Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «صدی البلد»؛ رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند: «محمود الهباش»، قاضی قضات و مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور دینی و ارتباطات اسلامی، دستور جمع‌آوری نسخه‌ای از قرآن با عنوان مصحف «مسجدالاقصی» را به دلیل وجود اشتباهات چاپی صادر کرد.
 
الهباش تأکید کرد: این نسخه از سوی مؤسسه انتشاراتی «منصور» در نوار غزه به چاپ رسیده و به نام مصحف «مسجدالاقصی» منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
بر اساس این گزارش، در مصحف مذکور اشتباهاتی همچون عدم ترتیب صفحات قرآن دیده می‌شود. به طور مثال صفحات 516 تا 531 قرآن که شامل بخشی از سوره مبارکه حجرات در جزء بیست و ششم تا ابتدای سوره الرحمن در جزء بیست و هفتم قرآن است، در صفحات 115 و 131 چاپ شده است. این درحالی است که صفحات 116 تا 131 و صفحات 115 و 132 از این نسخه حذف شده است.
 
الهباش از همه کتابفروشی‌ها و محل‌های توزیع قرآن و افرادی که نسخه‌ای از این مصحف را در اختیار دارند خواست تا برای اتخاذ اقدامات لازم آن را به دستگاه‌های ذی‌ربط تحویل دهند.
 
جوابیه وزارت اوقاف غزه به اظهارات الهباش
 
در همین راستا، وزارت اوقاف و امور دینی نوار غزه در پاسخ به اظهارات الهباش جوابیه‌ای منتشر کرد.
 
«احمد کلاب»، ناظر چاپ این مصحف در این جوابیه گفت: اشتباهاتی که گاهی اوقاف در چاپ قرآن رخ می‌دهد، اشتباهات فنی و غیرعمدی است و شامل همه نسخه‌های قرآن نمی‌شود؛ لذا الهباش در این امر مبالغه کرده است.   وی با اشاره به این که این گونه اشتباهات ممکن است در تمامی چاپخانه‌های دنیا اتفاق بیفتد، گفت: وجود اشتباه در یک نسخه قرآن به معنای آن نیست که تمامی نسخه‌ها دارای این اشتباه هستند.   احمد کلاب، مصحف مسجدالاقصی را از قرآن‌های بسیار ممتاز دانست و گفت: مجوز چاپ این قرآن از سوی مجمع تحقیقات اسلامی الازهر صادر شده است.
 
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا قرآن مصحف شریف مسجدالاقصی غزه بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران صبح امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور در دادسرای ناحیه ۳۸، ضمن دیدار با قضات و کارکنان، از نزدیک در جریان عملکرد این مجموعه و نحوه رسیدگی به پرونده‌های قضائی قرار گرفت و توصیه‌ها و تذکرات لازم را خطاب به کارکنان و مسئولان دادسرا ارائه کرد.

وی در بازدید از بخش‌های مختلف دادسرا بر تکریم مراجعان و تسریع توأم با دقت در رسیدگی‌های قضائی تأکید کرد.

صالحی در دیدار و گفت‌وگو با قضات و کارکنان اداری، بر لزوم کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها، حفظ نظم و انضباط در محیط کار و رعایت اصول و دستورالعمل‌های بایگانی تأکید کرد.

دادستان تهران همچنین به درخواست‌ها و مشکلات قضات و کارکنان دادسرا، رسیدگی و توصیه کرد: همکاران قضائی و اداری با حفظ روحیه جهادی، همه تلاش خود را در جهت تسریع در رسیدگی‌ها و تکریم مراجعان به کار گیرند.

دادستان تهران در دیدار چهره به چهره با مراجعان دادسرا، ضمن استماع اظهارات و مطالبات مردم، دستورات لازم را برای رسیدگی به درخواست‌های مطرح شده صادر کرد.

علی صالحی در این بازدید ضمن ابلاغ سلام و قدردانی ریاست قوه قضائیه به همکاران قضائی و اداری، به تعدادی از نیروهای دادسرای ناحیه ۳۸ تهران که شعب محل خدمتشان بر اساس شاخص‌های برنامه عملیاتی دادسرا عملکرد بهتری داشتند؛ لوح تقدیر اعطا کرد.

کد خبر 6097431

دیگر خبرها

  • پلیس آلمان اردوگاه حامی فلسطین در دانشگاه برلین را جمع‌آوری کرد
  • نشست تخصصی قرآن پژوهی برگزار می‌شود/ بازخوانی مصحف شریف کوفی
  • گوشته زمین آنقدر داغ است که صفحات پوسته زمین بر آن شناورند!
  • برای نجات خودم شوهرم را کشتم
  • مصحف شریف « قرآن مبارک » چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود
  • حمایت از ستمدیدگان توصیه صریح دین اسلام است
  • کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها
  • ایده «دو دولتی»؛ نسخه‌ای که به‌جای شفا، کور می‌کند
  • مجازات دختر‌ی که باعث مرگ مادر معتادش شد