Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلامی گفت: یکی از علل وقوع واقعه عاشورا فراموشی غدیر است. اگر بناباشد غدیر تقویت و اهمیت داده شود هرگز عاشوراهای دیگر تکرار نخواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ولی‎الله کلامی زنجانی شاعر پر آوازه آیینی، در گفت‌وگو با آناج، با اشاره به اهمیت مناسب‌های مذهبی اظهار داشت: در مورد روز شمار ماه محرم کوتاهی انجام شده است به طوری که از اهمیت والای غدیر خم و روزشمار غدیر غفلت فراوانی انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: باید به این نکته توجه داشت که یکی از علل وقوع واقعه عاشورا فراموشی غدیر است. اگر بناباشد غدیر تقویت و اهمیت داده شود هرگز عاشوراهای دیگر تکرار نخواهد شد. خاطره عاشورا با واقعه آن جداگانه است، وقوع عاشورا از بی اعتنایی به ولایت سرچشمه می‌گیرد.

کلامی افزود: از تمامی هیئات حسینی استدعا دارم با شعار «هوشیار باشیم غدیر فراموش شد و عاشورا رقم خورد» جشن‌های عید غدیر را پررونق و با اهمیت برگزار کنند. برای روز ولادت امام کاظم(ع) دو روایت در تاریخ مطرح است که یکی از آن ها در ماه ذیحجه و بعد از روز غدیر است. روز ولادت امام کاظم(ع) نیز باید پررنگ شود تا از غربت تقویم خارج شود.

شاعر زنجانی ادامه داد: بعد از روز مباهله  به تدریج مقدمات ماه محرم و عزاداری آماده شود. نکته قابل توجه اینکه، باید مراقب هرگونه بدعت گذاری ها در دین و عزاداری ها باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آیت الله عبادی در نشست شورای راهبردی غدیر استان گفت: عید غدیر فرصتی برای روشنگری در جامعه و جهان است که باید فلسفه غدیر و سیره حضرت علی (ع) ترویج یابد.


آیت الله عبادی به ظلم و ستم مستکبران عالم به مردم جهان اشاره کرد و گفت:امروز جامعه جهانی بیش از هر زمانی میتواند اهمیت غدیر را به عنوان ستون دین درک کنند و باید این سیره ناب را به جهان عرضه کرد تا زمینه افرایش معرفت بشری فراهم شود.


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار هم با تاکید بر اینکه باید در برنامه‌های گرامیداشت عید غدیر علاوه بر برگزاری جشن‌ها و آذین بندی و فضا سازی شهر‌ها و روستا‌ها به موضوعات تبیینی و تحلیل فلسفه غدیر توجه کرد افزود: در این زمینه فضای مجازی فرصتی برای کار تبیینی است که باید از آن بهره برد.


طالبی گفت:باید جشن‌های غدیر را مردمی برگزار کرد و دستگاه‌های اجرایی هم از آنها پشتیبانی کنند.


در این جلسه اعضای شورای راهبردی غدیر استان هم به بیان نظرات و برنامه‌های خود برای گرامی داشت این عید بزرگ پرداختند.

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • میزبانی آبی‌ها از 7 بازی، قبل از جریمه سنگین (عکس)
  • تشخیص بدعت و انحرافات، ویژگی ممتاز یک معلم
  • برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران آذربایجان شرقی
  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند (عکس)
  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول