازمند به طور رایگان اهدا شد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کبد زنده یاد راحله اکبری به آقای  ۵۷ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد؛ پیوند شد.

وی گفت: قرنیه‌های مرحومه راحله اکبری برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مرحومه راحله اکبری از بیمارستان امام حسین (ع)  تربت حیدریه به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و پس از دریافت رضایت از خانواده اش، در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • یک کشف علمی از جنس اشعار «خیام»؛ فسیل انسان در حمّام خانۀ شما! (+عکس)
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • رویداد صدرا نقطه عطف حل مسائل جامعه است
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • اسلامی: شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک یکشنبه در استان تهران برگزار می‌شود
  • کمک فوری / نگذاریم این کودک بیمار بمیرد
  • پنج هفته دوم اوسمار شبیه پنج هفته ابتدایی یحیی